کد خبر: 730266
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
«تعبير وارونه يك رؤيا»ي فريدون جيراني كه از شنبه اين هفته بر آنتن شباهنگام شبكه اول سيما جاي گرفته با گذشت پنج قسمت نتوانسته است توجه چنداني را به خود جلب كند.
سپيده آماده
«تعبير وارونه يك رؤيا»ي فريدون جيراني كه از شنبه اين هفته بر آنتن شباهنگام شبكه اول سيما جاي گرفته با گذشت پنج قسمت نتوانسته است توجه چنداني را به خود جلب كند.
به گزارش «جوان»، نام فريدون جيراني همه را به ياد سينما و فيلم‌هاي سينمايي مي‌اندازد، كارگرداني كه آثار سينمايي متعدد و موفقي مانند «قرمز»، «شام آخر»، «سالاد فصل» و «پارك وي» را در كارنامه خود به ثبت رسانده است. چند سال پيش بود كه جيراني براي اولين بار سريالي را براي صفحه جادويي تهيه كرد و با «مرگ تدريجي يك رؤيا» بر آنتن شبكه دوم سيما جاي گرفت. مرگ تدريجي يك رؤيا در آن سال توانست با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود و پاي روند مخاطب‌پسندي آثار جيراني در سينما را به رسانه ملي هم باز كند اما اين پايان كار نبود. جيراني اين روزها در دومين تجربه سريال‌سازي‌اش براي تلويزيون به سراغ سوژه‌اي جاسوسي و هسته‌اي رفته است. «تعبير وارونه يك رؤيا» يك روايت جاسوسي است كه فيلمنامه آن بر مبناي اطلاعات واقعي و ماجراهاي اتفاق افتاده در ايران نوشته شده است. امير جعفري، داريوش ارجمند، پانته‌آ بهرام، فرهاد قائميان، الهام كردا و فرزين صابوني از بازيگران «تعبير وارونه يك رؤيا» هستند، بازيگراني كه مهم‌ترين مؤلفه‌شان، حضور ساليان طولاني در عرصه تئاتر است. در كنار حضور بازيگران موفق و بازي‌هاي خوب اما اين سريال به دليل نداشتن داستاني جذاب و شخصيت‌پردازي مناسب نتوانسته اقبال چنداني از مخاطبان را از آن خود كند. حجم بالاي زيرنويس از ديگر مسائلي است كه مخاطبان اين سريال را با دشواري روبه‌رو مي‌كند و مخاطبان در جريان ارتباط برقرار كردن با كاراكترهاي داستان آخرين سريال جيراني سرگردان مي‌شوند. سريال الف ويژه «تعبير وارونه يك رؤيا» با پرداخت داستان در كاراكترهايي كه بيشتر تيپ هستند تا شخصيت اين روزها مهم‌ترين آنتن سريالي رسانه ملي را در دست دارد اما اين سريال نه‌تنها نتوانسته حجم مخاطبان سريال پيش از خودش يعني پايتخت را در آنتن پس از ماه رمضان تكرار كند بلكه با مخاطباني به نسبت كمتر از سريال‌هاي درجه چندم روبه‌رو شده است. در هر حال تنها يك هفته از پخش سريال «تعبير وارونه يك رؤيا» در آنتن شبكه اول سيما گذشته است و در هفته‌هاي آتي مي‌توان نظر صحيح تري در خصوص مسئله مخاطب‌پسندي اين سريال ارائه كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار