کد خبر: 734924
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
سردار دهقان در برنامه نگاه یک:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سامانه موشکی اس ۳۰۰ را تا پایان سال ۲۰۱۵ تحویل می‌گیریم گفت: دکترین ما دفاعی است اما در همین دکترین و در حفظ تمامیت ارضی کشورمان با کسی تعارف نداریم.
جوان آنلاين: سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: این دکترین بر اساس اعتقادات دینی ماست و در چارچوب آن تجاوز به هیچ کشوری پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه در دفاع از کشور با کسی تعارف نداریم افزود: دنیا نمونه آن را در 8 سال دفاع مقدس به خوبی مشاهده کرد.

وزیر دفاع تصریح کرد: ملت ما به پای تسلیم نخواهد آمد و با تحریم و تهدید تسلیم  نخواهد شد.

دهقان با بیان اینکه بر اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشورها دفاع و برای ثبات و امنیت منطقه تلاش می کنیم افزود : آنچه در عراق و سوریه در جریان است نقشه آمریکاییها برای هدف قرار دادن محور مقاومت و پایگاه های آن است از این رو با تحریک و حمایت از گروههای تکفیری، سوریه و سپس عراق را هدف قرار دادند.

وی گفت: آمریکا و صهیونیست ها این جریانات را برای تضعیف جبهه مقاومت شکل دادند و طبیعی است که نظام جمهوری اسلامی ایران محور اصلی مقاومت است.

وزیر دفاع افزود: موضع ما حفظ استقلال ، تمامیت ارضی و تعیین سرنوشت کشورها بر اساس نظر مردم آنها و حفظ محور مقاومت است و حیات مقاومت و بقای آن برای نظام ما راهبردی است.

سردار دهقان گفت: بر این اساس حمایت هایمان را از کشورهای محور مقاومت ادامه می دهیم و آنچه دولت های سوریه و عراق و یمن و یا هر دولت قانونی دیگر از ما کمک های نظامی و دفاعی بخواهند به آنها کمک خواهیم کرد.

وزیر دفاع با اشاره به برخی زمزمه ها برای تجزیه عراق گفت : مردم عراق باید یکپارچگی کشورشان را حفظ کنند زیر تجزیه به نفع ملت عراق و منطقه نیست و از جمله طرح های استعماری است.

وی افزود: جریان تکفیری در پی آن هستند که سرزمینی را در اختیار بگیرد و دولتی تشکیل دهد تا جریان خود را گسترش دهد.

وی خاطر نشان کرد: جریان تکفیری تروریستی تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست و دیگر کشورهای جهان را هم هدف قرار خواهد  داد.

تهدیدهای امریکا نشانه قدرت ایران است

سردار دهقان در پاسخ به برخی تهدیدهای مقامات امریکایی گفت: تهدیدات آمریکایی ها نشان دهنده قدرت ایران است نه آنها.

وی با بیان اینکه سیاستمداران امریکایی در پی تامین منافع مردم امریکا نیستند و  طرح های آنان برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است افزود : اوباما به استیصال رسیده و این استیصال ناشی از فشارهای جریانهای جنگ طلب و لابی های صهیونیست است .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تحریم های ظالمانه ضد ایران را برای کشور فرصت ساز دانست و افزود: هر چه در گذشته حلقه تحریم ها تنگ تر شد ما خودباور تر شدیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته ای تنها بر همین اساس و بر همین چارچوب بود گفت: آنچه در برجام است تنها بر همین اساس و موضوع دیگری نیست.

هیچ عاملی نمی تواند اراده ما را در بعد دفاعی تضعیف کند

سردار حسین دهقان با اشاره به صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت گفت : در این قطعنامه از ایران خواسته شده است از طراحی موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای خودداری کند که ما پیشتر هم چنین طرحی نداشتیم اکنون هم نداریم و نخواهیم داشت در حالیکه در قطعنامه های قبلی هر گونه فعالیت نظامی در حوزه موشک های بالستیک ایران منع شده بود.

سردار دهقان با بیان اینکه دفاع حق همه ملتهاست و بر این است هیچ مجموعه ای نمی تواند برای کشورها محدودیت هایی جهت دفاع از ملتش ایجاد کند تصریح کرد : هیچ عاملی نمی تواند اراده ما را در بعد دفاعی تضعیف کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در خصوص موشک ها متناسب با تهدیدها، هر نوع موشکی که بخواهیم طراحی و تولید می کنیم و آزمایش ها و رزمایش هایش را هم به موقع انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه موشکهایمان درحال حاضر پاسخگوی نیازهای دفاعی کشور است افزود : متناسب با تهدیدهای محتمل برد موشکهایمان را افزایش می دهیم.

سردار دهقان افزود : در فرآیند طراحی و تولید موشک ها در مقاطعی باید آزمایش های انجام دهیم که این جزئی از فرآیند تولید است و چون قصدی برای قطع تولید موشکهایمان نداریم به همین دلیل آزمایش های موشکی را در زمان مقرر انجام می دهیم.

وزیر دفاع با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته برای اجرای رزمایش های دوره ای در هر سال افزود : رزمایش ها طبق برنامه و زمانبندی مشخص برای حفظ آمادگی نیروهای مسلح آن هم در حالت تهاجم احتمالی و همچنین اعلام قدرت دفاعی کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ده ساله  فضایی کشور در دولت قبل طراحی شده است ، گفت: این برنامه تا مراحلی پیش رفت اما به علت محدودیت های مالی و اعتباری از سال 90 روند آن کند شد.

دهقان افزود: با این حال در زمینه های گوناگون در این برنامه در حال پیشرفت هستیم و امسال ماهواره سیمرغ را آزمایش خواهیم کرد و در تلاشیم که ماهواره بر ماهواره های 200 کیلوگرمی را در مدار فضا قرار دهیم.

وزیر دفاع با اشاره به برخی جوسازیها درباره برخی عملیاتهای ساختمانی در پارچین گفت: پارچین منطقه بسیار وسیعی است و بخش های مختلف در آن وجود دارد و دائماً در حال ساخت و بازسازی است.

تحویل سامانه اس 300 مغایرتی با ادامه  تولید سامانه باور 373 ندارد

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تحویل سامانه اس 300  با اشاره به لغو قرداد از طرف روسیه افزود: پس از ملاقاتها و رایزنی ها طرف روسی به این نتیجه رسید که باید این سامانه را به ما تحویل دهد و بر این اساس قراردادی تکمیلی به قرارداد قبلی اضافه خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه  بر اساس توافق صورت گرفته روسیه تا پایان  سال 2015 میلادی این سامانه را به ما تحویل خواهد داد گفت: این در حالیست  که بخش های کنترلی این سامانه ضد هوایی به روز شده است .

وی افزود : تحویل سامانه اس 300 مغایرتی با ادامه  تولید سامانه باور 373 ندارد و ما امیدواریم در سال 95 این سامانه بومی را هم عملیاتی کنیم .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با اشاره به اینکه در پی خرید  یک نوع جنگنده از روسیه هستیم  افزود : به طرف روس اعلام کرده ایم که ما خواهان مشارکت در طراحی ، تولید و بازاریابی جنگنده هستیم و با عملی شدن خرید  جنگنده از روسیه باید تکنولوژی ساخت آن هم به داخل انتقال یابد.

دهقان با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کوچکترین ابزار دفاعی بومی را در اختیار نداشتیم گفت : امروز قادریم آنچه را که نیاز داریم از ایده تا محصول را بومی طراحی و تولید کنیم .

وی با اشاره به تدوین برنامه چهارساله دفاع کشور در این وزارتخانه  این برنامه را برای تحول در ارتقاء  وزارت متبوعش همزمان با تهدیدات شبکه موجود در منطقه دانست و افزود: این برنامه برای آن طراحی شد که گامهای بلندتری را در زمان کوتاهتر بردایم.

دهقان گفت: نباید در عرصه نبرد در برابر هیچ تهدیدی غافلگیر شویم بلکه باید با استفاده از سامانه هایمان دشمن را غافلگیر کنیم.

وی افزود: با این برنامه ریزی ساخت هر محصولی که پیشتر 5 تا 6 سال زمان می برد به سه سال کاهش یافته است .

وزیر دفاع با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان افزود: این وزارتخانه هم اکنون با 96 دانشگاه ارتباط دارد که با برخی از آنها  پژوهشگاه مشترک  تاسیس کرده است .

دهقان افزود : وزارت دفاع از بسیاری از رساله های دکترا  که متناسب با نیاز دفاعی کشور باشد حمایت  می کند.

وی خاطر نشان کرد : اگر خواهان صلح و امنیت و ممانعت از وقوع جنگ هستیم تنها با قدرتمند تر شدن ساختار نظامی و دفاعی به آن خواهیم رسید زیرا توسعه و امنیت دو روی یک سکه اند.

وی افزود : اگر در پی توسعه و ثبات هستیم باید در همه حوزه ها  بویژه نظامی و دفاعی قوی باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در تلاش برای تعامل سازنده با کشورهای منطقه و دیگر کشورها هستیم افزود: البته این راهبرد به معنای آن نیست که به بخش دفاعی و نظامی کشور کمتر توجه شود.

سردار حسین دهقان گفت: با وجود همه کمبودهای اعتباری، دولت اعتبارات پیش بینی شده وزارت دفاع را در دو سال گذشته به طور کامل تخصیص داده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار