کد خبر: 731656
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
سرمقاله مدیر مسئول:
اساسي‌ترين محور مبارزه تجديدنظرطلبان با نظام جمهوري اسلامي، مطالبه برگزاري «انتخابات آزاد» و «دموكراسي‌خواهي» است. آنان نظارت شوراي نگهبان را ناقض اين دو مطالبه مي‌دانند و «مردم‌سالاري فزاينده» در مقابل اسلاميت نظام را بارها فرياد زده‌‌اند و در خروارها مقاله و كتاب مكتوب نموده‌اند و خواستار «عقب‌نشيني بخش‌هاي انتصابي» بوده و «رد افراد توسط شوراي نگهبان را توهين به شعور مردم» قلمداد كرده‌اند.
دکتر عبدالله گنجی
احمدي‌نژاد و راست‌آزمايي «انتخابات آزاد»اساسي‌ترين محور مبارزه تجديدنظرطلبان با نظام جمهوري اسلامي، مطالبه برگزاري «انتخابات آزاد» و «دموكراسي‌خواهي» است. آنان نظارت شوراي نگهبان را ناقض اين دو مطالبه مي‌دانند و «مردم‌سالاري فزاينده» در مقابل اسلاميت نظام را بارها فرياد زده‌‌اند و در خروارها مقاله و كتاب مكتوب نموده‌اند و خواستار «عقب‌نشيني بخش‌هاي انتصابي» بوده و «رد افراد توسط شوراي نگهبان را توهين به شعور مردم» قلمداد كرده‌اند و «نظارت شوراي نگهبان را صرفاً در حين برگزاري انتخابات» خواسته‌اند و براي اين مطالبات تا مرز رويارويي با نظام و پرداخت يا تحميل هزينه به پيش رفته‌اند و تعدادي از مطالبه‌گران فوق اكنون مهمانان ويژه دولت امريكا هستند.

حملات بي‌وقفه و بي‌رحمانه و كاناليزه تجديدنظرطلبان به دولت و شخص احمدي‌نژاد در طول دوران پس از انقلاب بي‌سابقه است. با مطالعه دقيق مي‌توان فهميد كه دولت هاشمي با دولت موسوي و دولت خاتمي با دولت هاشمي و دولت احمدي‌نژاد با دولت خاتمي چنين نكرده است. ممكن است برخي ناكامي‌ها را به دولت پيش ارجاع داده باشند يا قياس كارآمدي را تأكيد كرده باشند اما حجم آن بسيار اندك است.

اما اكنون به صورتي است كه در صفحه يك كمتر‌ روزنامه‌اي مي‌توان ديد كه نامي و ذكري از احمدي‌نژاد نباشد و اين استمرار بي‌سابقه است. حقيقت ماجرا اين است كه آنچه احمدي‌نژاد در عرصه سياسي انجام داد، خدمت به تجديدنظرطلبان بود. بازيافت اجتماعي هاشمي توسط احمدي‌نژاد انجام شد و دولت مستقر تا حدود زيادي محصول رفتار احمدي‌نژاد است و نبايد در اين ترديد كرد. از سوي ديگر لطمات احمدي‌نژاد در سبد نيروهاي انقلاب ماند. چه آناني را كه يك شبه و به دلايل غيركاري به بيرون  از دولت پرتاب مي‌كرد و چه آنجا كه انديشه امام و انقلاب اسلامي را به تفكرات من‌درآوردي آميخت و همگان را دچار بهت و حيرت نمود.

 اما تجديدنظرطلبان با نقاط ضعف احمدي‌نژاد كاري ندارند، آنان بر نقاط قوت وي متمركز شده‌اند. احمدي‌نژاد در توده عزيز و در نخبگان فقير بود. اكنون نيز تجديدنظرطلبان- به رغم ادعا و گرايش نخبگي- با زبان توده احمدي‌نژاد را مي‌زنند. نخبگان در دولت قبل از رفتار و منش احمدي‌نژاد بي‌‌تاب بودند و توده‌ براي وي كف مي‌زنند. اين قاعده در دولت خاتمي عكس بود.

حال سؤال اساسي اين است كه اين همه هجمه به يك فرد و يك دولت كه آن را هم «مرده» مي‌دانند، براي چيست؟ مگر كسي به جنگ فرد افتاده مي‌رود؟ واقعيت اين است كه تجديدنظرطلبان دو هدف عمده را در اين مسير دنبال مي‌كنند؛

 اول اينكه در جلسات محفلي و منزلي خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد با عملكرد احمدي‌نژاد و برجسته‌سازي آن جريان انقلابي كشور را به محاق ببرند و در انتخابات آنان را ذيل پرچم احمدي‌نژاد معرفي نمايند تا فسادآلوده جلوه نمايند.

دوم اينكه هر قدر به سر و صورت احمدي‌نژاد مي‌كوبند و متعاقب آن سنجش اجتماعي انجام مي‌دهند، جايگاه اجتماعي وي را تنزل يافته نمي‌بينند. آنان مرتب احمدي‌نژاد را سنجش مي‌كنند و اضطراب ناشي از آن سنجش در بيان و رسانه‌هاي آنان كاملاً هويداست و از طرف ديگر وقتي احمدي‌نژاد وارد شهري مي‌شود، استقبال مردمي بيشتر از سفر‌هاي رسمي و اعلام شده ديگران است. اينجا عينك روشنفكري از ديدن عاجر،‌ گيج‌كننده و متحير است كه چگونه مردم از ما نمي‌پذيرند كه ايشان رئيس يك دولت فاسد است. آنچه باعث شد احمدي‌نژاد از چشم نيروهاي انقلاب بيفتد، اداره كشور نبود. در اداره كشور ممكن است دولت‌ها اشتباهات زيادي بكنند و قابل نقد است.

آنچه احمدي‌نژاد را در چشم خواص انقلاب اسلامي كوچك كرد، ورود به عرصه تئوريك و افكار توليدي و ناهمسو با انديشه امام بود و اين دقيقاً همان نقطه‌اي است كه مطلوب اصلاح‌طلبان است و هرگز به نقد آن نمي‌پردازند. آنان به نقد كانتكس توده‌اي وي مي‌پردازند، چرا كه توده‌خدمات را مي‌بينند و نخبگان انديشه را.

اكنون به اول اين نوشتار برگرديم. فرض نماييد احمدي‌نژاد در سال 1396 يا 1400 عزم ورود به انتخابات رياست جمهوري را دارد. توقع تجديدنظرطلبان از شوراي نگهبان چيست؟ آيا مي‌توانند برخلاف جبهه‌اي كه در 18 سال گذشته گرفته‌‌اند، عمل نمايند؟ آيا حاضرند «انتخابات آزاد» با همان شاخص‌هاي مدنظر خود را از شوراي نگهبان بخواهند؟ آيا مي‌پذيرند كه رد احتمالي احمدي‌نژاد توهين به شعور مردمي است كه هم‌اكنون نيز در هر شهر و ديار از وي استقبال مي‌كنند؟ بد نيست نمونه‌هايي از مخالفت تجديدنظرطلبان با نظارت شوراي نگهبان را ذكر نماييم تا راست‌آزمايي آن را در روز ورود احمدي‌نژاد به گردونه انتخابات بهتر ببينيم.

«نظارت استصوابي، قدرت بادآورده‌اي است كه از يك ملت كه به چنگ شوراي نگهبان افتاده است و قدرت بادآورده هم مثل ثروت بادآورده فساد مي‌آورد و براي اصلاح اين امر راهي جز حاكميت مردم بر مردم نيست.» (علوي‌تبار هفته نامه راه نو تيرماه 1377) «حذف نظارت استصوابي عمل به مرّ قانون است، نظارت استصوابي دخالت در قوه مجريه است.» (حسين انصاري، روزنامه خرداد 1378) «نظارت استصوابي به خاطر جلوگيري از انتخاب افراد ناباب، علاوه بر سفسطه‌آميز بودن آن، مبتني بر فرض عدم شعور و آگاهي مردم است و با مردم‌سالاري نيز تنافي دارد.» (احمد زيدآبادي، عصر آزادگان 23/9/1378)  «نظارت استصوابي ترفندي براي حذف شهروندان از عرصه سياسي است، هر قانوني كه نابرابري اجتماعي ايجاد كند،‌ قانون نيست،‌ به علاوه نظارت استصوابي موجب تفتيش عقايد كه مغاير با قانون اساسي است.» (اكبر گنجي آفتاب امروز 25/11/1378)

اين مشت نمونه‌اي از خروار است كه همگي به كمك امثال احمدي‌نژاد آمده است. احمدي‌نژاد هنوز در هيچ دادگاه محكوم نشده است. بنابراين اگر تأييد صلاحيت شود طبق چارچوب فكري و مدعايي تجديدنظرطلبان نبايد به آن اعتراض كنند.اگر رد صلاحيت شود بايد مورد اعتراض تجديدنظرطلبان قرار گيرد.

بنابر اين منتظر آن روز هستيم تا تجديدنظرطلبان در اعتراض به رد احتمالي احمدي‌نژاد تحصن كنند و در رسانه‌هاي خود تيتر يك كنند كه رد صلاحيت احمدي‌نژاد توهين به شعور مردم و نقض دموكراسي و انتخابات آزاد است. آن روز بايد منتظر باشيم تا «سند تأملات راهبردي پنج‌ساله حزب مشاركت» را قاب بگيرند و به در و ديوار شهرمان در دفاع از احمدي‌نژاد بكوبند.

منتظر راست‌آزمايي اين مدعيات خواهيم ماند.  احمدي‌نژاد مي‌تواند محكي براي سنجش سياست‌ها و شعارهاي يك بام و دو هواي مدعيان مردم باشد. اميد است زمينه اين راست‌آزمايي فراهم شود.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
11
35
كاش اين ها اينقدر كه كينه آقاي احمدي نژاد را دارند كينه آمريكا و اروپا و ساير دشمنان انقلاب اسلامي را داشتند .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
6
23
سر نخ جدال بی سابقه اصلاح طلبان با رئیس دولت قبل را باید در افکار امریکا وغربی ها جستجو کرد"که انها با هیچ طریقی تحمل افکار احمدی نژاد را ندارند"چرا؟که اورا افراطی می دانند"و تنها رازموفقیت اصلاح طلبان را " جدال و تخریب چهره او " واز بین بردن محبوبیت او در میان توده مردم می دانند"واین راه
را "راه حمایت انها از اصلاح طلبان
می دانند"وبه هرطریق "به گوش اصلاح
طلبان می رسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
مگر فکر هم داشت؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
2
16
عجب .
اونوقت اگر اصلاح طلبان بر فرض محال از او دفاع کردند
بگویید که هان ! دلیل آنان اینست که احمدی نزاد با آنان در یک کفه قرار دارد
البته که کینه ی شما هم نسبت به او تمام نشدنی ست .
متاسفم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
7
...از جنابعالی خواهش میکنم ...نظرات خود را در یکسال یا دو سال آینده در ارتباط با احمدی نژاد در تیتر اول همین سایت درج نمائید. ...
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
4
24
این دولت دولتی بود که شعارهای انقلاب را بدون خجالت در محافل بین‌المللی بر سر دست گرفت....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
که نتیجه آن پوچ بود
سپاهی بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
8
20
احمدی نژاد مختار زمان است ...
پاسخ ها
همراه
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
ایکاش مالک اشتر زمان بود و به مخالفت با رهبرش رفتار نمیکرد ..تکبر انسان را از اهداف والا دور و دورتر میکند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
3
13
جناب دکتر گنجی اصلاح طلبان در صورت رد صلاحیت احتمالی احمدی نژاد میتوانند به صورت تاکتیکی ونفاق آمیز به رد صلاحیت وی اعتراض کنند چرا که دیگر خیالشان از حذف این رقیب سرسخت راحت شده پس این حرف ...نمیتواند محک و سنجش این جماعت قرار گیرد زیرا برخورد نفاق آمیزممکن هست
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
9
20
درود بر احمدی کبیر
پاسخ ها
همراه
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
نه بین اصلاح طلبان وخیلی کم بین اصولگرایان طرفدار داره
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
4
20
چراغی را که ایزد برفروزد/هرآنکس پف کند ریشش بسوزد .
احمدی نژادسال هشتاد و چهار درکمال تنهایی و گمنامی از وسط توده صاحبان اصلی نظام و انقلاب به پاخاست دودمان بت و بتخانه را یک شبه بهم ریخت . حالا زهی خیال باطل که این ابرهه های روزگار بتوانند بافیل خیال خویش سیمرغ سرکش مردی از جنس ما مردم را لگام قفس بزنند !!! زهی....!! زهی..!!!!
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
2
8
ضمن احترام ... جای بسی تاسف داره که...بطور ضمنی آرزوی رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد رو دارن تا بلکه زمینۀ ضایع شدن اصلاح طلبان فراهم بشه! اصلاح طلبان که ضایع مادرزادی هستن و خیلی از شعارهاشون توخالی از آب دراومده و از این ضایع شدنها ککشون هم نمیگزه. این اصولگرایان هستن که بعضا با ایرادات ... و باصطلاح آرمان گرایی محض، ... تیشه به ریشۀ خودشون میزنن. این آرزوی شما به قول دکتر جلیلی، معاوضۀ آب نبات با مرواریده. لطفا بیش از این بر طبل اختلاف نکوبید و بدونید که سیاست، عالم رقابت میان بد و بدترهاست و هیچ احدی جز انبیا و اوصیای الهی خوب مطلق نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
5
14
همه ی اصوال گرا ها واصلاح طلبان ...ازاحمدی نژاد ونام او وحشت دارید چون برخاسته از دل محرومان ایران است.وکمک به آن ها را افتخارمی داند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
2
8
راز کوبیدن احمدی نژاد را باید از هاشمی رفسنجانی پرسید و برنامه آتی هم در مورد احمدی نژاد را باید از ایشان پرسید دفاع سیاست مدارانه یا کوبیدن دوباره معلوم نیست ...
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
13
... چه شده که ...به دکتر احمدی نژاد نسبت میدهید؟؟ چه اصراری دارید حالا که خالق و تئوری پرداز نسبت دادن جریان انحرافی بعد از 4 سال خود به ساختگی بودن این واژه برای پیشبرد اهدافش اعتراف کرده شما چرا باز... کجای رفتار احمدی نژاد مخالف خط امام و رهبری بود؟ شما به استنادی این مطالب را بیان میکنید؟؟ یکجا یک سخنی از رهبری عزیز بیاورید که دولت و خود ایشان را به انحرافی بودن متحم کرده باشد.... ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
9
2
احسنت . عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
4
15
رد صلاحیت احمدی نژاد رد صلاحیت محتوای انقلاب اسلامی است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
درود ...
همراه
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
میشه بگین کدام محتوای انقلاب اسلامی رد صلاحیت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عطا غلامی معلم بازنشسته شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
6
3
به نظرمن هررئیس جمهوربعداز 8سال بایدبروددنبال کارخودش فضارابرای دیگران باز بگذارددرصورت نیاز اگر راه حل جدیدی داشت که ندارند وتکراری است بادولتهای بعد در میان بگذارداین همه وزیر کهنسال دردولت ها چه می کنندبجز اساتیدمحترم دانشگاهها ودانشمندان هیچ کارمندی نبایدبیش از 35سال مشغول به کاردولتی باشد
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
2
6
...با سلام خوب است روش نقد دوستان و اسطوره های خودمان را از رقبا یاد بگیریم تا در نقد جناب دکتر احمدی نژاد منصفانه بنویسیم و از واژگان زشت... علیه او استفاده نکنیم عزیزان با بصیرت صحنه کارزار را ببینیم که رقیب نه تنها از زشت ترین تفکرات و رفتارهای و خیانت های افراد جریان خود دفاع می کند(مانندفتنه و فتنه گران، متهم اقتصادی و امنیتی آقای مهدی هاشمی، خیانت کرسنت و......) بلکه برخوردهای حداقلی را نیز برنمی تابد و ما عظمت خدمت و تلاش های داخلی و جهانی احمدی نژاد را به دلیل چند اشتباه قابل اغماض، ملکوک می کنیم که در صورت ادامه، خطای جبران ناپذیری را مرتکب شده ایم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
11
4
بیشترین فساد در دولت پاکدست ...رخ داد بعد الان باز حمایت میکنید.بله در سفرها کلی افراد سازماندهی شده به استقبال این اقا میرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
1
9
...من خودم یکی از منتقدان سرسخت احمدی‌نژادم اما این که از همین حالا شروع کردید ایشان تخریب کار بسیار بسیار اشتباهی است!!!
بابا بنده خدا (اجمدی نژاد) اصلاح طلبان می‌زنندش، خارجی‌ها می‌زنندش، اصولگراها می‌زنندش و...شما حزب‌اللهی‌ هم که همنوا با آنها شروع کردی به زدن ....
ولی این رو بدون این بزرگترین اشتباهی است که درباره احمدی‌نژاد مرتکب می‌شوید!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
1
12
از نظر ما مردم :
آقاي احمدي نژاد عزيز و پاک ُ

عاشق خداترين ُ عاشق امام زمان ترين ُ متفکرترين باانديشه ترين خلاق ترين ُ باهوشترين ً زيرکترين ُ غير قدرت طلب ترين ُ شجاع ترين ُ مدبرترين ُ ولايت مدارترين ُ مديرترين ُ عاشق نظام ترين ُ عاشق امام ترين ً عاشق مقام معظم رهبري ترين ُ قانون مدارترين ُ پاک ترين ُ خالص ترين ُ صادق ترين ُعاشق مردم ترين ُ مبارک ترين براي نظام و مردم ُ يک عالمه برنامه ها و طرح هاي نوترين و بديع ترين ُ وزين ترين ُ دقيق ترين ُ مناسبترين براي مردم و نظام ُُ عاشق اسلام ترين ُ عاشق انسان ترين ُ مسلط ترين ُ عالم ترين ُ آگاه ترين ُ خبره ترين و ... بر همه مباحث ريز و درشت داخلي و خارجي ُ يک خبره ناب ترين در سياست خارجي نظام ُ بخصوص در مصاحبه ها و گفتگوها با قدرترين خبرنگاران ُ قدرترين شبکه هاي در شت اندام امريکاي و اروپايي ُ آسيايي و .... ساده زيست ترين ً غير تشريفاتي ترين ُ مردمي ترين ُ بين مردم ترين ُ درقلب مردم ترين ُ بي حزب ترين و بي دسته ترين ُ بي وابسته ترين ُ انتقاد پذيرترين ُ دادن آزادي انتقاد ترين ُ با ادب ترين ُ با نزاکت ترين نسبت به مردم و حتي مخالفان و منتقدان خود ُ رعايت ادب ترين نسبت به دولت قبل و دولت هاي قبل ُ بي شعار دادن ترين و بشتر عمل کردن ترين ُ عامل ترين نسبت به همه وعده هايش ُ خندان ترين و هيچ وقت عبوس نبودن ترين نسبت به ملت و نظام و انسان هاي ايران و جهان ُ عبوس ترين خشن ترين محکم ترين با استقامت ترين و .... نسبت به دشمنان نظام و ملت و مقام معظم رهبري ُ گسترش دوستي ترين با نظام ها و دولت ها و ملت هاي مظلوم و مورد ستم و انقلابي در جهان ُ اهيمت ندادن ترين به کشورهاي زورگو مستکبر جنايتکار جهان ُ اسراييل ستيز ترين ُ تشخيص دوست و دشمن ترين ُ مورد بدترين ُ اهانت ها ُ تخريب ها تهمت هاي ناروا قرار گرفتن ُ از طرف اصلاح طلبان ديکتاتور ُ ... بي عرضه ُ احزاب و دسته ها و امريکا و اروپاي جنايت کار مستکبر و اسراييل غاصب ُ و داراي يک عالمه صفات نيکوترين ُ رييس جمهور بود و انشا‌ ء الله خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
1
11
مي دانيد بزرگترين انحراف و جرم آقاي احمدي نژاد عزيز و پاک در نزد مخالفانش و نگرانان و دلواپسانان ُ بويژه اصلاح طلب هاي ديکتاتور هيولا ُ چيست ؟ اين است که آموزه ها و رهنمودها و فرامين حضرت امام خميني ( رحمه الله عليه ) را بخوبي ياد گرفته و بخوبي به آنها عمل مي کند و حاضر نيست آنها را با گذشت زمان به فراموشي بسپارد . در واقع همه ما ملت بايد اينگونه باشيم که اگر باشيم ُ خداي مهربان ُ همچنان نظام مقدس جمهوري اسلامي را ُ حفظ مي کند . ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
10
رياست جمهوري روحاني ُ هديه اي بود که اصول گراها... به روحاني دادند . اصول گراها... ُ آنچنان ... عرصه را براي روحاني که حتي ده درصد هم احتمال پيروزي براي خودش نمي داد ُ دادند و وقتي روحاني ديد اين ... ها....حاضر نيستند همه به نفع يکي کنار برود ُ صددرصد مطمن شد که در همان دور اول ريس جمهور يازدهم خواهد شد . سوال ما مردم اين است آيا افرادي که بعنوان اصول گرا در دوره يازدهم رياست جمهوري داوطلب شدند ُ با توجه به خودشيفته بودنشان و ... صلاحيت رييس جمهور شدن را دارند ؟ از نظر ما مردم اين افراد امتحان خودشان را داده اند و صلاحيت ريس جمهور شدن را ندارند ُ والسلام . اصول گراها يک محاسبه اشتباه بسيار بسيار بسيار بزرگ داشتند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
11
2
جناب ناشناس از بیان جملات احساسی خود داری کن .من طرفدار احمدی نژاد بودم اما رد صلاحیت وی لازم هست زیرا او در قبال حکم حکومتی ولی فقیه ایستاد و نیز شروع دور زدن مجلس و بی قانونی توسط او پایه گذاری شد لذا امروز دولت یازدهم که در صدد دور زدن مجلس در جریان تصویب برجام هست به نوعی تقلید از احمدی نژاد میکندلذا با وجود همه خدماتی که محمود انجام داد و اجرش هم نزد خد باقی هست اما ب سبب گناه سرپیچی از فرمان ولی فقیه باید رد صلاحیت شود تا بقیه خصوصا بعضی دولتمردان یازدهم دست از مخالفت با رهبری بردارند.چ کسی با تغییر نام تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری را دور زد و مرتضویر ا ابقا کرد؟؟؟امروز دولت یازدهم دقیقا از رفتار محمود تقلید میکند و اسم توافق نامه ها را تبدیل به برنامه اقدام مشترک کرده و سایر دستگاههای ناظر را دور میزند. دولت فعلی حرفی برا گفتن و عمل ندارد لذا مجبور به تقلیید از دیگران هست دیگه. نتیجه اینکه رد صلاحیت محمود لازم و ضروری هست وگرنه بی قانونی و دور زدن قانون در این کشور رایج خواهد شد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
کدام حکم حکومتی؟ و کدام ایستادگی؟ ... همش بازی رسانه ای بوده...
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
7
...
شما را بخدا قسم ميدهم دوران احمدي نژاد را با قبل يا بعد آن مقايسه كنيد وسپس چنين مقاله ...اي بنويسيد شما. مسئول. هستيد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
...بهتر است...
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
1
3
...اثر ندارد
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
1
5
درود بر تو ای احمدی نزاد ای مرد خدا و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
1
4
زنده باد احمدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
1
5
اتفاقا نتیجه اش نتنها پوچ نبود بلکه آنقدر اثرگذار بود که سبب وحشت غرب شد لذا امروز غرب از ترس ب قدرت رسیدن محمود و امثال او مجبور ب پذیرش 6000سانترفیوژ شد و جان کری صریحا اعلام کرد اگر توافق نمیکردیم معلوم نبود مسوولین دولت فعلی در ایران بر سر قدرت باقی میمانند یا نه.این همان اثر زنده کردن شعارهای انقلاب در محافل بین المللی بود دیگه وگرنه جان کری و جناح وی و نیز اروپا مگه مرض دارند بی عقل هستند که از پوچ بترسند؟؟؟؟البته با همه این تفاسیر معتقدم سرانجام کار محمود به خاطر حمایت از حلقه انحرافی خوب نبود و رد صلاحیت وی لازم هست اتفاقا حلقه انحرافی تفکراتش ب جناح تجدیدنظر طلب و لیبرال بسیار نزدیک هست مکتب ایرانی و عطش شدید حلقه انحراف برای مذاکره با امریکا یادمون نرفته
فرزند ملت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
3
ما منتظر بهاریم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
4
...
اگه دولت احمدی نژاد نبود استخانهای محرومین و مخصوصا روستائیان زیر بار محرومیت شکسته بود
احمدی نژاد هم به محرومین جان تازه ای داد و هم نام انقلاب و امام را در جهان بیست مطرح کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
1
احمدی نژاد بهانه است ....
کاملا واضح و مفهوم است/
دست پنهان شرک با معیار لیبرالیسم توسط مثلث مکاران ....در مقابل مخلصان الهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
1
در یک کلام احمدینزاد ...
پاسخ ها
سیدحسن غروی
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
احمدی نژاداهل مداراوتعامل بادشمنان نبود بلکه دشمن ستیز و ولایت مداربود مردمی بودساده زیست بودراستگو وبا ملت ونظام ورهبری صادق بوداگر8سال دولت آقای احمدی نژادنبود ....دولت فعلی راببینید وعملکردش رامقایسه کنید که اصلا قابل قیاث نیست
ALISHAHIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
1
0
با سلام واحترام
دلير مرد ايران آقاي دكتر احمدي نژاد
به شما افتخار مي كنيم
علي از مرزنشينان كلات نادر
ما منتظريم برگرد اي شيرمرد.
ارادتمند
سیدحسن غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
1
اقای احمدی نژادبجزاشتباهی که درسال اخردولتش کردکه انهم کسانیکه بظاهردوست ولی درباطن دشمن اوبودنندباعث شدن چه کسی برای تخریب اومشاعی را بایشان معرفی کردولی درکل احمدی نژاد ... اهل مدارا وتعامل بادشمنان قسم خورده نظام وملت نبودمردمی ترودشمن ستیزتردشمن شناس تروپایبند به ارمانهای آمام{ره}ورهبری وملت وانقلاب وصادقتروراسگوترودلسوزتر وولایت مدارتر وهمانطور که امام{ره}ورهبری وملت امریکا راشیطان بزرگ میداننداحمدی نژادبه این باوربود وهست نه مثل بعضی ازخواص بی بصیرت ... مذاکرات هسته ای را شکست تابوی مذاکره باامریکا قلمداد میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
http://72sq.com/70288/%D8%B1%D8%AF%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF%D8%8C-%D8%A2%D8%B1%D8%B2%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9

عضوشورای سردبیری هفته نامه مستضعفین خطاب به مدیرمسئول روزنامه جوان نوشت:ردصلاحیت احمدی نژاد، آرزوی مشترک شما و اصلاح طلبان است
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
1
خجالت آوره...
محمد مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
بخدا قسم زبان قاصره از وصف دكتر احمدي نژاد بخدا قسم دشمنان داخلي و خارجي از حضور دكتر احمدي نژاد در وحشت و هراسانند ... مسلمانان جهان اسلام بعد از رهبري امام خامنه اي اسم و نام دكتر احمدي نژاد را به زبان ميارند من خودم در سفر مدينه و مكه به عينه ديدم ... من خودم در مدينه و مكه با مسلماناني از كشورهاي مصر - تركيه - اندونزي - مالزي - هند - پاكستان - تاجيكستان - يمن - فليپين - حتي مسلمانان مقيم اروپا وقتي صحبت ميكردم فقط رهبر معظم و دكتر احمدي نژاد را ميشناختند و بشدت ابراز علاقه ميكردن و به نيكي ياد ميكردن ديگر رئيس جمهوران ايران را نميشناختند حتي اسمشون را بلد نبودن ... باور كنيد اگر جناب احمدي نژاد در هر يك از كشورهاي اسلامي هم كانديد رياست جمهوري بشود در اون كشورها هم راي مي اوريد ايران كه جاي خود دارد ... مطمئن باشيد سال 1396 جناب احمدي نژاد رئيس جمهور ايران است ... خود اصلاح طلبان مطمئن هستند براي همين مثل اردوغان در تركيه كه قانون را عوض كرد تا رقيبي نداشته باشد ميخواهند هر جور شده مانع حضور دكتر احمدي نژاد بشوند ... من كه با تمام ايل تبار و قوم خويش خود بي صبرانه منتظر دكتر احمدي نژاد هستيم ... چشم بهم بزنيم اين دو سال هم تموم ميشود .... خدايااااااااااا از خلقت جناب احمدي نژاد سپاسگزار و مچكريم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار