کد خبر: 736175
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد با برنامه هسته ای غیرنظامی ایران هیچ گونه مخالفتی ندارد.
باشگاه خبرنگاران:  "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در فلورانس در گفتگو با "ماتئو رنتسی،" همتای ایتالیایی خود ادعا کرد این رژیم با برنامه هسته ای غیرنظامی ایران مخالفتی ندارد.

به گزارش جروزالم پست، این اظهارات پس از آن مطرح شد که روز جمعه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مخالفان توافق هسته ای در واقع با دستیابی جمهوری اسلامی ایران به قابلیت های هسته ای مخالف هستند.

نتانیاهو در پاسخ به اظهارات اوباما مدعی شد: "باید این مسئله را برایتان روشن کنم. اسرائیل با برنامه هسته ای نظامی ایران مخالف است نه با برنامه هسته ای غیرنظامی. متأسفانه توافق هسته ای ایران به این کشور امکان می دهد زیرساخت های هسته ای اش را گسترش دهد. "برجام" در واقع به ایرانیان این امکان را می دهد در مدت 13 سال با در اختیار داشتن این تعداد سانتریفیوژ، اورانیوم را تا هر سطحی که تمایل دارند غنی سازی کنند."

ایران و کشورهای 1+5 دو ماه گذشته در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران لغو خواهند شد. گفته می شود این تحریم ها تا سال آینده به قوت خود باقی بمانند؛ زیرا توافق هسته ای ایران باید به تصویب کنگره برسد. بازرسان هسته ای نیز باید پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار