کد خبر: 736247
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
نشست هماهنگی مسئولان كمیته‌های جشنواره آثار و تولیدات برگزار شد
مسئولان كمیته‌های چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی به منظور ارزیابی شرایط برگزاری و نهایی كردن جدول عناوین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی هم آمدند، در این نشست اعلام شد طی چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی، 121 عنوان کتاب رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مسئولان كمیته‌های چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی به منظور ارزیابی شرایط برگزاری و نهایی كردن جدول عناوین برنامه های چهارمین دوره جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری چهارشنبه 4 شهریور مصادف با سالروز میلاد امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام در خانه هنرمندان اصفهان گرد هم آمدند.


در ابتدای این نشست، سید مهدی سیدین نیا دبیر اجرایی جشنواره گفت: از امروز تا روز پایانی درگیر مسائل اجرایی آن هستیم و امروز آخرین فرصت است تا مدیران به ارزیابی مسائل و برنامه های اجرایی این جشنواره بپردازند.


سیدین نیا با اعتقاد بر اینكه نیاز سنجی موضوعی جدی و ضروری است، خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه از هر استان 10 مهمان به اصفهان سفر می كنند، نیازسنجی در فرایندهای گوناگون باید مد نظر قرار گیرد.


وی با اشاره به اینكه سه دسته مخاطب داریم، ابراز داشت: این سه دسته شامل مخاطب ویژه، مخاطب بخش‌های استان‌ها و مخاطبانی كه در اصفهان حضور دارند می شود و ما باید برای مخاطبان شرایط ویژه ای فراهم كنیم؛ زیرا جشنواره و نمایشگاه را برای آنان برگزار می‌كنیم و می‌خواهیم رضایتمندی مخاطب را فراهم آوریم.


در ادامه، مجید مصلحی مدیر جشنواره و مدیركل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: باید بر روی عرضه محصولات فرهنگی و فضای نمایشگاهی دقت ویژه ای داشت؛ چراكه بسترسازی برای عرضه محصولات فرهنگی ضروری است و این نگاه باعث خواهد شد تا كتاب‌ نیز به درستی در نمایشگاه عرضه شود.


مدیر چهارمنی جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری افزود: اعلام برگزیدگان مرحله نخست جشنواره نیز تا دهم شهریورماه باید صورت بگیرد و همه كمیته‌ها باید تمامی فعالیت های خود را در قالب فیلم و عكس چه در بخش داوری و چه در بخش برگزیدگان نهایی در اختیار كارگردان اختتامیه قرار دهند تا از آن برای ساخت برنامه های اختتامیه استفاده كند.


دكتر مجید مصلحی با بیان اینكه ساماندهی حضور استان‌ها در جشنواره هدف اصلی گردهمایی است، اذعان داشت: برای هر كمیته‌ای جهت پیگیری مناسب تر فعالیت ها یك نماینده یا رابط در اصفهان در نظر گرفته شده است.


وی به مصاحبه با مهمانان ویژه اشاره كرد و افزود: مصاحبه با برگزیدگان جشنواره از فرصت‌هایی است كه كمتر فراهم می‌شود بنابراین باید این افراد به اصحاب رسانه معرفی شوند.


در ادامه حسین زنجانی، مسئول كمیته ادبیات پایداری از رونمایی 121 عنوان كتاب در این جشنواره خبر داد و افزود: در این جشنواره آثار متنوعی ارائه شده اند كه از میان آن می توان به ارائه كتاب ها در بخش ها و رشته های گوناگون اشاره كرد به ویژه در بخش ادبیات پایداری، 121 عنوان كتاب در این دوره جشنواره رونمایی خواهد شد.


سید محمدحسین سیدزاده، مدیر كمیته هنرهای تصویری و رئیس حوزه هنری بوشهر نیز از پخش هم‌زمان فیلم «محمد رسول الله(ص)» با حضور مجید مجیدی در این جشنواره خبر داد و گفت: ما در این جشنواره به اكران فیلم های كوتاه و بلند در سالن سوره اصفهان خواهیم پرداخت.


عبدالمجید مصاحبی كارگردان هنری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره افزود: ما در مجموع دو بخش اصلی داریم، یك بخش كه روز افتتاحیه نمایش داده می‌شود و بخش دیگر در روز اختتامیه كه هر بخش برنامه های خاص خود را خواهد داشت.


عبدالحمید قره‌داغی، مسئول كمیته محصولات فرهنگی و رئیس حوزه هنری البرز، گفت: در مجموع در كمیته محصولات فرهنگی سه استان به عنوان استان برتر و 5 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب خواهند شد. آن دسته از محصولات فرهنگی كه جنبه عمومی دارد؛ دانشنامه‌ها یا محصولات فرهنگی وارد بسته‌های فرهنگی می‌شود و بخشی از آثار محصولات فرهنگی كه قابلیت  نمایشگاهی دارد در ساختمان مركزی حوزه هنری استان اصفهان به نمایش درخواهند آمد. در بخش جنبی، تولیدات سوره باید به شكل جنبی و با طراحی دكور مناسب و مربوط با این فضای نمایشگاهی ارائه شود.


محمد كرم‌اللهی مسئول كمیته تجسمی و رئیس حوزه هنری فارس تصریح كرد: ارائه طرح یك اثر تجسمی با عنوان «ایران آب ندارد» در روز سه شنبه 7 مهر هم‌زمان با افتتاحیه نمایشگاه آثار تجسمی آغاز و صبح پنجشنبه 9 مهر رونمایی خواهد شد.


هادی ، مسئول كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری، نیز در ادامه افزود: پوستر جشنواره در حال آماده شدن است و پانزدهم شهریورماه در نشست خبری درتهران رونمایی خواهد شد.


وی از برگزاری نشست خبری در پایان شهریورماه در اصفهان خبرداد و افزود: تیزر جشنواره توسط باشگاه فیلم سوره در حال تهیه و تولید است كه تا آخر این هفته اتود اولیه آن ارائه خواهد شد.
مولوی دوست ادامه داد: چاپ شماره اول نشریه جشنواره به عنوان یك پیش شماره صورت گرفته است. مقدمات طراحی كتاب جشنواره نیز انجام شده و امكان دارد كه به صورت الكترونیكی تهیه شود.
وی افزود: تیم كامل خبری شامل 21 نفر از خبرنگاران هستند كه جشنواره را پوشش خواهند داد. از بخش‌های جنبی برنامه سازی تصویری است كه توسط روابط عمومی انجام خواهد شد.


مولوی دوست به ستاد خبری تشكیل شده و یه جشنواره چهارم اشاره كرد و گفت: درخصوص تبلیغات شهری در تهران كارهای اولیه را انجام دادیم و تهیه پرچم جشنواره صورت گرفته است. درخصوص برنامه های تلویزیونی نیز مجوز برای پخش برنامه های جشنواره آثار و تولیدات از شبكه های مختلف صدا و سیما گرفته شده است.


اسماعیل نویدی، مسئول كمیته نظارت و ارزشیابی نیز به بیان برنامه های مصوب پرداخت و گفت: كلیت برنامه مشخص شده است و تا هفته آینده جدول برگزاری دقیق همراه با اعلام روزها، زمان و مكان برگزاری اعلام خواهد شد.


در این نشست، مجید مصلحی مدیر جشنواره و مدیركل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، سیدمهدی سیدین‌نیا دبیر اجرایی جشنواره، سمیه ربیعی مسئول دبیرخانه جشنواره، امین مرادی مسئول كمیته موسیقی و رئیس حوزه هنری كردستان، محمد كرم‌اللهی مسئول كمیته تجسمی و رئیس حوزه هنری فارس، عبدالحمید قره‌داغی مسئول كمیته محصولات فرهنگی و رئیس حوزه هنری البرز، عبدالمجید مصاحبی كارگردان هنری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، هادی مولوی‌دوست مسئول كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و مدیركل روابط عمومی حوزه هنری، غلامرضا قاسمی دهشالی قائم مقام مدیر جشنواره و رئیس حوزه هنری گیلان، حسین زنجانی مسئول كمیته فرهنگ و مطالعات پایداری، مرتضی دارابی مسئول روابط عمومی امور استان‌ها، مصطفی كریمی مسئول كمیته اسكان و پذیرایی جشنواره، اسماعیل نویدی مسئول كمیته نظارت و ارزشیابی، مهدی حبیبی معاون فرهنگی امور استان‌ها حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار