کد خبر: 730356
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
رئیس انجمن علمی گوش و حلق و بینی ایران گفت: بیماری گوش خارجی یا همان بیماری گوش شناگران بیماری است که در هوای مرطوب و با ماندن آب در گوش یا دست‌کاری‌ و وجود خراش‌هایی روی پوست گوش، ایجاد می‌شود.
فارس: مهدی خواجویی افزود: گوش از سه قسمت خارجی، میانی و داخلی تشکیل‌شده است. بیماری گوش خارجی یا همان بیماری گوش شناگران به دلیل وجود پوشش پوستی و محافظ بر روی گوش خارجی، به‌مراتب کم خطرتر از عفونت گوش میانی و داخلی خواهد بود.

وی با هشدار به افرادی که سیستم دفاعی بدنشان نسبتاً ضعیف‌تر است، گفت: بیماران مبتلابه دیابت یا بیماری‌های که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند باید بیشتر مراقبت کنند، چراکه در این افراد عفونت می‌تواند از پوست رد شود و به استخوان‌های مجرای گوش برسد.

خواجوی افزود:بنابراین اگر درمان نشود همه استخوان‌های گوش را درگیر می‌کند و می‌تواند عوارض داخل جمجمه‌ای و عوارض خطرناک مغزی ایجاد کند. پس این مشکل در بیماران باید درمان شود تا هم سلامت گوش و شنوایی طبیعی تأمین شود و هم از انتشار عفونت جلوگیری کند.

خواجوی افزود: علائم بیماری به سه صورت خود را نشان می‌دهد که در دو حالت عفونت با درد شدید گوش همراه است و حتی کم شنوایی را در پی دارد و درمان آن‌ با آنتی‌بیوتیک‌ها خواهد بود اما در حالت سوم گوش‌درد زیادی وجود ندارد و گوش دچار خارش شدید و کیپ شدگی می‌شود و درمان ضد قارچ را می‌طلبد.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: مردم از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت گوش بپرهیزند؛ چراکه هر عفونتی میکروب‌های خاصی دارد و برای درمان، آنتی‌بیوتیک‌های متفاوتی نیاز است، در ضمن چگونگی مصرف آنتی‌بیوتیک را هم باید پزشک تجویز کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار