کد خبر: 731171
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا گفته کنگره این کشور سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را تصویب نخواهد کرد.
فارس: سناتور «رند پال» روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که کنگره آمریکا سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را رد می‌کند.
 
او که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ هم هست به پایگاه «دیلی‌سیگنال» گفت: «احتمال بالایی وجود دارد که کنگره این توافق را رد کند.»
 
پال در ادامه احتمال اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا رأی کنگره را وتو کند را هم بالا دانست.
 
این سناتور آمریکایی درباره نظرش درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای هم گفت: «چیزی که من دوست داشتم در این توافق بود این بود که ما تحریم‌ها علیه ایران را به طور تدریجی و ظرف چند سال کاهش می‌دادیم تا بتوانیم از تحریم‌ها به عنوان اهرم فشار برای فشار بر ایران جهت پایبند کردن این کشور استفاده کنیم.»
 
طبق قانونی که در ماه‌های اخیر در کنگره تصویب شد و به امضای باراک اوباما هم رسید، دولت آمریکا این توافق را تحویل کنگره داده و آنها ۶۰ روز، تا ۱۷ سپتامبر، فرصت دارند درباره این توافق نظر بدهند.
 
بر اساس این قانون، در صورتی که کنگره پس از بررسی، توافق جامع را رد کند، رئیس‌جمهور «۱۲ روز تقویمی» برای بررسی وتوی تصمیم کنگره زمان خواهد داشت.
 
در صورتی که اوباما مصوبه کنگره در رد توافق را وتو کند، نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان «۱۰ روز تقویمی» فرصت خواهند داشت که تعداد دو سوم آرا را که برای سلب حق وتو از رئیس‌جمهور لازم است، جمع‌آوری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار