کد خبر: 730427
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
دعواي حق پخش تلويزيوني با تفاهمنامه تمام شد
در پي تفاهم ميان صداوسيما و فدراسيون فوتبال، تلويزيون براي پخش مسابقات پول پرداخت نخواهد كرد.
محمدصادق عابديني
در پي تفاهم ميان صداوسيما و فدراسيون فوتبال، تلويزيون براي پخش مسابقات پول پرداخت نخواهد كرد.
بالاخره پس از مدت‌ها كش و قوس درباره حق پخش مسابقات تلويزيوني فوتبال، صداوسيما و فدراسيون فوتبال به تفاهمنامه‌اي مشترك دست يافتند و گويا قرار است براساس اين تفاهم براي هميشه مسئله‌اي به نام «حق پخش تلويزيوني» حل شود و فوتبالي‌ها سخني در اين‌باره به ميان نياورند.
پرداخت حق پخش تلويزيوني مسابقات ورزشي مسئله‌اي جاري در تمامي كشورها به شمار مي‌رود،  صداوسيما نيز براي پخش مسابقات ورزشي در خارج از كشور نيز مبلغي را پرداخت مي‌كند و حتي در مورد جام جهاني فوتبال كه بسياري از كشور‌ها از عهده هزينه بالاي آن برنمي‌آيند صداوسيما گشاده‌دستي مي‌كند و با پرداخت پول، ميليون‌ها ايراني مشتاق فوتبال را از خود راضي و خشنود نگه مي‌دارد.  از سوي ديگر فدراسيون فوتبال و تيم‌هاي حاضر در ليگ برتر معتقدند تلويزيون بايد حرفه‌اي‌گري خود را با پرداخت حق پخش به ليگ فوتبال كامل كند، مسئله‌اي كه تلويزيون زير بار آن نرفت و سال گذشته دعواي پرداخت حق پخش حتي به جمع‌آوري دوربين‌هاي صداوسيما از ورزشگاه‌ها انجاميد. امسال و در روزهاي ابتدايي برگزاري دوره جديد ليگ برتر، صداوسيما و فدراسيون دور يك ميز نشستند و با رسيدن به يك توافق، مسئله حق پخش را فيصله دادند. محمدسرافراز، رئيس سازمان صداوسيما درباره اين توافق مي‌گويد: سازمان ليگ نمي‌تواند ليگ جديد را به خاطر عدم پرداخت حق پخش فوتبال برگزار نكند. سازمان صداوسيما تا زماني كه دولت طبق قانون بودجه مشخصي براي پرداخت حق پخش فوتبال به سازمان ارائه نكند، حق پخشي پرداخت نخواهد كرد.  صداوسيما متن توافقنامه را منتشر كرد. در اين متن آمده است: همكاري بين سازمان صداوسيما و فدراسيون فوتبال در طرح IPTV به عنوان راه‌حل جايگزين پرداخت حق پخش تلويزيوني، به توافق طرفين رسيد.
براساس اين توافق، فدراسيون فوتبال متعهد مي‌شود درباره پرداخت حق پخش تلويزيوني ادعايي را مطرح نكند و در قبال آن سازمان صداوسيما متعهد مي‌شود ساز و كار لازم براي امكان مشاركت فدراسيون فوتبال در تأمين محتواي خدمات IPTV را كه منجر به كسب درآمد براساس ضوابط مربوط براي فدراسيون فوتبال خواهد شد تأمين كند.  وعده همكاري در IPTV در حالي مطرح مي‌شود كه انجام اين طرح با گذشت چندين سال از طرح آن در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و به تازگي اجراي آزمايشي آن آغاز شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار