کد خبر: 736146
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
ششمين نشست خبري دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهور كشورمان ديروز در حالي برگزار شد كه همانند نشست‌هاي گذشته، خبرنگار روزنامه جوان فرصتي براي طرح سؤال از رئيس‌جمهور پيدا نكرد...
جعفر تكبيري
ششمين نشست خبري دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهور كشورمان ديروز در حالي برگزار شد كه همانند نشست‌هاي گذشته، خبرنگار روزنامه جوان فرصتي براي طرح سؤال از رئيس‌جمهور پيدا نكرد. اين اتفاق در حالي روي داد كه خبرنگار روزنامه پيش از نشست خبري به عنوان اولين نفرات اقدام به نام‌نويسي براي طرح پرسش كرده بود اما بار ديگر روابط عمومي نهاد رياست جمهوري با گزينش رسانه‌ها و بدون توجه به نوبت بندي، اقدام به انتخاب نمايندگان رسانه‌ها براي طرح سؤال كرد؛ چالشي كه مورد اعتراض بسياري از خبرنگاران قرار گرفت.
اما رئيس‌جمهور در ششمين نشست خبري خود تلاش كرد گزارشي از عملكرد دولت طي دو سال گذشته ارائه دهد و با اينكه نشست ديروز نخستين كنفرانس مطبوعاتي دكتر حسن روحاني پس از حصول توافق هسته‌اي بود، اما تنها يك سؤال خبرنگاران به صورت مستقيم به موضوع هسته‌اي اختصاص داشت.
حسن روحاني در ابتداي اين نشست خبري خود با اشاره به اينكه ما دولت را در آغاز كار با مشكلات فراوان در بخش وحدت اجتماعي، سياست خارجي و مسائل اقتصادي به دست گرفتيم، اظهار كرد: دولت يازدهم در قدم اول سعي كرد در سياست داخلي زخم جديدي ايجاد نكند و بر زخم‌هاي گذشته مرهم گذارد و تلاش كرد روابط جنا‌ح‌ها، احزاب، گروه‌ها، اقوام، مذاهب، اديان در كشور روابطي آشتي‌جويانه، مسالمت‌آميز و برادرانه باشد و اگر شكاف اجتماعي وجود دارد تا  حد امكان ترميم شود.
روحاني سپس به موضوع كنترل تورم توسط دولت اشاره كرد و ادامه داد: تلاش ما بر اين بود در بخش اقتصادي به بازار آرامش ببخشيم؛ نوسان‌هاي شديد و تندي را در بازارها شاهد نباشيم، در بازار كالا و بازار ارز تلاش ما اين بود كه از نوسان‌هاي شديد جلوگيري و تورم را مهار كنيم، تورمي كه با سرعت فزاينده‌اي براي جامعه نگران‌كننده بود، مهاري بر اين اسب سركش بزنيم و تورم ما يك تورم آرام و داراي كاهندگي مستمر باشد.
روحاني در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد: چون ممكن است بتوان تورم را براي چند ماه يا يك سال كاهش داد، اما كاهندگي مستمر اساسي بود كه از ابتدا آن را دنبال مي‌كرديم و تا امروز به لطف خدا به آن دست يافتيم و اميدواريم تا پايان اين دولت وعده ما به مردم محقق شود كه گفته بوديم تا پايان اين دولت تورم را تك‌رقمي خواهيم كرد. اميدواريم بتوانيم به اين هدف دست يابيم.
   
ايران هراسي در حال مرگ است
رئيس دولت يازدهم در ادامه تشريح عملكرد خود و تيمش در طول دو سال گذشته به موضوع سياست خارجي و پرونده هسته‌اي كشورمان اشاره كرد؛ پرونده‌اي كه سرمايه گذاري زيادي توسط دولت روي آن صورت گرفته است. وي در اين خصوص گفت: در مسئله سياست خارجي ما به يك ثبات، آرامش و تعامل مثبت با جهان رسيديم و همين امر موجب بازسازي چهره ايران در افكار عمومي جهان شده، به طوري كه امروزه نگاه به ايران چيز ديگري است و كمتر شاهديم كه نام ايران اينگونه و تماماً به طور مثبت مطرح شده باشد البته به جز سال‌هاي اول انقلاب و برخي از مقاطع نام ايران اينگونه به عنوان كشور صلح‌خواه و تعامل‌گرا در جهان مطرح شد.
روحاني با بيان اينكه تقريباً طرح ايران هراسي شرايط وخيمي را سپري مي‌كند و دشمنان سعي مي‌كنند با دميدن اكسيژن اين طرح را زنده جلوه دهند، افزود: طرح ايران‌هراسي به سمت مرگ هميشگي پيش مي‌رود و اميدواريم اين راه مثبت را در مقابله با طرح ايران هراسي ادامه دهيم.
وي همچنين با اشاره به پرونده هسته‌اي ايران و با بيان اينكه ملت ايران توانست با يك حركت بسيار خوب و منسجم به يك نقطه مطلوب برسد، اظهار داشت: آنچه كه باعث موفقيت ما در تمام زمينه‌ها تا كنون بوده اين است كه ما عجولانه و يك شبه تصميم‌گيري نكرديم و از خرد جمعي بهره‌مند شديم و هرجا كه پيروز شديم به خاطر استفاده از خرد جمعي و به دليل پشتيباني و حضور مردم بوده است.
روحاني سپس در پاسخ به منتقدان خود كه اثرات رفع تحريم را ناپيدا عنوان مي‌كردند، گفت: اگر مي‌خواهيم در فضاي كشور و هم فضاي منطقه و جهان آثار اين موفقيت را ببينيم بايد اين پرونده نهايي شود و هنگامي كه نهايي شد و تحريم‌ها يكي پس از ديگري برداشته شد‌در ماه‌هاي آتي تأثير آنها را خواهيم ديد.
    
دولت با كسي دعوا ندارد
رئيس دولت يازدهم سپس به سراغ حاشيه‌سازي‌هايي كه از سخنان اخيرش شده بود رفت و به موضوع انتخابات پيش رو اشاره و عنوان كرد: امسال شاهد يك انتخابات بسيار خوب خواهيم بود و در زمينه سياسي اين موضوع نمايان مي‌شود و ان‌شاءالله با مشاركت بسيار خوب مردم شاهد يك انتخابات شكوهمند و شاهد انتخابات رقابتي‌تر از گذشته و با احساس سلامت بيشتر كه دولت اين احساس را در انتخابات آتي بالاتر مي‌برد، خواهيم بود. البته همه نهادها بايد در اين راستا دست به دست هم دهند.
روحاني سپس تأكيد كرد: ما قصد دعوا با هيچ نهادي را نداريم البته من در انتخابات به عنوان مسئول اجراي قانون اساسي به وظايفم عمل خواهم كرد. البته امكان دارد برخي خوشحال شوند و بعضي خوشحال نشوند. اجراي قانون وظيفه دولت و همه ماست و ان‌شاءالله آثار را خواهيم ديد.
    
ايران بهشت كارگران خارجي بود
دكتر حسن روحاني در ادامه ‌به موضوع اقتصاد مقاومتي كه چندي پيش در ديدار دولت با رهبر معظم انقلاب، مورد تأكيد مجدد ايشان قرار گرفت هم گفت: ما در گذشته درآمد ارزي خوبي در اختيار داشتيم، بيش از 700 ميليارد دلار درآمد ارزي در اختيارمان بود اما حاصل آن تعطيلي 2 هزار بنگاه صنعتي و بازماندن 500 هزار نفر از اشتغال در بخش صنعتي بود.
رئيس‌جمهور سپس نتيجه‌گيري كرد: در آن مدت نتيجه اين شد كه ايران، بهشتي براي مهندسان و كارگران خارجي شد، آنها كالا توليد كردند و ما با پول نفت از آنان كالا خريديم و وارد بازارمان كرديم، البته ممكن است ما عيناً دچار همين مشكل بشويم.
روحاني در همين خصوص از رسانه‌ها، متخصصان و دانشگاهيان خواست كار دولت را خوب نظارت كنند و به صراحت دولت را نقد كنند و گفت: من از همه رسانه‌ها، دانشگاهيان و نخبگان و صاحبنظران كشور مي‌خواهم كه به شكل صريح و جدي به نقد و نظارت دولت مشغول شوند كه ما نيز دچار چنين مشكلاتي نشويم و خود من نيز در جلسات ستاد اقتصادي دولت بارها گفته‌ام كه در شرايط پساتحريم براي حضور سرمايه‌هاي خارجي در كشور شرايطي داريم كه آنها گمان نكنند ايران يك بازار 80 ميليون نفري است.
 
بردن برجام به مجلس به نفع 1+5 است
اما تنها سؤال اين نشست خبري كه به صورت مستقيم به پرونده هسته‌اي كشورمان مربوط مي‌شد، پيرامون دليل دولت در خصوص ارائه نشدن لايحه برجام به مجلس بود. رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سؤال چنين گفت: طبق قانون اساسي اصل 77 و 125 كه اصل 77 را تبيين مي‌كند، مي‌گويد كه وقتي يك توافقنامه يا معاهده را رئيس‌جمهور يا نماينده‌اش امضا مي‌كند براي تصويب به مجلس مي‌فرستند ولي ما كه چيزي را امضا نكرديم. آنچه امروز مطرح است مسئله‌اي است كه ايران قبلاً آن را پذيرفته بود. بحث بر سر درست اجرا كردن ان‌پي‌تي و پادمان است كه آيا ما درست اجرا كرده‌ايم يا نه؟ تمام مذاكرات نيز سر اين بود و ايران تلاش مي‌كرد اين اتهام ناروا از بين برود و آنها بدانند كه فعاليت ايران صلح‌آميز است.
دكتر روحاني در ادامه تبيين اين موضوع ادامه داد: اگر برجام را به مجلس ببريم الزامي براي دولت مي‌شود، يعني كار را به نفع طرف مقابل انجام دهيم البته ممكن است برخي‌ها نظرشان اين باشد كه بايد به مجلس برود اما در آن صورت چيزي را كه تا به حال رئيس‌جمهور و وزير خارجه امضا نكرده‌اند بايد امضا كنند يعني الزاماتي را بر خودمان وارد كنيم كه هيچ كشوري نكرده است.
رئيس‌جمهور همچنين در بخشي از نشست خبري خود، در پاسخ به سؤالي پيرامون رفع حصر محصورين به صراحت خواستار اجراي قانون در اين خصوص شد و گفت: همه بايد تلاش كنيم قانون اجرا شود اما اينكه يك مسئله را تبديل به يك شعار دائم و مداوم كنيم به كجا مي‌رسيم و نتيجه چه خواهد شد.
    
دارايي‌هاي بلوكه شده دولت رقم بالايي نيست
دكتر روحاني در بخش ديگري از اين نشست خبري به موضوع ميزان دارايي‌هاي بلوكه شده كشورمان نيز اشاره و عنوان كرد كه دارايي‌هاي دولت از اين پول‌ها رقم خيلي بالايي نيست. وي در تشريح اين موضوع اظهار كرد: گاهي كل ارزهايي كه ما در خارج از كشور داريم در مجموع چقدر است و گاهي كل ارقامي كه مربوط به صندوق توسعه ملي است، منها و كم مي‌شود و گاهي رقمي كه مربوط به ذخاير بانك مركزي است كه از آن كسر مي‌شود، بخشي از اين پول مال دولت است كه تبديل به ريال و وارد خزانه مي‌شود كه خيلي بالا نيست و رقم‌هايي است كه از سوي مقامات اقتصادي و رئيس بانك مركزي آن را اعلام كردند.
روحاني خاطرنشان كرد: رقمي كه مال دولت است، رقم زياد نيست، اما در كل بخشي از اين پول ذخاير بانك مركزي است كه براي كل تحركات اقتصاد خارجي ما تأثيرگذار است و مهم است و پشتوانه مهمي براي حركت‌هاي اقتصادي خواهد بود، بخشي براي صندوق توسعه ملي است كه بسيار مهم است و مي‌تواند در بخش‌هاي موردنظر فعال شود، بنابراين در برخي از اين ارقام اغراق و مبالغه هست، اما اينكه چند گونه رقم گفته مي‌شود بستگي دارد كه كل آن را در نظر بگيريم يا اينكه پول ذخاير بانك مركزي و پول صندوق توسعه ملي را از آن كم كنيم، بنابراين اين رقم‌ها مختلف است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
2
اگر به ارشیو مراجعه شود ملاحظه خواهید کرد که سخنان ...یکی است . همه هر چه بد بختی بود از دولت قبل بارث رسیده و دولت ها ی کنونی در حال حل همه مشکلات تولید و افزایش کیفیت کالا و بهبود اقتصاد و عدالت و00000000000000 حرفی نه عملی بودند .اما درعمل همه دولت ها هم انحصار و هم پول های وامکانات کشور را بصورت و روش های خاص خود به عده ای خاص می دهند . هیچ وقت مجلس هم بصورت جدی از هیچ دولتی باز خواست نداشته است . مانند 1- وزیر جهاد در باره طرح های ابیاری نوین چه برنامه ای دارد و برای کشت محصولات استراتژیک مانند کندم و حبوبات که کشور وابسته به خارج نباشد چه خواهد کرد یا برای محصولات باغی از تولید تا بسته بندی ونگهداری چه خواهد کرد و0000000 2- وزیر نیرو برای تهیه اب چه روشی دارد ایا مردم را محدود یا کاشت محصولات کشاورزی را محدود خواهد کرد یا اب را از خلیج فارس و خزر خواهد اورد و00000 3- وزیر صنعت تا که به لجن زار خودرو سازان یا صنایع ضرر ده باید پول ریخته شود ؟ برای رفع انحصار چه سیاستی اتخاذ شده برای بهبود بهروری وکیفیت چه کرده اند و00000 4- وزیر اقتصاد علت افزایش نقدینگی را پیگیری کرده ؟یا بدنبال از کجا امدن سرمایه بانک های خصوصی بوده است؟ و0000000.بطور خلاصه همه مدیران باید ملزم شوند که به سوالات در مجلس یا هر گرد همائی باعدد ورقم پاسخ دهند وکلی گوئی نکنند
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
با نظر این برادر موافقم مجلس باید متدولوژی ارزیابی عملکرد وزرا را داشته باشد وروشمند ارزیابی نماید نه سیاسی ونه احساساتی واما در مورد سرمایه بانکهای خصوصی ظاهرا بنظر میرسد از بانکهای دولتی وام گرفته اند وبانک خصوصی دایر کرده اند.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
4
جناب روحانی"ملت متوجه ست"مسئولین در پشت تریبون از الفاظ قشنگ وخوب برای
نمایش کارها ی خوداستفاده می کند"و نیز
خوب می داننداز حرف تا عمل راهی طولانی ست"دولت وقت در ترمیم شکاف اجتمائی موفق نبوده ست"حتی با افزایش قیمت ها"
این شکاف بیشتر نیز شده ست.ضمنا تهیه
برجام توسط دولت وقت تهیه شده ست"
بنابراین لازم ست"مسئولیت اجرای ان با مصوبه مجلس همراه شود.
ه حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
2
حرفهای قشنگ . همه چیز مثل سخنرانیهای روئسای پیشین قشنگ بود ولی چیزی که آخر کار تحویل ملت داده شده یک اقتصاد بیمار است. مشکل اصلی کشور ما تورم زیاد ، نرخ سود بالا ، خام فروشی ، فساد اداری، اشتغال جوانان ، قاچاق و ... است که هر کدام ریشه های دارند ولی متاسفانه روئسای دولت ها با دادن مسکن همواره از حل اساسی مشکل سرباز زده اند به عنوان نمونه به جناب روحانی میگویم اینکه با دادن یارانه به یکسری کالاها و تثبیت قیمت آنها در بوغ کرنا کنید که ما تورم را مهار کردیم فریب خود و مردم دادن است و اگر تکذیب کنید ما میگوییم کدام عقل سالم باور میکند با نرخ سود بهره 20 درصدبه بالا میتوان قیمت ها را حتی برای یک ماه نه چند سال کنترل کرد، کدام تولید کننده است چنین قدرتی داشته باشد.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
1
جناب اقای رییس جمهور سلام،برای اینکه کشور بازار خارجی ها نشود باید سازمان برنامه وبودجه مدل برنامه ریزی کشور را از برنامه های یکساله به مدل برنامه ریزی جامع استراتژیک بلند مدت تغییر دهد وبر اساس تفکر استراتژیک نسبت به اصلاح قوانین استخدامی و اموزش کارکنان وتوسعه قابلییتهای سازمانی اقدام نماید تا دستیابی به چشم انداز های رهبری امکان پذیر گردد و کشور بازار کشورهای خارجی نگردد.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
مادامیکه قابلیتهای سازمانی دستگاه های اجرایی توسعه نیابد و در انها تحول اساسی صورت نگیرد اقتصاد مقاومتی تحقق نمی یابد وکماکان کشور بازار خارجی است:
تحول اساسی وقتیکه صورت بگیرد:
1- تحولات اساسی روند گذشته را در هم میریزد واصول وقواعد کاملا متفاوتی را بجای ان مینشاند.
2- یک یا چند ویژگی مهم مورد نظر جامعه را یکباره بهبود اساسی می بخشد.
3- بصورت طبیعی مورد پذیرش واستقبال عموم قرار میگیرد وجایگزین سیستم قبلی میشود.

با تحولات اساسی فرصت های گذشته ازبین میرود وفرصت های بالقوه جدیدی خلق میشود
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
1
با سلام. در تمامی جامعه قانون کار قوی مانند قانون کار سپاه را اجرا کنید مطمئا باشید که هیچ اسیبی به مملکت نمی رسد و تمامی ادارات مانند سپاه فعال خواهند بود
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
3
گفته های برادران عزیز برای اظهار نظر روحانی درست است . واقعا در این شلوغ بازی ها تمام و تمام کاسه کوزه ها را گردن احمدی نژاد میشکنید و خودتان بیشتر اجناس و کارهای خدماتی را تا 400 درصد گران میکنید فکر میکنید کسی متوجه نیست.
احمدی نژاد خراب کرد قبول ، شما برای رهایی از این بحران چه کردید و چه میکنید ؟ چندین بار رهبر معظم فرمودند حواستان به اشتغال مردم باشد ولی کو گوش شنوا
حداقل در دوره احمدی نژاد اینقدر بیکاری و مفاسد اداری نداشتیم . پس چرا شلوغ کاری میکنید خدا وکیلی یک کار مثبتی که تا کنون توسط دولت روحانی به نفع مردم انجام گرفته باشد را بگید.
عوامفریبی نکنید اگر ادعا دارید که همه و همه در گذشته خرابکاری کردند شما حداقل یک مورد را بگو که به سود مردم قدم برداشتید.
نمونه ها : بیکاری غوغا میکند ، امار طلق بیداد میکند ، دزدی و فساد در اوج است
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
1
واقعا اين حرف ... خنده دار است ! الآن دولت مگر دست خودشان نيست ديگر چه كسي نگذارد ؟ چرا ايشان هميشه دو پهلو حرف مي زند ؟ اين دولت شماست كه براي آمدن آلمان وفرانسه فرش قرمز پهمن مي كند !!!!!!!!!!
زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
2
سلام بنده طرفدار هیچ حزب واحزابی نیستم طرفدار حق وحقیقتم بنده از مدیرانی که باکمترین امکانات بزرگترین خدمات راانجام میدهندحمایت ودرس میگیرم بنده در این کشورمدیرانی رامیشناسم که بزرگترین بحران ها را حل وفصل کرده اند اما بانهایت تاسف هیچ برنامه خاصی به جز مذاکرات هسته ای در این دولت ندیدم ونتیجه این بی برنامگی دردولت شاهد کاهش شاخص بورس و ورشکستگی واحدهای تولیدی ورکود بی سابقه در بازار و یبنیم
مدرس دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
1
آقای روحانی درست کارهایی را تخطئه می کند که خودش و دولتش در حال انجام آن است . نمونه اش همین مورد است که در تیتر آوردید .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
در جواب ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار