کد خبر: 731162
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد برگزاری هر نوع مراسم یا تجمعی با هدف همدردی و تبلیغ مکتب ملا محمد عمر رهبر سابق گروه طالبان ممنوع است.
مهر: سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد برگزاری هر نوع مراسم یا تجمعی با هدف همدردی و تبلیغ مکتب ملا محمد عمر رهبر سابق گروه طالبان ممنوع است.

به گزارش بی بی سی، حسیب صدیقی در یک نوار ویدئویی که بر روی صفحه رسمی فیسبوک دولت افغانستان منتشر کرده است، گفت: هد نوع تجمعی با هدف همدردی و تبلیغ مکتب ملا عمر ممنوع است.

وی تصریح کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برگزاری این گونه تجمعات را هدف مشروع نظامی برای خود می دانند. به گفته سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان، به نیروهای نظامی و امنیتی این کشور دستور داده شده تا برای ممانعت از برگزاری این گونه تجمع، سریع، قاطع و همه جانبه اقدام کنند.

رسانه های افغان طی روزهای گذشته خبرهایی را درباره برگزاری مراسم سوگواری برای ملا عمر و بیعت با ملا اختر جانشین وی منتشر کرده بودند. حسیب صدیقی، ملا محمد عمر را عامل جنگ و عقب افتادگی افغانستان در سال های اخیر توصیف کرده که تا زمان مرگش با اشاره بیگانگان، مسئول فتل هزاران افغان بی گناه بوده و برگزاری تجمعات برای سوگواری وی به ملت افغانستان و خون شهید افغان، توهین می شود.

وی همچنین از مردم افغانستان خواسته است تا از شرکت در مراسم های مربوط به سوگواری برای ملا عمر خودداری کنند. به گزارش بی بی سی، دولت افغانستان بیم آن دارد که تحت لوای برگزاری مراسم سوگواری برای ملا عمر، مراسمی برای بیعت با رهبر جدید طالبان برگزار شود.

هفته گذشته دولت افغانستان اعلام کرد که ملا عمر در سال ۲۰۱۳ بنا به دلایل نامعلوم و به شکلی مرموز فوت شده است. طالبان افغانستان نیز این خبر را بعد از یک روز تایید اما علت مرگ وی را بیماری عنوان کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار