کد خبر: 735465
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده‌ها برای تعلیم و تربیت فرزندانشان هزینه کنند، گفت: هزینه سالانه هر دانش‌آموز برای دولت، یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.
 فارس: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته دولت در شبکه خبر سیما با بیان اینکه نرخ ثبت‌نام در پیش دبستانی 17 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در گذشته این نرخ حدود 32 درصد بود که اکنون ثبت‌نام دانش‌آموزان در پیش دبستانی به 55 درصد رسیده است.

وی با انتقاد از اجرای سریع نظام آموزشی بدون توجه به فضاهای مورد نیاز، خاطرنشان کرد: هنگامی که ابتدایی 6 پایه شد باید فضاهای آموزشی متناسب آن باشد در صورتی که مدارس برای پذیرش 5 پایه طراحی شده بود.

* احکام معلمان در شهریور ماه صادر خواهد شد

فانی با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: با این نقشه راه می‌دانیم در سال 94 چه کاری باید انجام دهیم و در این سند یک سری زیر نظام‌ها طراحی شده است که امیدواریم بتوانیم قسمت عمده‌ای از آن را در برنامه ششم توسعه اجرایی کنیم.

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: رتبه بندی معلمان دو هدف اصلی را دنبال می‌کند که نخست تقویت مهارت‌ها و شایستگی‌های معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این رتبه‌بندی بر اساس یک سری شاخص‌ها، معلمان را بررسی می‌کند تا آنها خودشان را ارتقا دهند و به رتبه بالاتر بروند.

وی با اشاره به شاخص‌های رتبه بندی معلمان، گفت: این رتبه بندی بر اساس مأموریت‌های محوله به معلم، روش‌های تدریس بهتر و افزایش معلومات خواهد بود که در کنار آن یک رقابت ایجاد می‌شود و با افزایش رتبه، افزایش حقوق هم رخ می‌دهد.

فانی دومین شاخص رتبه بندی معلمان را افزایش حقوق اعلام کرد و گفت: شاخص‌های متعددی برای رتبه‌بندی معلمان مشخص شده است و این موضوع در دستور کار شورای توسعه مدیریت کشور است که دوشنبه هفته آینده این شورا تشکیل و رتبه بندی معلمان تصویب می‌شود؛ اجرای این طرح از اول مهر 94 خواهد بود و احکام معلمان در شهریور ماه صادر خواهد شد.

وی در خصوص نارضایتی از بیمه طلایی فرهنگیان، اظهار داشت: در دو سال اول اجرای بیمه طلایی وضعیت مناسبی را شاهد بودیم اما از سال 90 به بعد با توجه به ضعیف شدن وضعیت اقتصادی، دولت با کمبود اعتبار مواجه و شرایط سخت شد.

* هزینه‌های درمانی پس از حدود 2 هفته به فرهنگی باز می‌گردد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گذشته بیمه طلایی با بیمه ایران قرارداد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به بدهی‌هایی که از دولت قبل در خصوص بیمه طلایی به ارث رسیده بود نتوانستیم با این بیمه‌گر ادامه دهیم و با بیمه دیگری وارد کار شدیم.

وی افزود: اکنون تجربه یکساله با این بیمه‌گر جدید نشان می‌دهد نقایصی وجود داشت که در روش جدید به صورت سه ماهه قرارداد بستیم و به روش صندوقی کارها را انجام دادیم؛ با این روش هزینه‌های درمانی پس از حدود 2 هفته به فرهنگی باز می‌گردد و ارزیابی‌ها نشان از رضایت دارد و اگر بازخوردها تا اول مهر مثبت باشد با این بیمه‌گر کار را ادامه می‌دهیم.

فانی در خصوص وضعیت نامناسب معیشت فرهنگیان تصریح کرد: تأیید می‌کنم وضعیت معیشتی فرهنگیان خوب نیست و به خصوص اینکه فرهنگیان با سایرین حقوق خود را مقایسه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تبعیض هم برای ما مناسب به نظر نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: بر این اساس رئیس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تذکر داده است و تیمی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است؛ تلاش می‌کنیم در یک بازه زمانی مناسب این فاصله حقوق را به حداقل برسانیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
0
معلمان 6 ماه تعطیلند بعضی روستاها یک دانش اموز داره دو میلیون حقوق میگرن بازم میخوان اضافه کنند
بخشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
1
سلام واقعا برای اقای محمدی و امثال اینگونه ادمها متاسف هستیم و مملکت که به این روز افتاد ناشی از همین تفکر است در دنیا بالاترین حقوق وبیشترین رفاء مربوط به معلمان است اما ایران چی >>>
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار