کد خبر: 734208
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
داعش که پیش از این هم چند بار ترکیه را تهدید کرده بود، این بار با انتشار ویدئوی جدید از مردم ترکیه خواست که علیه دولت کشورشان "جهاد" کنند. در این ویدئو فردی که سال گذشته از مرز ترکیه به داعش پیوسته بود و خود را "امیر" می‌نامید، به زبان ترکی استانبولی اظهاراتی علیه اردوغان بیان کرد.
ایسنا: داعش با انتشار ویدوئویی ملت ترکیه را به "جهاد" دعوت کرده و وعده تصرف استانبول توسط نیروهای این گروه را داد.

به گزارش روزنامه صباح، داعش که پیش از این هم چند بار ترکیه را تهدید کرده بود، این بار با انتشار ویدئوی جدید از مردم ترکیه خواست که علیه دولت کشورشان "جهاد" کنند. در این ویدئو فردی که سال گذشته از مرز ترکیه به داعش پیوسته بود و خود را "امیر" می‌نامید، به زبان ترکی استانبولی اظهاراتی علیه اردوغان بیان کرد.

وی در این ویدئو گفت: ای مردم ترکیه، پیش از اینکه زمان بگذرد در برابر این ملحدان، صلیبیون و این طاغوتیان به پاخیزید. باید هر چه سریعتر جنگ را بر پا کرد.

هم چنین در بخش دیگری از این ویدئو فرد ناشناس، وعده فتح استانبول توسط نیروهای داعش را می‌دهد.

پس از ظهور داعش در منطقه منتقدان و احزاب مخالف حزب حاکم، دولت آنکارا و در راس آن اردوغان را به سکوت در برابر اقدامات نیروهای داعش متهم می‌کردند اما پس از حمله انتحاری در سوروچ ترکیه و کشته شدن 32 نفر از شهروندان این کشور، ترکیه بلافاصله با تغییر 180 درجه‌ای رویکردش، حملاتی را علیه نیروهای داعش در سوریه آغاز کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار