کد خبر: 731312
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران اصول و مکتب امام(ره) را که از سوي مقام معظم رهبري در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) تبيين شده است، راهنماي رسانه ملي در حمايت از گفتمان انقلاب اسلامي پس از جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي عنوان کرد.
به گزارش مشرق، دکتر محمد سرافراز در دومين نشست سراسري مديران رسانه ملي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما با تشريح مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌اي گفت: پرونده هسته‌اي پرونده‌اي است که براي اين دولت و دولت‌هاي آينده تعهدهاي بلندمدت ايجاد مي‌کند، مسئله‌اي حياتي است که بايد همه درباره آن درست بدانند و درست ارزيابي کنند. وي با بيان اينکه پرونده هسته‌اي چهار مرحله دارد، تصريح كرد: مرحله اول تا توافق لوزان است که مذاکره‌کنندگان خيلي وارد ماهيت پرونده نمي‌شدند و مذاکرات بيشتر شکلي بود و ما هم وارد محتوا نمي‌شديم اما بعد از آن، هم به خاطر بيرون آمدن محتواي مذاکرات و هم اظهارات، تهديدات و تحقيرهاي مقامات امريکايي زمينه‌اي فراهم شد تا مقام معظم رهبري مواضع‌شان را يکي پس از ديگري به عنوان خطوط قرمز مطرح کنند.
رئيس سازمان صداوسيما با بيان اينکه توانستيم در اين مرحله موضوع را براي افکار عمومي تبيين کنيم و از اين جهت اين مرحله مهم است، افزود: در نظرسنجي‌هاي صورت گرفته مشخص شد افکار عمومي مسئله را گرفته‌اند و به امريکا نيز بي‌اعتمادي کامل وجود دارد. سرافراز با اشاره به دومين مرحله پرونده هسته‌اي يعني از لوزان تا وين گفت: در اين مرحله طولاني از مذاکرات گروه‌هاي خبري صداوسيما هم در محل مذاکرات و هم در پشت صحنه و مرکز با ساخت کليپ‌هاي مختلف به پوشش مذاکرات پرداختند که مورد رضايت نظام هم بود.
وي افزود: زماني که اغلب هيئت‌هاي مذاکره‌کننده در وين بودند رسانه ملي توفيق يافت به شکل گسترده اطلاع‌رساني کند، به نحوي که مي‌توانيم ادعا کنيم حداقل موضوع در دو بعد مسائل حقوق بين‌الملل و يکي هم خود پرونده پيچيده هسته‌اي شامل توانايي‌ها و محدوديت‌هاي ما، براي مردم تبيين شد. سرافراز سومين مرحله از پرونده هسته‌اي را جمع‌بندي مذاکرات وين تا به امروز برشمرد و افزود: اين موضوع در دو جبهه در حال پيشروي است؛ يکي در حوزه امريکايي‌ها و ديگري در حوزه جمهوري اسلامي ايران. رئيس رسانه ملي چهارمين مرحله از پرونده هسته‌اي را بعد از جمع‌بندي مذاکرات وين برشمرد و گفت: برخي‌ها به شکل زودرس اين مرحله را به اسم پساتحريم نامگذاري کردند که البته براي رسيدن به آن راهي چهار، پنج ماهه داريم، بنابراين مي‌توانيم بگوييم در مرحله پس از توافق قرار داريم نه پس از تحريم.
رئيس سازمان صداوسيما موضوع مهم در مرحله چهارم را بحث گفتماني دانست و افزود: در اين مرحله دو گفتمان شکل خواهد گرفت يکي از طرف مقامات امريکايي که مي‌گويند جمهوري اسلامي ايران بايد رويکردهايش را تغيير دهد و در نهايت آنها به دنبال تغيير ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران هستند. رئيس رسانه ملي در پايان بر اجراي دقيق رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر ادامه چابک‌سازي، پيگيري اولويت‌هاي برنامه‌سازي خلاقانه و توجه به هزينه‌ها، درآمدها و منابع در سازمان صداوسيما تأکيد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار