کد خبر: 736235
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
آشنایی با مستندهای دوشنبه نهم شهریور شبکه مستند
شبکه مستند سیما در روز دوشنبه نهم شهریور آثاری همچون «گیمرها» با موضوع تاثیرات بازی های رایانه ای، «خلیج فارس»، «حیات در رگ های سرد» درباره گونه های جانوری جنگل های بلوط، نمایش طبیعت کشور اسپانیا در «اسپانیا از آسمان» و «عدالت برای جردی» را برای پخش در نظر گرفته است.
به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، ساعت 12 دوشنبه نهم شهریور در قالب برنامه «با مستند» مستند «گیمرها» در 30 دقیقه روی آنتن می رود. این اثر به کارگردانی آرین طاهری با موضوع بازی های رایانه ای و تاثیر آن بر جوانان و رفتارهای آنان می پردازد.

مستند «خلیج فارس» در 52 دقیقه ساعت 16 برای پخش در نظر گرفته شده است؛ خلیج فارس جزء لاینفک فرهنگ و تمدن پارسی است و قدمت آن به دوران پیش از تاریخ باز می گردد.

قسمت 22 «دنیا در جنگ» ساعت 17 در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و به گفتگو با بسیاری از فرماندهان و سران ارتش های متفقین و متحدین می پردازد.

مخاطبان در این مستند می توانند تصاویر پرهیجانی از نبردها، عملیات های گسترده و درگیری های سرنوشت ساز جنگ جهانی دوم مشاهده کنند.

آشنایی با گونه های مختلف جانوری جنگلهای بلوط

مستند 60 دقیقه ای «حیات در رگ های سرد» درباره محیط زیست ایران از جمله جنگل های بلوط است که گونه های مختلف جانوری در آن زندگی می کنند. این برنامه بیشتر به افعی ها می پردازد و درباره انواع آن ها از جمله افعی شاخدار، افعی دم عنکوتی صحبت می کند.

نحوه جفت گیری، شکار کردن و سازگاری این موجودات با محیط زیست و نوع حرکاتشان و خطر انقراضشان در این مستند مورد توجه قرار می گیرد و مارگیری که در ایران زندگی می کند نیز در «حیات در رگ های سرد» معرفی می شود.

این مستند ساعت 18 روانه آنتن خواهد شد.

ساعت 19 قسمت هشتم از مجموعه «جهانشهری ها» روی آنتن می رود؛ مستندی که در خارج از کشور تولید شده و به معرفی مسلمانان چند ملیتی و فراملیتی می پردازد که هویت های فرهنگی و ملی متکثر و گاه ترکیبی دارند و در نقاط مختلفی از جهان زندگی کرده اند، اما همچنان هویت اسلامی بارزی داشته و در جامعه پیرامون خود مسلمانان فعالی هستند.

قسمت دوم مجموعه «فصلی دیگر» ساعت 20:30 پخش و در این اثر با برخی از افراد مبتلا به بیماری ام اس که شرایط سختی دارند اما با اراده خود توانسته اند به آن غلبه کنند گفتگو می شود.

مرور گلهای حساس فوتبال جهان

ساعت 21 قسمت بیستم «بزرگان فوتبال» روی آنتن می رود. مجموعه ای که به مهارتها، گل های حساس و اتفاقات مهم بازیگری بازیکنان بزرگ فوتبال جهان در جام جهانی، لیگ فهرمانان و می پردازد. در حین پخش فیلم هر بازیکن نیز مصاحبه های کوتاهی از هم تیمی ها، مربیان و دوستان آن ها پخش می شود.

قسمت هشتم «هزار فامیل» نیز ساعت 21:30 در جدول پخش قرار گرفته است.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی عبدالحمید ارجمند به زندگی رضا شاه از تولد تا مرگ و حاشیه‌های زندگی او و نزدیکانش به ویژه اشرف پهلوی و فرزندان شاه پرداخته است.

میراث فرهنگی، باستانی و طبیعت اسپانیا در یک مستند

«اسپانیا از آسمان» مستندی است که میراث فرهنگی، باستانی و طبیعت کشور اسپانیا را نمایش می دهد و در 50 دقیقه برای پخش در ساعت 22 در نظر گرفته شده است.

«عدالت برای جردی» نیز داستان نوجوان 17 ساله ای است که زندگی اش تحت تأثیر سوء استفاده جنسی توسط یک سیاستمدار بلند پایه کشور اسپانیا قرار می گیرد و زندگی برای او به سختی می گذرد.

این مستند 50 دقیقه ای آخرین اثری است که از شبکه مستند سیما در روز دوشنبه نهم شهریور و ساعت 23 روی آنتن می رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار