کد خبر: 736208
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
قاضي زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خريد اجناس عمدتا نامرغوب از كشور عربستان گفت: خريد نكردن از اين كشور مسلما خيلي به اقتصاد ما كمك مي كند چرا كه حجم زيادي از منابع مالي ما دارد به همين شكل از كشور خارج مي شود.

جوان‌آنلاين: اميرحسين قاضي زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با دست اندركاران حج مبني بر تلف نکردن اوقات زیارت حجاج با گشت و گذار در بازار مکه و عدم خريد سوغاتي اظهارداشت: اولا هيچ كالايي توليد عربستان وجود ندارد كه ما بگوييم يك كشوري داريم مي رويم كه مي خواهيم سوغاتي آن كشور را بياوريم.


وي تصريح كرد: بنابراين زائران مي روند كالاهاي چيني و ژاپني و حتي بعضا ايراني را از عربستان مي خرند و به ايران مي آورند كه اين امر طبيعتا ضربه سنگيني به تجارت در داخل كشور مي زند.


قاضي زاده افزود: اگر قرار است به توليد و تجارت داخل كشورمان كمك كنيم، بايد در داخل وطن مان اين كار را انجام دهيم. هر پنج ميليون تومان هزينه براي كالاي خارجي باعث مي شود كه يك شغل در داخل كشور از بين برود، به اضافه اينكه مردم عمدتا كالاهاي نامرغوب و به درد نخور مي خرند و آنچه كه خريداري مي شود و در اختيار افراد قرار مي گيرد عملا مورد استفاده شان قرار نمي گيرد.


عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: بنابراين خريد كردن با اين شرايط و در موسم حج كه افراد بيشتر بايد به فكر عبادت باشند تا خريد كردن، فرهنگ خوبي نيست كه حضرت آقا از دور ريختن پول از آن ياد كردند.


وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اين مسئله تا چه اندازه مي تواند به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك كند نيز گفت: بالاخره اگر تمام آن كساني كه به خارج از كشور و سفر حج مشرف مي شوند اين فرهنگ را مد نظر قرار دهند، مي تواند گره گشا باشد و گام مهمي را در جهت تحقق و رسيدن به اقتصاد مقاومتي از اين طريق برداريم. 


عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خريد اجناس عمدتا نامرغوب از كشور عربستان اظهار كرد: خريد نكردن از اين كشور مسلما خيلي به اقتصاد ما كمك مي كند چرا كه حجم زيادي از منابع مالي ما دارد به همين شكل از كشور خارج مي شود.


قاضي زاده در خصوص برنامه مجلس براي سازمان حج نيز بيان داشت: سازمان حج مرتبط با كميسيون فرهنگي مجلس است و كميسيون فرهنگي وظيفه نظارت بر اين سازمان را دارد كه در جلسه اي كه بنده در آن حاضر بودم دغدغه كميسيون فرهنگي اين بود كه يك برنامه ريزي در اين خصوص انجام دهند تا جلساتي را با مسئولان سازمان حج برگزار كنند. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
ما که زیاد پول نداریم سوغاتی بخریم چون الان هم در احسانش ماندیم . این شفارش را به افراد بهتر از ما بدهید. ان هم نه در روزنامه بلکه خصوصی که شاید به نصیحت گوش کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
وقتی یک نماینده ...اصولا وظایف روحانیت کاروانها است که البته خود مردم از امثال این اقاق مسائل را بهتر میفهمند ولی متاسفانه از انجام وظایف نمایندگی اگر سوال شود پاسخی ندارند
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
1
خريدن هر كالايي از عربستان به نوعي تقويت رژيم ظالم وهابي است كه مسلمانان يمن را به شهادت مي رساند . اگر حاجي واقعي هستيد بياييد اين سنت غلط را با خريدن از توليدات داخلي به سنتي نيكو تبديل كنيد .
نخرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
نخریددددددددد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
اصلا چرا میرید تا بخرید !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار