کد خبر: 730431
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
صداوسيما چه منظوري از پخش چنارستان داشت؟!
مستند جنجال‌برانگيز «چنارستان» از شبكه مستند سيما پخش شد، بهانه پخش اين مستند روز «جنگل» بود.
ايزد مهرآفرين
مستند جنجال‌برانگيز «چنارستان» از شبكه مستند سيما پخش شد، بهانه پخش اين مستند روز «جنگل» بود. در تقويم روز هشتم مرداد‌ماه به عنوان روز «جنگل» ثبت شده و شبكه مستند به اين مناسبت مستند‌هاي ويژه‌اي را پخش كرد. در اين بين اما پخش مستند «چنارستان» نه از نظر موضوع و نه از نظر پيام فيلم ربطي به جنگل نداشت.
كساني كه اين مستند را در جشنواره سينما حقيقت تماشا كرده بودند مي‌دانند كه اين مستند به‌رغم اينكه در ظاهر به نام چنارهاي خيابان «وليعصر(عج)» تهران ساخته شده، به تاريخچه اين خيابان پرداخته و نوع نگاه سازنده فيلم آنقدر يك طرفه است كه اعتراض به آن از همان زمان اكران در جشنواره آغاز شد. به نظر نمي‌رسيد با وجود اعتراض‌هايي كه به محتواي «چنارستان» صورت گرفته است، اين مستند در يك روز خاص سر از تلويزيون در بياورد. با وجود آنكه شبكه مستند تلاش كرده بود با حذف 20 دقيقه از مستند كه شامل تصاويري از شاه، فرح، اتفاقات سال 88، تشييع جنازه رضاشاه و مدح رضاشاه توسط يكي از حضار است، آن را به اثري قابل پخش در تلويزيون تبديل كند، اما آنچه نتوانسته  آن را سانسور كند روح پهلوي دوستي است كه بر «چنارستان» حاكم است. به راستي آنقدر آرشيو شبكه مستند از آثار توليد شده درباره جنگل و تخريب جنگل‌هاي كشور خالي است كه مديران پخش شبكه مستند به سراغ اثري رفته‌اند كه موضوع آن كاملاً در انتقاد از جمهوري اسلامي است؟! كارگردان «چنارستان» آنقدر خود را از محيط اجتماعي كشور دور كرده است كه در هنگامي كه مي‌خواهد از اعزام رزمنده‌ها به جبهه سخن بگويد آن را با تعبير «اعزام سرباز به جنگ» نام مي‌برد.
بي‌سليقگي شبكه مستند سيما در پخش «چنارستان» در حالي صورت مي‌گيرد كه اين شبكه پيش از اين مجموعه‌هاي ارزشمندي چون «روايت ديدار» را پخش كرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار