کد خبر: 730976
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
معاون بهداشتی وزیر بهداشت از اقدامات انجام شده جهت اجرای برنامه بهداشت عمومی وزارت بهداشت و تحقق غذای سالم از مزرعه تا سفره را تشریح کرد.
ایسنا: دکتر علی‌اکبر سیاری درخصوص این برنامه گفت: محور برنامه بهداشت عمومی، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی یعنی غذای سالم از مزرعه تا سفره است. غذایی که ما مصرف می‌کنیم ممکن است به مواد شیمیایی، سمی، میکروبی و قارچی آلوده باشد. برای این که این مواد عاری از این‌ آلودگی‌ها شوند باید وزارت جهاد کشاورزی در مزارع و وزارت بهداشت در اماکن عمومی عرضه غذا فعالیت کنند.

وی درباره فاز‌های اجرایی این برنامه، گفت: فاز اول این برنامه به واحد‌های تولید کننده و عرضه کننده موادغذایی و اصناف مربوط می‌شود که باید خود اظهاری کنند. فاز دوم نیز مردمی هستند که از این خدمات استفاده می‌کنند و باید آمادگی داشته باشند که نظارت کرده و موارد تخلف را به شماره 1490 اعلام کنند. فاز سوم نیز ناظرین وزارت بهداشت هستند که از طریق سامانه‌ای که ایجاد کرده‌ایم و بازرسان وزارت بهداشت و همچنین آزمایشگاه‌هایی که تجهیز شده‌اند، این امر را تحقق می‌بخشند.

به گفته سیاری پس ازآماده شدن مقدمات، این برنامه ابتدا در تهران و سپس در سرار کشور اجرایی می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
شامل : بالابردن نرخ ویزیت ازما بهتران یعنی پزشکان تا نزدیک یک میلیون ریال، قطع یارانه نان،شیر وغیره واختصاص ان به کارانه چند ده میلیونی پزشکان درقالب طرح سلامت،افزایش 300 درصدی ازمایشات پاراکلینیکی ونیز رادیو گرافی وسنو گرافی ها، بی تفاوتی به رشد قارچ گونه فست فودها درکل کشور.... بازم بگم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار