کد خبر: 731251
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
رییس سازمان سینمایی گفت: فروش نسخه قاچاق فیلم سینمایی درآمدی معادل 500 میلیارد تومان برای سارقان و قاچاقچیان دارد.
ايرنا: حجت الله ایوبی در حاشیه بازدید از سه میلیون نسخه لوح فشرده غیرمجاز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دوره ای قاچاق فیلم های سینمایی بسیار کم هزینه و آسان شده بود و قاچاقچیان فیلم های سینمایی دوران خوشی را گذراندند.
 
وی افزود: کارهای زیرساختی برای ریشه کن کردن قاچاق فیلم در حال انجام است و به زودی شاهد فعالیت های سلبی برای مقابله با این پدیده در شهرستان ها خواهیم بود.
 
ایوبی اضافه کرد: در برخورد با قاچاق دی وی دی آثار سینمایی، راهی جز جمع آوری نسخه های غیرمجاز نیست و تلاش می کنیم ناامنی روانی برای قاچاقچیان ایجاد کنیم.
 
وی اضافه کرد: اگر مردم آگاهی لازم درباره لزوم استفاده نکردن از نسخه قاچاق فیلم های سینمایی به دست آوردند؛ برخورد با قاچاق این حوزه تسریع خواهد شد.
 
رییس سازمان سینمایی ادامه داد: حجم قاچاق فیلم های سینمایی بیش از سه میلیون نسخه مکشوفه است و در حال انجام برخی فعالیت ها برای برخورد سلبی با قاچاق فیلم در شهرستان ها نیز هستیم.
 
وی درباره انجام کارهای زیرساختی برای مقابله با قاچاق فیلم نیز گفت: پروژه VOD را در دستور کار داریم و حدود دو سال است که تلاش ها برای ایجاد زیرساخت های مورد نظر در این باره انجام می شود و با تحقق این مهم شاهد ریشه کن شدن قاچاق فیلم و بازگشت سرمایه حاصل از عرضه فیلم در شبکه نمایش خانگی به تهیه کنندگان و موسسات ویدیو رسانه خواهیم بود.
سید مصطفی ابطحی دبیر ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری نیز در این مراسم اظهار کرد: آیین نامه های قانونی و فعالیت های سلبی در این زمینه همزمان با تشکیل ستاد آغاز شد و جمع آوری سه میلیون نسخه غیرمجاز آثار سینمایی حاصل تلاش هیات رییسه ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری، حراست سازمان سینمایی و صنوف سینمایی است.
 
وی یادآور شد: سه میلیون لوح فشرده توسط ستاد کشف و توقیف شده و برای امحای این آثار در انتظار دستور قضایی هستیم.
 
دبیر ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری تصریح کرد: کپی آثار تولیده شده در داخل کشور سرقت است و مافیایی در این زمینه شکل گرفته و بخش بزرگی از درآمد شبکه نمایش خانگی به جیب این گروه می رود.
 
داریوش فرهنگ بازیگر و کارگردان سینما نیز در این مراسم اظهار کرد: قاچاق فیلم همانند از بین بردن نهالی است که یک کشاورز برای رشد آن زحمات زیادی کشیده است.
 
وی با تاکید بر اینکه قاچاق فیلم دزدی است، خاطرنشان کرد: چگونه می شود یک فیلم دزدی را در خلوت تماشا کنیم؟ درخواست من از سازمان سینمایی و نیروی انتظامی این است که با قاچاق فیلم با جدیت مقابله کنند.
 
این مراسم با حضور مسئولانی چون سردار سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، سید محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، رمضانعلی حیدری خلیلی قائم مقام اجرایی سازمان سینمایی و هنرمندانی چون علیرضا رئیسیان، سید جمال ساداتیان، حسین فرحبخش، عبدالله علیخانی، میلاد کی مرام و اهالی رسانه برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار