کد خبر: 732325
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
وزیر امور خارجه عربستان با اعلام تمایل کشورش برای گسترش «روابط خوب» با تهران شرط گسترش این روابط را دست برداشتن ایران از آنچه که وی «سیاست‌های خصمانه» در منطقه خوانده است، اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با فرانک اشتاین‌مایر همتای آلمانی خود در برلین گفت که عربستان تغییرات سیاست ایران در خصوص غنی‌سازی و همچنین خرید اورانیوم از کشورهای مسئول آن را  از نزدیک زیر نظر دارد.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: الجبیر در ادامه ادعاهای خود را علیه ایران تکرار کرد و گفت: ممانعت ایران از ورود بازرسان آژانس انرژی اتمی به تاسیسات نظامی، نشانه این است که «ایران قصد دارد سلاح اتمی بسازد.»!

الجبیر بدون اشاره به حمایت‌های این کشور از گروه‌های تروریستی در سوریه و تزریق بیش از 15 هزار موشک تاو که از آمریکا خریداری کرده بود به این گروه‌ها مدعی شد که حمایت ایران از بشار اسد موجب ادمه مشکلات مردم سوریه است.

وزیر خارجه عربستان بدون اشاره به حملات 3 ماه گذشته این کشور به یمن که بیش از 3 هزار کشته برجای گذاشته است مدعی شد که ایران باید سیاست‌های خصمانه خود را در منطقه  تغییر دهد و از دخالت در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، سوریه، عراق و لبنان دست بردارد. عادل الجبیر این مسئله را شرطی برای گسترش روابط خوب ریاض با تهران اعلام کرد.

در همین رابطه اشتاتین‌مایر وزیر خارجه آلمان و یکی از اعضای 1+5 که تلاش دارند حکام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را از توافق هسته ای با ایران راضی نگه دارند، گفت: آلمان نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان را از امضای توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 درک می‌کند و در صورتی که ثابت شود ایران بندهای توافقنامه را اجرایی نکرده تحریم‌ها نسبت به گذشته به صورت شدیدتری وضع می‌شوند.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
برای گرفتن اجازه غنی سازی(بسیار محدود) کلی شرط و شروط نا مشروع را این دولت قبول کرد حالا نوبت سعودیهای نوکر شده!!! مبادا ظریف و عراقچی را برای دادن امتیازها بفرستید که بعدش شروط بحرین هم اضافه میشه بعدش هم افغانستان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
شرط خوبی است ... بشتاب وقبول کن که دیگر از لبنان وسوریه وعراق ودیگر مظلومین دفاع نکنیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
ببین...این احمق های وهابی هم برای ما شرط می گذارند.
اميرحسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
سلام ، سخنگوي وزارت امور خارجه ما ميتواند در هفته دو الي سه بار حداقل از طريق بلندگوي ديپلماسي و از موضع قدرت نه التماس جواب گستاخي ها را كه اين ......ادعا ميكند را بدهد ، ملت ايران به رهبري امام خامنه اي آمريكا را به ستوه آورده ، چه برسد به اين وهابي هاي كثيف و حيوان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار