کد خبر: 731165
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه با اشاره به نتایج افکار سنجی ها گفت: اکثریت جامعه نسبت به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5) ابراز رضایت و حمایت داشته و دارند.
ایرنا: سید عباس عراقچی در نشست روز دوشنبه با پژوهشگران دانشگاهی و تحلیل گران رسانه ای، ضمن بررسی نتایج برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، به سوالاتی در مورد نظام بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی، نحوه تصویب توافق برجام، راکتور آب سنگین و رسیدگی به اختلافات با گروه 1+5 پاسخ داد.

در این نشست عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اهداف وزارت امور خارجه در اطلاع رسانی شفاف و بموقع نسبت به شکل گیری توافق وین، اظهار داشت: ما وظیفه خود می دانیم که در چهارچوب احترام به افکار عمومی و نخبگان، چگونگی شکل گیری توافق وین را تشریح نماییم.

وی با اشاره به بلوغ و رشد سیاسی و نیل به منافع ملی در شرایط فعلی کشور به عنوان اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران، در ادامه به برگزاری نشست ها و جلسات متعدد با مدیران و سردبیران رسانه ها، تشکل های مردمی، محافل دانشگاهی و طیف های مختلف مردم اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم شفافیت های لازم را قبل از مرحله تصویب توافق برجام به عمل آوریم، زیرا برای تمامی نگاه ها و نگرش های موجود در طیف های مختلف جامعه احترام قائل هستیم.

عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای، ارزیابی علمی دیدگاه های مختلف نسبت به برجام را مهم دانست و خاطر نشان کرد: ما می توانیم آثار و پیامدهای برجام را از زوایای مختلف بین المللی، منطقه ای و داخلی نیز بررسی کنیم.

این دیپلمات برجسته با تبیین آثار مقاومت شجاعانه مردم ایران، در ادامه افزود: مقاومت دلیرانه مردم در برابر تحریم ها و تسلیم ناپذیری در برابر مشکلات، موجب شد تا قدرت های بزرگ خواسته ایران را در مذاکرات منطقی و هدفمند بپذیرند.

عراقچی با اشاره به چشم انداز آینده توافق و فرصت های نهفته در جوهره برجام گفت: با حفظ هوشیاری، مدیریت صحیح و مراقبت ویژه، می توان منافع سیاسی و اقتصادی بیشتری را برای کشور فراهم ساخت.

معاون بین الملل و حقوقی وزارت امور خارجه، با اشاره به اهمیت دستیابی به یک توافق و گفتمان ملی در موضوع هسته ای و ایجاد فضای همدلی و برنامه ریزی سنجیده، اظهار داشت: نگاه معقول، مسئولانه و منصفانه به آثار واقعی برجام، می تواند منافع ملی و دیدگاه های آرمانی مردم کشورمان را تامین سازد و میزان فایده و هزینه این توافق را در راستای خواسته های حداکثری مردم سوق دهد.

جمهوری اسلامی ایران پس از 23 ماه مذاکره طاقت فرسا با قدرت های بزرگ جهان (آمریکا، روسیه، فرانسه، انگیس و آلمان) موسوم به گروه 1+5 بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای به توافق رسید و به ابهامات و اتهامات مطرح شده در 12 سال گذشته پایان داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار