کد خبر: 730338
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
جان کری درمورد ابهامات بوجود آمده در مورد توافق میان آژانس و ایران گفت: برخی مقامات آمریکایی درمورد کلیات توافق توجیه شده اند وکنگره هم توجیه خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: جان کری درمورد ابهامات بوجود آمده در مورد توافق میان آژانس و ایران گفت: برخی مقامات آمریکایی درمورد کلیات توافق توجیه شده اند وکنگره هم توجیه خواهد شد.

وی درنشست کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا گفت : متن توافق آژانس با کشورها محرمانه است واین اطلاعات در دسترس سایر کشورها قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد : این رویه استانداردی درآژانس است، 189 کشور NPT را امضا کرده اند ، البته تعداد زیادی توافقنامه امضا شده ندارند ولی این اطلاعات در دسترس کسی قرار نخواهد گرفت.

وی درادامه اذعان کرد : وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا و ارنست مونیز ازطرف هیات مذاکره کننده آمریکایی در مورد کلیات توافق توجیه شده اند.

وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به سوال و نقل قول مستقیمی از سوزان رایس، که توسط جیمز اینهاف این چنین خوانده شد « رایس گفته است که توافقنامه با آژانس بین المللی انرژی اتمی را دیده است واو آن را در اختیار کنگره قرار خواهد داد» آیا شما هم خوانده اید، گفت : من نخوانده ام، سوزان رایس مشاور امینت ملی آمریکا هم نخوانده است.

جان کری در ادامه تصریح کرد : شما نقل قول یک سناتور دیگر را که از زبان سوزان رایس گفته است بجای نقل قول مستقیم سوزان رایس جا می زنید، نقل قول صحیح سوزان رایس این است « در مورد توافقنامه توجیه شده ام، اصل توافق را ندیده ام».

جان کری اظهارکرد: به هر حال کنگره آمریکا طی یک نشست غیرعلنی در مورد مفاد توافق آژانس توجیه خواهد شد.

جیمز اینهاف گفت : ما پیش از این نیز نشست غیر علنی برگزار کردیم ولی شما مطلبی در توجیه توافق نامه به ما ارائه نکردید.

جان کری گفت : تنها چیزی که ما در دسترس داریم نقشه کاری منتشر شده توسط خود آژانس در مورد خواسته های این نهاد بین المللی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار