کد خبر: 731153
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
سردار نقدي در همايش بانوي آب:
اساس تفكر غربي‌ها كه تفكر ليبراليستي است، بر ترويج مصرف‌گرايي و بهره‌برداري حداكثري از منابع بنا شده است. آنهايي كه تفكرشان مبني بر اسراف و مصرف‌گرايي است چطور مي‌توانند خود را محافظ محيط زيست بخوانند.
به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در همايش بانوي آب كه در سالن اجتماعات دانشكده علوم پزشكي دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اينكه جامعه زنان كشور بيش از 7 هزار شهيد تقديم انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي كرده است، گفت: زنان مسلمان بسيجي پس از حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) الگوي سوم زن مسلمان را به جهانيان ارائه كردند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين شهيد مريم فرهانيان را نمونه بارز زن مسلمان مجاهد معرفي كرد و گفت: زناني كه با حفظ عفت و حجاب و مديريت كانون خانواده، همسر و فرزند خود را به حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل تشويق مي‌كردند در عين حال با مجاهدت كانون خانواده را حفظ مي‌كردند از اين هم فراتر رفته و خود در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور يافته و به شهادت رسيدند.
وي افزود: امروز الگوي زنان مجاهد و مقاوم فلسطين، يمن، عراق، بحرين، سوريه و... همين زنان مسلمان، مجاهد و بسيجي ما هستند.
سردار نقدي تبليغات و جنگ رسانه‌اي غربي عليه زن مسلمان و حجاب را دليلي بر تأثير اين زنان بر جامعه زنان جهان دانسته و ادامه داد: غرب با تمام امكانات تبليغاتي و رسانه‌اي خود تلاش دارد به حجاب حمله كند و الگوي بي‌بندباري و عرياني و فساد را جايگزين آن كند. اما با وجود چنين زنان مجاهدي جايي براي ظلم و استكبار نخواهد بود و اين الگوهاي حيا و مقاومت، عرصه را براي زورگويي و ظلم استكبار تنگ مي‌كنند.
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در بخش ديگري از سخنان خود حضور زنان مجاهد و مسلمان را در تمام عرصه‌هاي مبارزاتي انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن، يك امر واقعي دانست و اظهار داشت: از شروع مبارزات در 15 خرداد 42 تا 22 بهمن 57 زنان چه در تظاهرات‌هاي ميليوني و چه در مبارزه با رژيم خونخوار پهلوي در زندان‌ها و شكنجه‌گاه‌ها در صف اول حضور داشتند.
وي از شهيد ناهيد فاتحي كرجو ياد كرد و گفت: نقش زنان در مبارزه با گروهك‌هاي تروريستي نيز نقشي مهم و اثر گذار بود كه نمونه آن مبارزه شهيد ناهيد فاتحي كرجو با اين گروهك‌هاي تروريستي بود.
سردار نقدي در ادامه نقش زنان در دوران پس از دفاع مقدس را در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي، علمي، اقتصادي و... بسيار مهم دانست و تأكيد كرد: خيل عظيم زنان تحصيل‌كرده و دانشمند و پژوهشگر ما دوش به دوش مردان در تمام ميدان‌هاي علمي، فرهنگي و... حضوري مؤثر داشتند تا جايي كه در كنار دانشمندان هسته‌اي در مجاهدتي بزرگ به اين دستاورد عظيم دست يافته و از اين مبارزه جانبازي نصيب‌شان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار