کد خبر: 730429
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
پربيننده‌ترين برنامه شبكه نسيم با حضور مهاجران افغاني اجرا شد
برنامه هشتم مردادماه خندوانه با حضور مهمانان افغاني رنگ و بوي ديگري داشت، اين برنامه خاص در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي بازتاب‌هاي زيادي پيدا كرد.
هادي عسگري
برنامه هشتم مردادماه خندوانه با حضور مهمانان افغاني رنگ و بوي ديگري داشت، اين برنامه خاص در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي بازتاب‌هاي زيادي پيدا كرد.
اگر از مخاطبان تلويزيون بخواهيم فهرست كوتاهي از برنامه‌هاي مورد علاقه‌شان را بيان كنند، احتمال اينكه «خندوانه» شبكه نسيم در اين ميان قرار بگيرد بسيار بالاست. برنامه‌اي كه توانست در ماه رمضان جايگاه خود را به عنوان يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي تلويزيوني به اثبات برساند و به راحتي جايگاه چندين ساله «ماه‌عسل» را به چالش بكشد. خندوانه كه هم اكنون كمي بيش از يك سال سن دارد، در برنامه شب جمعه خود نگاهي برون‌مرزي داشت و با كنار گذاشتن برخي تنگ‌نظري‌هايي كه گاهي در رسانه ملي در قبال فارسي‌زبانان غيرايراني شاهد آن هستيم، طعم شيرين همزباني و همدلي با مهاجران افغاني را به نمايش گذاشت.  حضور خواننده افغاني و اجراي يك ترانه شاد كه همراهي حضار در برنامه را نيز به همراه داشت و مهمان برنامه نيز روزنامه‌نگار افغاني بود كه سال هاست در كشورمان به فعاليت حرفه‌اي مي‌پردازد.  سرور رجايي، روزنامه‌نگار و نويسنده افغاني در اين برنامه از گردآوري اطلاعات 3 هزار شهيد افغاني دفاع مقدس نام برد كه رقمي قابل توجه است كه تا به حال كمتر پيش آمده بود درباره آن سخني به ميان آورده شود.  تسنيم درباره اين برنامه «خندوانه» نوشت: نگاه پيشرو و بدون محافظه‌كاري‌هاي معمول رامبد جوان و تيم سازنده «خندوانه» به مسئله مهاجرين، اتفاق بي‌سابقه‌اي در تاريخ پرداخت رسانه‌اي به افغانستاني‌ها بود. كسي نمي‌دانست چگونه و چرا ديد رسانه‌اي به مهاجرين در رسانه‌هاي ايران به اين سه حالت غيراخلاقي محدود شده بود: يك عنصر خطرناك و مجرمي هراس‌آور، موجودي براي تمسخر و دست انداختن ظاهر و لهجه و در بهترين حالت، چهره‌اي كه زندگي‌اش در رنج مدام خلاصه شده است و لايق دلسوزي و نگاه ترحم‌آميز است. اما برنامه «خندوانه» نشان داد كه رهايي از دام خطرناكي كه سال‌هاي سال است رسانه‌هاي ايراني را درگير اين نگاه نابرابر و غيراخلاقي كرده است، كار پيچيده و سختي نيست.  نادر موسوي از فرهنگيان افغانستاني مقيم تهران  در صفحه خود نوشته است: سرور رجايي صحبت‌هاي خيلي خوبي كرد و عارف جعفري عزيز هم آهنگ زيبايي با لهجه هزارگي خواند. گروه پاييز طلايي كه از هموطنان هراتي تشكيل شده و براي اولين بار آنان را مي‌ديدم، آهنگي از مرحوم احمد ظاهر را اجرا كردند.  حضور مهاجران افغاني در تلويزيون كشورمان براي دومين بار در طول حدود يك ماه گذشته رخ داده است، پيش از اين نيز برنامه ماه عسل، مهماني از مهاجران افغان را در يكي از شب‌هاي اجرا به استوديو  خود دعوت كرده بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
اکثریت ملت ایران خواستار اخراج افغانها از خاک ایران اند !! ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار