کد خبر: 730492
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از واگذاری مدیریت رودخانه‌ها در محدوده‌ شهر‌ها به شهرداری‌های استان خبر داد.
محمد ابراهیم یخ‌کشی با اشاره به وجود 7 هزار متر رودخانه در مازندران و وقوع سیل‌های مختلف در این استان، گفت: سیل با توجه به وضعیت تو‌‌پو‌گرافی و جغرافیایی و رودخانه‌ها در مازندران قطعی است و باید برای کاهش خسارات آن برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه میزان بازندگی سه ماه اخیر تا 200 میلی‌متر هم رسیده است، افزود: سیل‌های اخیر مازندران همراه با گل‌و‌لای و طغیان همراه بوده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران به سیل اخیر شهرستان سوادکوه و تخریب آن در شهر زیراب اشاره و خاطرنشان کرد: سیل اخیر سوادکوه در 50 سال اخیر بی‌سابقه بود و شیب تند و سرعت آب بالا‌دست در میزان تخریب نقش مهمی داشته است و موضوعات فنی باید در فضایی کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل و به ارائه راهکار کارشناسی منجر شود.

یخ‌کشی با اشاره به اینکه لایروبی نکردن رودخانه تالار زیراب را دلیل اصلی تخریب ساختمان‌ها نمی‌دانم، اظهار کرد: برنامه ما این است که مدیریت رودخانه‌ها در محدوده‌ شهر‌ها را به شهرداری‌ها واگذار کنیم و در شهر‌های ساری و قائم‌شهر انجام دادیم و با سایر شهر‌ها در حال رایزنی هستیم.

وی با بیان اینکه نقشه مصوب شهرداری‌ها را برای برنامه‌های مشترک شهری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم، افزود: هزینه هر متر دیوار‌کشی رودخانه‌ در شهرها حدود 20 میلیون ریال است و دیوار‌کشی رودخانه‌ها با مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی اجرایی شود.

عضو شورای اداری استان مازندران با اشاره به اینکه مشکلاتی مانند سیل و حوادث پیش‌بینی نشده در رسانه‌ها رفع نمی‌شود، گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خود نقش مهمی در پیشگیری از خسارات دارند و دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری وضعیت سیل زیراب سوادکوه هستند و دستگاه‌های مسئول باید پاسخ‌گو باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر