کد خبر: 731347
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام سخنان نسبت داده به خود در مورد رعايت خطوط قرمز در متن جمع بندي مذاكرات هسته‌اي را تكذيب و تاكيد كرد كه بايستي اين موضوع به طور دقيق و با نظر كارشناسانه بررسي شود.
در پي انتشار سخنراني «محمدحسين صفارهرندي» عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در هفتمين دوره طرح ولايت بسيج دانشجويي استان قزوين كه در سالن اجتماعات دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد، برخي از پايگاه‌هاي خبري با سوء برداشت از پرسش و پاسخ ميان صفار هرندي و سؤال‌كننده و به نقل از وي درباره عبور تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي از خطوط ترسيم‌شده، نوشتند: «اگر برخي خطوط ترسيم‌شده در مذاكرات رعايت نمي‌شد معظم له لحظه‌اي تحمل نمي‌كردند و همين‌طور جامعه ايران نيز فهم درستي از آن داشتند و با شنيدن خبر توافق برخورد با متانتي با آن داشتند.»
در همين راستا، صفار هرندي در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي رعايت خطوط قرمز، اولويتي وجود داشته است، به مشرق گفت: خبرنگار دچار سوءبرداشت‌شده و من چنين جوابي به سؤال‌كننده ندادم بلكه در پاسخ به اين سؤال كه «چرا باوجود عبور از تمام خطوط قرمز هيچ اتفاقي نمي‌افتد؟» جواب دادم كه «از كجا مي‌دانيد از خطوط قرمز عبور شده است؟ اگر بر اساس سؤال و فرض شما از كليه خطوط قرمز عبور مي‌شد، قاعدتاً از سوي رهبري تحمل نمي‌شد و ايشان نسبت به اين موضوع واكنش نشان مي‌دادند.»
سخنان صفار هرندي ناظر بر اين است كه هنوز موضوع بررسي متن مذاكرات وين و تطابق آن با خطوط قرمز نهايي نشده است و به نظر مي‌رسد برخي از رسانه‌ها به جهت اغراض سياسي به دنبال تشكيك در ميزان اهميت خطوط قرمز و اولويت بندي قوي و ضعيف آن هستند.  
از سوي ديگر، محسن رضايي نيز اظهارات منتسب به خود را درباره رعايت تمامي خطوط قرمز در مذاكرات وين تكذيب كرد. در بيانيه دفتر رضايي آمده است: «برخي از خبرگزاري‌ها به نقل از دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در يادواره شهداي طالقان نقل كردند كه ايشان گفته است كه تيم مذاكره‌كننده از خطوط قرمز نظام در مذاكرات دفاع كرده است بدين‌وسيله به اطلاع مي‌رسانيم كه دبير مجمع صحبتي از خطوط قرمز در جمع‌بندي وين و قطعنامه شوراي امنيت نكرده است. ايشان در يادواره شهداي طالقان و در هيچ جاي ديگري در اين رابطه نظري نداده‌اند. البته نظر دبير مجمع تشخيص اين است كه بايد مسئولان مربوط اين موضوع را بررسي كنند كه باوجود تلاش‌هاي صادقانه و شجاعانه تيم مذاكره‌كننده چه مقدار از خطوط قرمز رعايت شده است و كدام خطوط قرمز رعايت نشده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار