کد خبر: 735869
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
یک خبرگزاری روسی مدعی شد روسیه و ایران بر سر «قیمت» سامانه موشکی اس ۳۰۰ به اختلاف رسیده‌اند.
تسنیم: روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر شماره امروز شنبه 4 خبر را منتشر کرده است:

موج حمایت مدنی در امریکا از توافق هسته‌ای
موج حمایت‌های مدنی از «توافق هسته ای» و تلاش برای متقاعد کردن «کنگره» همچنان ادامه دارد.در همین راستا ایسنا به نقل از لس‌آنجلس تایمز از تجمع روز چهارشنبه شماری از مردم امریکا مقابل دفتر «تدلی‌ئو» از اعضای کنگره خبر داد. بنابراین گزارش تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را با شعار «با ایران جنگ نکنید» و «از دیپلماسی دفاع کنید» در دست داشته و  اعلام کردند 230 اجتماع دیگر نیز برپا خواهند کرد.«عصر ایران» نیز گزارش داد شورای ملی ایرانیان امریکا نیز به همین منظور کمپینی راه‌اندازی کرده‌اند. همچنین شماری از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله شیرین عبادی، جعفر پناهی، کیهان کلهر، نسرین ستوده و غنچه قوامی با انتشار فیلم‌های کوتاهی در یوتیوب، از توافق هسته‌ای حمایت کرده و از کنگره خواستند تا از این توافق حمایت کند.

اختلاف ایران و روسیه بر سر قیمت «اس 300»
یک خبرگزاری روسی مدعی شد روسیه و ایران بر سر «قیمت» سامانه موشکی اس 300 به اختلاف رسیده‌اند. به گزارش عصر ایران به نقل از اینترفاکس، ایران قصد دارد قرارداد سامانه موشکی اس 300 را با ارزش قرارداد سال 2007 امضا کند. ارزش قرارداد سال 2007 حدود یک میلیارد دلار بود. این در حالی است که روسیه به ایران پیشنهاد داده به جای خرید سامانه موشکی «اس 300 بی‌ام‌او»، سیستم‌های مدرن‌تر موسوم به «اس 300 وی 4» (آنتی 2500) را به ایران بفروشد. بنابراین گزارش، روسیه تأکید کرده  سامانه موشکی اس 300 دیگر ساخته نمی‌شود، به همین دلیل در نظر دارد با افزایش ارزش قرارداد سیستم‌های موشکی قوی‌تری را به ایران بفروشد. ریاست جمهوری روسیه آوریل گذشته ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران را رفع کرد.

انتقاد امام جمعه مشهد از بازگشایی سفارت انگلیس
امام جمعه مشهد از بازگشایی سفارت انگلستان در ایران انتقاد کرد.به گزارش انتخاب، سید احمد علم الهدی در دیدار کاروان پیاده زائران بسیجی شهرستان محلات گفت: 200 سال سابقه تاریخی سفارت انگلیس در ایران، دزدی، جنایت و فتنه بوده است؛ امروز درب دارالفساد را دوباره باز کرده‌اند و جریانی را که 200 سال در این کشور آدم کشته و دزدی کرده و مردم را از راه به در کرده راه داده‌اند.وی با اشاره به مسائل هسته‌ای و اتفاقات سیاسی پس از آن افزود: در حوادث و رفت و آمدهای از خارج به داخلی که اخیراً در کشور اتفاق افتاده، این مسأله را لمس می‌کنیم که دشمنان در صددند طوری در کشور نفوذ کنند که سفره مردم را از زیر پای رهبری جمع کنند تا رهبری سقوط کند.

روایت گاردین از ازدحام تجار ودیپلمات ها در تهران
روزنامه انگلیسی گاردین خبر داد مقامات سوئد و لهستان به زودی به ایران سفر خواهند کرد.این نشریه در گزارشی سفر مسئولان اروپایی به تهران را مورد توجه قرار داد و نوشت: هتل‌های مجلل تهران پر هستند و میز در رستوران‌های پر زرق و برق کمیاب است؛ زیرا مقامات اروپایی و تجار برای به‌دست آوردن معاملات رقابت می‌کنند؛ حتی در بحبوحه اطمینان نداشتن در مورد اینکه آیا رئیس جمهوری امریکا می‌تواند بر مخالفت‌های کنگره با این توافق غلبه کند.به گزارش انتخاب این نشریه افزود:حضور بازدید کنندگان از تهران تازه ترین نشانه از اختلاف میان امریکا و کشورهای اروپایی است. اوباما و جان کری وزیر امور خارجه امریکا هشدار داده‌اند اگر کنگره این طرح‌ها را رد کند، آنها قادر به اجرای مجدد تحریم‌های تجاری چند ملیتی هستند. پنج کشور دیگری که به میانجیگری در مورد این توافق کمک کردند نیز به کنگره اعلام کرده‌اند آنها نمی‌خواهند به میز مذاکره بازگردند. این سفرها نشان می‌دهد مقامات امریکا نمی‌توانند مانع پرواز اروپایی‌ها به تهران پیش از رأی‌گیری کنگره در 17 سپتامبر شوند.در همین راستا جو کیسر، مدیر اجرایی شرکت آلمانی زیمنس ماه گذشته به تلویزیون آلمان گفت: «ما در اینجا در مورد حدود 80 میلیون نفر صحبت می‌کنیم که به منابع انرژی و به طور طبیعی به مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند. در اینجا فرصت‌ها و شانس‌هایی وجود دارد.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
حکایت یه نفره که 10 سال پیش تو پیش فروش پیکان ثبت نام کرده بود و تو کما بود بعد هوشیاری میره سراغ مدارک واسنادش ویادش میافته که یه پیکان پیش خرید کرده.
وقتی اس 300 8 سال پیش دیگه تولید نمیشه بدلیل تکنولوژی پایین. پس بهتره با صرف هزینه بیشتر بروز رسانو بخیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
اس - 300 دیگر خیلی قدیمی شده است ! آنتی - 2500 هم مفت نمی ارزد !! تنها و تنها سامانه اس - 400 و اس - 500 !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار