کد خبر: 735903
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
آصفري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: دولت انگليس امروز دستگاه هاي جاسوسي را وارد كرده است كه اين ها دارد در فرودگاه نگهداري مي شود و ما اجازه خروج به آن ها را نداديم چرا كه دولت انگليس بايد اين مسئله را مشخص كند، صندوق ها بايد باز شود و دستگاه امنيتي ما آن ها را بررسي كند زيرا ما يكبار تجربه اقدامات جاسوسي انگليس در ايران را داريم و اجازه نصب دستگاه هاي جاسوسي انگليس را به هيچ وجه در ايران نخواهيم داد.

جوان‌آنلاين: محمدحسن آصفري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص بازگشايي سفارت انگليس در تهران اظهارداشت: ملت ايران خاطرات تلخي از رابطه با انگليس دارد؛ از كودتاي 28 مرداد گرفته تا حمايت از رژيم طاغوت و به غارت بردن اموال جمهوري اسلامي ايران و در ادامه حمايت از رژيم بعثي عراق در جنگ عليه ايران و فتنه 88 كه اوج دخالت دولت بريتانيا در امور داخلي ايران است كه همه ي اين موارد نشان از سياست هاي خصمانه دولت انگليس عليه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران است كه ملت ايران هيچگاه اين مسائل را فراموش نخواهد كرد.


وي با اشاره به تحريم هاي وضع شده عليه كشورمان توسط كشورهاي اروپايي تصريح كرد: در بحث تحريم ها ما ديديم كه دولت انگليس در جهت فشار بر ملت ايران سبب تحريم هايي شد كه هنوز اثراتش بر ملت ايران وجود دارد بنابراين بازگشايي سفارت انگليس در جمهوري اسلامي ايران ملزم به اين بايد مي بود كه اولا دولت بريتانيا يك عذرخواهي جدي از ملت ايران مي كرد. چرا كه اخيرا سال گذشته در همين اجلاس سازمان ملل نخست وزير انگليس آن بي ادبي و جسارت و گستاخي را به ملت ايران كرد و ملت ايران را حامي تروريسم قلمداد كرد درحالي كه اين انگليس است كه حامي تروريسم و جريان هاي برانداز است كه بهتر بود قبل از بازگشايي سفارت انگليس ما خواستار عذرخواهي ملت انگليس از ملت ايران بوديم.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر ما همين اقدام را در سفر آقاي اردوغان به ايران مي خواستيم كه آقاي اردوغان از ملت ايران به سبب آن بي ادبي كه كرده بود، عذرخواهي مي كرد، شاهد برخورد او با آقاي ظريف در سفري كه آقاي ظريف به تركيه داشت، نبوديم. بنابراين اين موارد نشان از آن است كه هر گاه ما در مقابل غربي ها كوتاه آمديم آنها به دنبال باج خواهي و زياده خواهي بودند.


آصفري اضافه كرد: از روزي كه سفارت انگليس باز شد اولا سطح روابط در حد كاردار است چون دولت انگليس بايد متوجه باشد كه اگر بخواهد دست از دخالت در امور داخلي ايران برندارد و خواهان حمايت از اپوزيسيون و حاميان برانداز جمهوري اسلامي باشد، مجلس شوراي اسلامي اين بار وارد عمل خواهد شد و قطع رابطه سياسي و ديپلماتيك و قطع همه نوع روابط را با انگليس مصوب خواهد كرد و مسلما به جد اين موضوع را دنبال خواهد كرد. بنابراين اميدواريم كه انگليسي ها سر عقل آمده باشند و اين رفتارهاي جاه طلبانه خود را كنار گذاشته باشند و مجددا ما شاهد اين نوع رفتار و برخوردها از انگليس نباشيم.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تذاكراتي به دولت در اين خصوص افزود: بله دولت نيز موظف است كه اين روابط صرفا در حد كاردار باشد و براي بحث سفير با توجه به اينكه قطع رابطه را مجلس دنبال گرفته براي رفع اعزام سفير حتما بايد نظر مجلس شوراي اسلامي را دنبال كند.


وي ادامه داد: دولت هم نبايد زياد به اين كشورها خوش بين باشد، اين ها چيزي جز سياست دخالت و براندازي جمهوري اسلامي را در فكر و ذهن شان ندارند البته ما مبادلات اقتصادي هم با انگليس نداريم كه بخواهيم خوش بين باشيم و اين سطح روابط مان هم به دليل مهاجرت بيش از صد هزار نفر از ايرانياني است كه در انگليس وجود دارند و براي بحث رواديدشان اين روابط شكل گرفته و مطمئنا گسترش آن نياز به اقدامات بيشتري هم دارد.


آصفري با اشاره به اعزام دستگاه هاي جاسوسي از سوي انگليس به ايران اظهار كرد: دولت انگليس امروز دستگاه هاي جاسوسي را وارد كرده است كه اين ها دارد در فرودگاه نگهداري مي شود و ما اجازه خروج به آن ها را نداديم كه دولت انگليس بايد اين مسئله  را مشخص كند، صندوق ها بايد باز شود و دستگاه امنيتي ما آن ها را بررسي كند چرا كه ما يكبار تجربه اقدامات جاسوسي انگليس در ايران را داريم و اجازه نصب دستگاه هاي جاسوسي انگليس را به هيچ وجه در ايران نخواهيم داد. مجلس نيز با قدرت اين قضيه را دنبال خواهد كرد.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خصوص رفتار نيروي انتظامي با تظاهركنندگان در روز بازگشايي سفارت انگليس نيز خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد كه اين تظاهرات يك پيام مهم براي دولت انگليس دارد كه حواسش را جمع كند چرا كه ملت ايران، ملتي است كه روحيه استكبارستيزي دارد و بي اعتماد به انگليس است كه به تبع اين بي اعتمادي را نمي توان به سادگي محوش كرد.


 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدحسن غروب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
یکی ازشاخسه های شعارمداراوتعامل بادشمنان گشایش جاسوسخانه انگلیس روباه پیروخبیث دفتربنگاه سخن پراکنی آن باکلیدتدبیرامید برای اجرای از پیش طراحی شده دشمنان نظام وایادی داخلی انها وفتنه گران نفوذی دردولت است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار