کد خبر: 736371
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
اعتراض اهالي قلم به روند بازسازي موزه جلال آل‌احمد
جمعي از اصحاب قلم روز گذشته با انتشار نامه‌اي سرگشاده اعتراض خود را نسبت به وضعيت نامشخص خانه سيمين دانشور و جلال ‌آل‌احمد و تأخير در بازسازي و تأسيس خانه موزه در آن و نيز شائبه تخريب آن اعلام كردند.
سپيده آماده
جمعي از اصحاب قلم روز گذشته با انتشار نامه‌اي سرگشاده اعتراض خود را نسبت به وضعيت نامشخص خانه سيمين دانشور و جلال ‌آل‌احمد و تأخير در بازسازي و تأسيس خانه موزه در آن و نيز شائبه تخريب آن اعلام كردند.
به گزارش «جوان»، چندي پيش خبرهايي در برخي رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران قرار است، خانه بزرگان هنر و ادب اين مرز و بوم را خريداري و به خانه- موزه‌هايي با رويكردي كاركردي براي استفاده عموم مردم تبديل كند. در روزهاي ابتدايي، انتشار اين خبر موجي از اميد و شادي را در ميان شوندگان هنردوست به وجود آورد اما اين تمام ماجرا نبود. داستان از آغاز بازسازي خانه عزت‌الله انتظامي بازيگر پيشكسوت عرصه بازيگري آغاز شد، خانه‌اي كه در ابتدا براي تبديل به موزه‌اي براي شناساندن اين بازيگر به اهالي سينما خريداري شد اما حاصل اين ماجرا سازه‌اي بود كه هيچ ردپايي از خانه قديمي و فضاي نوستالژيك آن نداشت. چندي پيش شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران بازديدي از اماكن خريداري شده براي خبرنگاران و اهالي هنر ترتيب داد، بازديدي كه از همان اولين مكان مورد نظر با بهت بازديدكنندگان روبه‌رو شد؛ بازديدكنندگاني كه برخي از آنها كساني بودند كه به خانه قديم آقاي بازيگر رفت و آمد داشتند، با ديدن اين موزه تازه كه بر فراز خاكستر آن خانه خاطره‌انگيز برخاسته بود، شوكه شده بودند. از ديگر خانه‌هايي كه در برنامه بازديد آن روز شركت بازسازي قرار داشت، خانه «جلال آل‌احمد» و «سيمين دانشور» بود كه شركت توسعه فضاهاي فرهنگي از ورثه سيمين و جلال خريداري كرده بود. رئيس شركت توسعه فضاهاي فرهنگي از تبديل شدن خانه جلال با تغيير و تحولاتي به خانه داستان شهر تهران خبر داد، اما مسئله‌اي كه شايد از نظر مديران مسئول دور مانده اين است كه براي تأسيس خانه داستان مي‌توان از هر خانه يا زمين ديگري استفاده كرد و در اين ميان يادواره جلال و سيمين نبايد قرباني ساخت خانه‌اي با نام داستان شود. اين در حالي است كه اگر قرار باشد شركت توسعه براساس قواعد بين‌المللي ساخت خانه- موزه عمل كند نبايد حتي آجري از اين بنا هم در روند بازسازي از ميان برود. اين روزها اما به‌رغم گذشت يك سال و نيم از خريد خانه سيمين و جلال توسط شركت توسعه فضاهاي فرهنگي، هيچ خبري از بازسازي اين مكان به چشم نمي‌خورد و اين مسئله باعث شده كه نويسندگان روز گذشته در نامه‌اي اعتراض خود را به تأخير يك و نيم ساله در اجراي پروژه خانه- موزه جلال آل‌احمد و سيمين دانشور اعلام كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار