کد خبر: 735375
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
ناکامي مطلق واليبال در لهستان، نااميدي كواچ و عذرخواهي معروف از ميزبان
تيم‌ملي واليبال ايران سومين شکست متوالي خود را در جام واگنر تجربه کرد. شاگردان اسلوبودان کواچ که خود را براي شرکت در مسابقات جام جهاني آماده مي‌کند، در آخرين بازي از تورنمنت واگنر لهستان به مصاف ژاپن رفتند و نتيجه را سه بر صفر به اين تيم واگذار کردند.
شيوا نوروزي
تيم‌ملي واليبال ايران سومين شکست متوالي خود را در جام واگنر تجربه کرد. شاگردان اسلوبودان کواچ که خود را براي شرکت در مسابقات جام جهاني آماده مي‌کند، در آخرين بازي از تورنمنت واگنر لهستان به مصاف ژاپن رفتند و نتيجه را سه بر صفر به اين تيم واگذار کردند. حضور احمد مساجدي مربي روي نيمکت حريف از جمله نکات جالب توجه اين بازي بود. اين در حالي است که تيم‌ملي واليبال پيش از اين دو بازي ديگر خود مقابل فرانسه و لهستان را نيز با شکست پشت سر گذاشته بود.
 
باخت پس از چهار سال
جام واگنر در شرايطي براي ايران با سه باخت به پايان رسيد که سومين ديدارمان با ژاپن بود. ژاپني‌ها در اين بازي با نتيجه سه بر صفر و امتيازهاي 33 بر 31، 25 بر 21 و 25 بر 20 از سد بهترين تيم آسيا گذشتند. حال آنکه پيش از اين ژاپن در مسابقات قهرماني آسيا که به ميزباني کشورمان برگزار شد نيز فاتح قاره کهن شده بود. اين تيم آخرين بار در سال 2010 و در فينال بازي‌هاي آسيايي موفق به شکست تيم‌ملي واليبال ايران آن هم با ترکيب اصلي شد. به اين ترتيب كشورمان با مجموع يک ست پيروزي مقابل 9 ست شکست، در جمع چهار تيم حاضر در اين رقابت‌ها در مکان چهارم قرار گرفت. اين نتايج در حالي رقم خورده که بلندقامتان کشورمان به کسب سهميه المپيک ريو مي‌انديشند و کمتر از سه هفته ديگر بايد در مسابقات جام جهاني که در ژاپن برگزار مي‌شود به مصاف حريفان خود بروند.
 
ريشه‌يابي علل شکست‌ها
اسلوبودان کواچ که خود از نتايج ضعيف شاگردانش در جام واگنر شوکه شده است تلاش مي‌کند تا علل باخت تيمش را پيدا کند. سرمربي تيم‌ملي واليبال پس از شکست مقابل ژاپن اظهار داشت: «در چنين مواقعي سخن گفتن برايم سخت است. همانطور که کاپيتان تيم هم گفت، با باخت برابر ژاپن احساس بسيار بدي پيدا کرديم. از اين بدتر نمي‌شد که با چنين نتيجه‌ا‌ي و بدون انرژي قدم در راه جام جهاني بگذاريم. متأسف هستم؛ باخت بدي را رقم زديم. بايد بدانم که دليل عملکرد پايين تيم ايران چيست.»
 
عذرخواهي از لهستاني‌ها
سيزدهمين دوره جام واگنر لهستان درحالي با ناکامي مطلق ايران به پايان رسيد که سعيد معروف ترجيح داد بابت اين ناکامي از مردم کشور ميزبان عذرخواهي کند. کاپيتان تيم‌ملي واليبال با اشاره به اينکه ژاپن يک سر و گردن از ايران بالاتر بود، گفت: «صحبت خاصي در مورد بازي ندارم. همه ديديد که ژاپن بهتر از ايران بازي کرد. جا دارد از فدراسيون واليبال لهستان به دليل دعوت از ايران براي حضور در جام واگنر تشکر کنم. عملکرد کلي ما در اين بازي‌ها خيلي بد بود و بايد از مردم لهستان عذرخواهي کنيم که نتوانستيم بازي خوبي را به نمايش بگذاريم و لذت بازي خوب را از آنان گرفتيم.»
 
دستمان رو نشد
داورزني، رئيس فدراسيون نتايج کسب شده در جام واگنر را مهم تلقي نمي‌کند. همانطور که گفته شد تيم‌ملي واليبال ايران خود را براي حضور در مسابقات جام جهاني آماده مي‌کند. اين در حالي است که محمدرضا داورزني در گفت‌و‌گو با «جوان» شکست‌هاي تيم‌ملي در لهستان را امري طبيعي عنوان کرد: «مسابقات جام واگنر براي تيم‌ملي حکم رقابت‌هاي تدارکاتي را داشت و اينکه ملي‌پوشان با آمادگي بالا در جام جهان حاضر شوند. به همين دليل نتايج اين مسابقات مهم نيست. از طرفي در اين دوره تيم هايي حاضر بودند که همگي رقيب اصلي تيم‌ملي ايران محسوب مي‌شوند. بااين حساب طبيعي است که ما نمي‌توانستيم مثل هميشه بازي کنيم.»
 
سال گذشته هم باختيم ولي...
تلاش حريفان براي شناخت تيم کواچ نکته ديگري بود که داورزني به آن اشاره کرد: «حريفان ما سعي مي‌کنند در چنين مسابقاتي ما را آناليز کنند. براي شناخت بازي تک تک نفرات و تجزيه و تحليل ملي‌پوشان به جام واگنر رفتيم و اينکه نقاط ضعف و قدرت مان را بشناسيم. سال گذشته هم سه بازي تدارکاتي را به امريکا باختيم اما در ليگ جهاني عملکرد خوبي داشتيم.» رئيس فدراسيون واليبال در واکنش به انتقادهاي مربيان داخلي گفت: «آنها بدون بهانه هم انتقاد مي‌کردند واي به حالا که بهانه خوبي پيدا کرده‌اند.»
 
سرويس خوب رمز پيروزي
مربي تيم‌ملي ژاپن سرويس‌هاي دقيق را رمز پيروزي بر تيم‌ملي ايران عنوان کرد. احمد مساجدي در مورد رقابت ايران و ژاپن اظهار داشت: «هدف‌مان زدن سرويس‌هاي خوب بود که سرعتي‌زن‌هاي ايران را از کار بيندازيم. با زدن سرويس‌هاي خوب به هدف خود رسيديم و با زمان‌بندي خوبي که در دفاع داشتيم توانستيم عملکرد مناسبي مقابل ايران داشته باشيم. استفاده از توپ‌هاي برگشتي هم کمک کرد تا در اين مسابقه پيروز باشيم. ايران به غير از سعيد معروف از تمام بازيکنان اصلي خود استفاده کرد. پاسور ايران در ديدار برابر ژاپن مهدوي بود و ساير بازيکنان همان مهره‌هاي اصلي بودند. در تعويض‌ها هم کواچ از شهرام محمودي و سعيد معروف استفاده مي‌کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار