کد خبر: 730484
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
وزیر انرژی آمریکا که در مذاکرات منتهی به توافق هسته ای وین نقش بارزی داشت، می گوید رد کردن این توافق از سوی کنگره، پیامدهای بسیار بدی به همراه خواهد داشت.
مهر: ارنست مونیز روز جمعه در نشستی خبری در کاخ سفید گفت: اگر کنگره این توافق را رد کند، خیلی سخت است که تصور کنیم، پیامدهای منفی در پی نخواهد داشت بلکه باید بگویم پیامدهای بسیار منفی در برخواهد داشت و خیلی سریع آن را خواهیم دید.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی در عین حال با یادآوری دیدارهای خود با نمایندگان مجالس سنا و نمایندگان آمریکا گفت: مطمئن هستم که توافق هسته ای با ایران اجرا خواهد شد و نمایندگان کنگره آن را تصویب خواهند کرد.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی نهایی برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند. براساس طرحی که کنگره آمریکا تصویب کرده، اعضای مجالس سنا و نمایندگان این کشور می توانند ظرف مدت ۶۰ روز پس از تصویب توافق، آن را بررسی و در صورت صلاحدید رد کنند.

مونیز همچنین تاکید کرد اجرای توافق هسته ای با ایران ساز و کار نظارتی دقیقی برای راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران در اختیار قدرت های بزرگ قرار می دهد که جایگزینی ندارد. وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مخالفان توافق دلیلی برای مخالفت خود آورده اند، گفت: باید بگویم که جایگزینی به قدرتمندی توافق حاصل شده با ایران از سوی مخالفان ارائه نشده است.

وی تصریح کرد که نمایندگان کنگره در جریان اسناد محرمانه و غیر محرمانه توافق هسته ای ایران قرار دارند. طی روزهای گذشته ارنست مونیز به همراه جان کری وزیر امور خارجه و جک لو وزیر خزانه داری آمریکا به طور جداگانه نمایندگان مجالس سنا و نمایندگان آمریکا را در جریان جزئیات توافق هسته ای با ایران قرار داده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار