کد خبر: 730534
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شیوع بیماری برسلوز ( تب مالت ) در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است گفت: خراسان شمالی به عنوان اولین استان برای مبارزه با این بیماری انتخاب شد.

امیری با اشاره به اینکه کنترل بیماری تب مالت در دام های سنگین به مرز ریشه کنی رسیده است ولی در دام های سبک موفق نبوده افزود : جابه جایی بی رویه دام های سبک ، بالا بودن تعداد و هزینه ها ، سنتی بودن دامداری ها از عوامل اصلی در موفق نبودن کنترل این بیماری در دام های سبک است .

وی شناسنامه دار کردن دام های سبک را یکی از راهکارهای کسب موفقیت در کنترل بیماری دام های سبک عنوان و تصریح کرد: 600هزار راس دام سنگین تحت پوشش این طرح قرار گرفته و این بیماری در 80 تا 90درصد این دام ها کنترل شده است. سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز از اجرای طرح های مختلف واکسیناسیون به منظور مبارزه با بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک انسان و دام در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت : واکسناسیون علیه بیماری های شاربون ، آبله ، برسولز ، تب برفکی و لمپی اسکین از جمله این طرح هاست .

احمدی گفت: بیش از 290 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح مبارزه با بیماری تب مالت در این استان خراسان شمالی اختصاص یافته است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار