کد خبر: 732237
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
قائم مقام وزارت کشور درباره جزئیات طرح برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: قرار است انتخابات الکترونیکی در 9 کلان شهر با پیش بینی هزینه 170 میلیارد تومان برگزار شود.

خبرگزاری میزان: قائم مقام وزارت کشور درباره جزئیات طرح برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: قرار است انتخابات الکترونیکی در 9 کلان شهر با پیش بینی هزینه 170 میلیارد تومان برگزار شود.

حسینعلی امیری درباره زمان قطعی اعلام جزئیات انتخابات الکترونیک توسط وزرات کشور به شورای نگهبان گفت: کار نشست‌های کارشناسی بین کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان مدتهاست که در این زمینه حال انجام است.

وی ادامه داد: با حضور وزیرکشور و آیت الله جنتی دبیرشورای نگهبان و معاون اجرای انتخابات شورای نگهبان نیز چندجلسه پیرامون این موضوع برگزارشده است و وزارت کشور توضیحات لازم به این شورا ارائه نموده است.

قائم مقام وزیرکشورافزود: در اواخر ماه رمضان در یکی از جلسات رسمی شورای نگهبان که وزیر کشورحضورداشت تبادل نظرخوبی درباره دو انتخابات آتی صورت گرفت که یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه برگزاری انتخابات الکترونیک در 9کلان شهر کشور بود.

امیری خاطرنشان کرد: تا به امروز وزارت کشور سعی کرده است به سوالات شورای نگهبان و اعضای شورای نگهبان درزمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی در جلسات گوناگون پاسخ دهد.

سخنگویی وزارت تصریح کرد: شورای نگهبان در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور به این موضوع تاکید دارد که باید نظارت شورای نگهبان کامل امکان پذیر باشد که ما نیز این مسئله را حق این شورا می دانیم.

وی بیان کرد: با توجه به جلسات گوناگون وزارت کشور و شورای نگهبان قرار است یک جدول مربوط به انتخابات الکترونیکی تهیه شود و در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد که این کار در حال انجام است.

امیری اضافه کرد: ریاست جمهور در مورد شفاف کردن صندوق های رای دستوری را اعلام کرده اند که از ناحیه وزارت کشور در شورای نگهبان مطرح و اعضای شورای نگهبان پیشنهادهای را پیرامون این موضوع ارائه کرده اند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: در جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به این اصل قانونی که تاکید بر برمخفی بودن آرا دارد سعی شد به نوعی اقدام شود که صندوق ها شفاف اما تعرفه داخل صندوق قابل خواندن نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که رقم‌های گوناگونی برای ایجاد زمینه های انتخابات الکترونیک در کشور بیان می شود پیش بینی وزارت کشور برای هزینه این اقدام چقدر است؟ گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیک به صورت کامل در سراسر کشور 400 میلیارد تومان اعتبار لازم است؛ اما با توجه به محدودیت های منابع دولتی قرار شد برگزاری انتخابات الکترونیک فقط در 9 کلان شهر با برآورد هزینه ای معادل 170 میلیارد تومان انجام شود که این بودجه در حال تخصیص است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار