کد خبر: 730594
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
از گفتگوهای جذاب با سران جنگ جهانی تا «دیدار دوباره» با فرهاد ورهرام
شبکه مستند سیما امروز شنبه 10 مرداد 94 آثار گوناگونی را برای پخش در نظر گرفته است که از جنگ جهانی دوم تا راه روش صحیح برخورد با محیط زیست، معرفی سبک های انیمیشن، پیشرفت های علمی و صنعتی ایران، کوهنوردی، غار نوردی، صخره نوردی و سفر فرهاد ورهرام به سیستان و بلوچستان را دربرمی گیرد.
به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، یکی از این آثار «ویرانگرترین سلاح های دنیای باستان» است که ساعت 16 به مدت 50 دقیقه روی آنتن می رود.

در این مستند ابر سلاح های دنیای باستان که در جنگ های بزرگ به کار گرفته شده اند این بار توسط مهندسان عصر حاضر بازسازی می شوند و مورد آزمایش قرار می گیرند.

گفتگوهای جذاب با سران جنگ جهانی دوم

«دنیا در جنگ» مستند دیگری است که ساعت 17 در جدول پخش شبکه قرار گرفته و یکی از بخش های جنجالی و دیدنی آن گفتگو با بسیاری از فرماندهان و سران ارتش های متفقین و متحدین است.

همچنین در این اثر تصاویر بسیاری جالب و پرهیجانی از نبردها، عملیات های گسترده و درگیری های سرنوشت ساز جنگ جهانی دوم برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود.

جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین و پرتلفات‌ترین جنگ در تاریخ جهان است. آلمان در ۱ سپتامبر، ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد، این تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب است.

منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه، ۱۹۳۷، آغاز جنگ می‌دانند و همچنین حمله ژاپن به منچوری که در ۱۹۳۱ انجام شده بود نیز به نوعی یکی از مقدمات جنگ جهانی دوم بود.

داوطلبان کمک به محیط زیست

قسمت 22 «زمین خانه ما» نیز امروز ساعت 18 روانه آنتن می شود.

امروز در جاده زندگی هر فردی برای خود راهی را انتخاب میکند و اگر بفمهد راهش اشتباه بوده، عاقلانه است که راه را برگردد و راه صحیح را انتخاب کند. راه و روشی را که ما در برابر محیط زیست انتخاب کرده ایم نیاز به بازنگری دارد. افرادی داوطلبانه برای این بازنگری اقدام کرده اند. این مستند سراغ این انسانهای شریف می رود تا مخاطبان از زحماتشان مطلع شوند.

«تک فریم های جاویدان» نیز برای پخش در ساعت 19 درنظر گرفته شده است.

این برنامه به معرفی سبک های مختلف انیمشین، تاریخچه انیمیشن و به تصویر کشاندن انیمشین های برتر ایران و جهان همراه با گفتگو با انیماتورهای معاصر می پردازد.

قسمت ششم مستند «پازل» ساعت 19:30 روی آنتن می رود. این برنامه به پیشرفت های علمی و صنعتی ایران در عرصه های مختلف می پردازد.

از کوهنوردی تا صخره نوردی در طبیعت زیبای ایران

«در دامن زاگرس» نیز مستندی در مورد کوهنوردی، غار نوردی، صخره نوردی و ... است که در دامن طبیعت زیبای ایران تصویربرداری شده است و ساعت 20 پخش می شود.

همچنین «بادبادک ها» به بررسی رفتار و تقابل کودکان در یک مهدکودک می پردازد و با تدوینی هوشمندانه دنیای ساده و زیبای کودکان را با پخش در ساعت 20:30 به بیننده نمایش می دهد.

«بزرگان فوتبال» که ساعت 21 پخش می شود نیز مجموعه ای بسیار زیبا است که به مهارتها، گل های حساس و زیبا و اتفاقات مهم بازیگری بازیکنان بزرگ فوتبال جهان در جام جهانی و لیگ قهرمانان و می پردازد. در حین پخش فیلم هر بازیکن مصاحبه های کوتاهی نیز از هم تیمی ها مربیان و دوستان آن ها پخش می شود.

مجموعه مستند «سفری دیگر» برای ساعت 21:30 در نظر گرفته شده و درباره تجربه های منحصر به فردی است که توریست های جوان ایرانی دست به آن می زنند. در قسمت های گوناگون این مجموعه، شهرها و مناطق مختلف ایران که دارای جذابیت های طبیعی، اجتماعی و فرهنگی هستند معرفی می شود.

«دیدار دوباره» با فرهاد ورهرام

«دیدار دوباره» تولید مرکز سیستان و بلوچستان که به بخش مسابقه ملی هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت در قسمت مستندهای تاریخی راه یافته است ساعت 22 پخش می شود.

فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت در این اثر عازم سفر می شود و با استفاده از گفتاری که از زبان خود بیان می کند، مصاحبه با برخی اهالی بومی، عکس ها و فیلم های آرشیوی، از دیروز و امروز استان سیستان وبلوچستان را روایت می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار