کد خبر: 735342
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بانک صادرات پذیرفت که مطالبات مردم از مؤسسه میزان را پرداخت کند گفت: فردی با سابقه حبس و 50 میلیارد تومان چک برگشتی درصدد بود تا به موضوع مؤسسه میزان ورود پیدا کند.
فارس: عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه خود با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در مورد مؤسسه میزان گفت: در این جلسه که نماینده دادستان کل کشور،‌ وزیر دادگستری، مدیر عامل بانک صادرات و نمایندگانی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی در آن حضور داشتند و به ریاست نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد. مشکل بدهی مؤسسه میزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه راهکارهای مختلفی برای پرداخت بدیهی‌های مؤسسه‌ میزان به سپرده گزاران مطرح و بررسی شد، با توجه به اینکه مطالبات مردم از مؤسسه میزان 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 500 میلیارد تومان و مطالبات میزان از مردم بیش از 2 هزار میلیارد تومان است و 688 میلیارد تومان نیز ارزش مالی دارایی‌های مؤسسه میزان است. با مدیریت صحیح مشکل پرداخت مطالبات مردم از این مؤسسه مرتفع می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در این جلسه بانک صادرات پذیرفت تا آن قسم از اموال مؤسسه میزان که مورد نیاز بانک صادرات است هزینه این بخش از اموال را به حساب هیأت تسویه واریز کند تا به مردم پرداخت شود و آن بخش دیگر از اموال میزان که مورد نیاز این بانک نیست به صورت نقد و اقساط به فروش برساند اما بانک صادرات هزینه آن را نقداً به حساب هیأت تسویه واریز کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در مورد شرکت پدیده نیز مقدر شد نیز که حدود 80 میلیارد تومان بدهی دارد مقرر شد تا اموال آن به مردم به صورت نقد و اقساط فروخته شود. اما وجوه آن از سوی بانک صادرات نقداً‌ به هیأت تسویه پرداخت شود.

وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس به شدت به دنبال این موضوع بود که یک فرد سرمایه‌گذار را برای خرید مؤسسه میزان معرفی کند و مشکل سپرده‌گذاران میزان از این طریق حل و فصل شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در همین راستا فردی به نام (الف، م) معرفی شد که این فرد ادعا می‌کرد که می‌توان 10 میلیارد یورو برای موضوع میزان پول وارد کشور کند. که به دنبال بررسی‌های وزارت اطلاعات و بانک مرکزی مشخص شد که این فرد (50 میلیارد تومان) چک برگشتی و سابقه دو بار حبس را در کارنامه دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
حرفهای این اقای عزیزی هیچگاه درست از اب در نیامده وبیشتربرای رای دوره بعد بیان میشود ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار