کد خبر: 735190
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌یزد از آموزش و تربيت پزشک متخصص خارجي در يزد خبر داد.

محمدرضا میرجلیلی در نشست قطب پزشکی استان یزد، با بیان اینکه ‌یزد دارای ظرفیت‌های بالای پزشکی در رشته‌های مختلف است، گفت: زمینه آموزش پزشکی در استان یزد درحال ارتقاء و پیشرفت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد با اشاره به جایگاه ملی استان یزد در حوزه بهداشت و درمان افزود: تربیت نیروی انسانی داخلی و خارجی متخصص، از جمله ضرورت‌های تحقق اهداف استان یزد در راستای تبدیل شدن به قطب پزشکی است.

میرجلیلی با اشاره به وجود ظرفیت‌های آموزشی و علمی استان یزد، ادامه داد: پذیرش بیش از 50 دانشجوی خارجی در مراکز آموزش پزشکی یزد، از جمله برنامه‌های در دست اقدام این دانشگاه است.

وی تبیین اهداف نظام آموزش و توسعه بخش پزشکی در استان یزد را ضروری دانست و گفت: مسئولان دستگاه‌های مختلف و اقشار مختلف جامعه، باید به بحث جذب بیماران غیر بومی و خارجی به عنوان توسعه صنعت توریست درمانی توجه کنند.

میرجلیلی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت اسکان بیماران در یزد، افزود: جذب خیرین و سرمایه گذاران در راستای تأمین و ایجاد اقامتگاه‌های تخصصی و ویژه برای متقاضیان غیر بومی و خارجی جامعه پزشکی استان یزد از جمله مهم‌ترین نیازه‌های این حوزه است.

وي نداشتن نگاه اقتصادی به بخش بهداشت و سلامت از سوی جامعه پزشکی را از جمله ویژگی‌های این بخش دانست و گفت: حمایت اقتصادی دولت از بخش درمان جامعه پزشکی استان یزد، در راستای تبدیل شدن به قطب پزشکی ضروری است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار