کد خبر: 730990
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نامه‌ای به دکتر احمد الطیب شیخ الازهر نوشته است که محتوی این نامه عصر امروز اعلام می شود.
مهر: قرار است عصر امروز نشست مطبوعاتی برای اطلاع رسانی محتوای این نامه در دفتر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی برگزار شود.

ارتباط علمای برجسته شیعی و حوزه علمیه قم با الازهر مصر در زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی پررنگ بوده و فتواهای مختلفی در همسویی دو مذهب شیعه و سنی از سوی علمای آنها صادر می‌شد ولی این ارتباط در دهه‌های اخیر با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است.

اما در سال‌های اخیر با روی کار آمدن دکتر احمد الطیب و دگرگون شدن تحولات منطقه‌ای، روابط این دو نهاد مهم علمی رو به توسعه گرائیده که نامه‌های آیت‌الله مکارم شیرازی به رئیس الازهر، سفر علمای الازهر به قم و متقابلا شرکت علمای حوزه علمیه قم در نشست‌های علمی الازهر را می‌توان در همین زمینه تحلیل کرد.

چندی پیش آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به مواضع وحدت بخش دکتر احمد طیب رئیس الازهر در همایش مبارزه با تکفیری‌ها در مصر، نامه‌ای به وی نوشته و بر لزوم همکاری بین حوزه علمیه قم و الازهر برای مقابله با تکفیری‌ها تاکید کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در یکی از دیدارهای خود درباره پاسخ رئیس الازهر گفت: بعد از مدتی وی جواب نامه را داد و در آن نامه ابتدا بابت تاخیر در پاسخ عذرخواهی کرده و گفته بود که ما درگیری‌هایی در کشور داریم و به همین دلیل تاخیر افتاد و از سوی دیگر نیز تاکید کرده بود که ما آمادگی داریم در این عرصه با شما نهایت همکاری را داشته باشیم و باید دست به دست هم دهیم.

به اعتقاد علما و اساتید حوزه علمیه قم، این پاسخ شیخ احمد طیب امیدواری از تقویت تعامل حوزه علمیه قم و دانشگاه الازهر را بیشتر کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار