کد خبر: 730260
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
بدعتي منحصر به فرد در شوراي صنفي نمايش
در شوراي صنفي نمايش همواره رسم بر اين بوده است كه درباره زمان آغاز اكران فيلم‌ها بحث شده و منطبق بر گزينه‌هاي موجود، بهترين آثار براي اكران انتخاب شوند.
در شوراي صنفي نمايش همواره رسم بر اين بوده است كه درباره زمان آغاز اكران فيلم‌ها بحث شده و منطبق بر گزينه‌هاي موجود، بهترين آثار براي اكران انتخاب شوند.
در اين ساختار زمان پايان اكران را نه دستور شورا كه پايين آمدن كف فروش فيلم در سينماي سرگروه است كه معين مي‌كند.
مطابق دستورالعمل جديد شورا اگر فيلمي در سه هفته ابتدايي نمايش كف فروشش بيفتد، آنگاه براي جايگزيني آن اقدام خواهد شد و در غير اين صورت اكران آن تا زمان حفظ كف فروش ادامه خواهد داشت.
در آخرين جلسه شوراي صنفي نمايش اما بدعتي رخ داد كه اين روال را زير سؤال برد.
در اين جلسه كه دوشنبه گذشته برگزار شد در كنار نام‌بردن از «مردن به وقت شهريور‌» به عنوان فيلم جايگزين «‌رستاخيز‌» در گروه آزادي، مقرر شد فيلم «‌محمد(ص)‌» نيز از روز پنجم شهريور اكران خود را در گروه آزادي آغاز كند.
ناگفته پيداست چنين تصميمي يعني آنكه اكران «‌مردن...‌» كه از ديروز آغاز شده نهايتاً تا پنجم شهريور در سرگروه آزادي ادامه خواهد داشت كه اين خود منافي قواعد حاكم بر اكران است.
فرض محال كه محال نيست، از كجا معلوم كه كف فروش «مردن...»تا پنجم شهريور در سينماي سرگروه نيفتد. در آن صورت به استناد كدام قانون مي‌توان فيلم را پايين كشيد؟
دوستان شوراي صنفي بايد به اين پرسش پاسخ دهند كه چگونه بدون دانستن وضعيت فروش فيلم، دو روز پيش از آغاز اكران فيلم، زمان پايان اكران آن را مشخص كرده‌اند.
سابق بر اين متداول بود كه فقط نام فيلم‌هاي بعدي هر گروه سينمايي مشخص مي‌شد و تاريخ اكران موكول مي‌شد به زمان پايين آمدن كف فروش.
حالا چه شده كه در مورد فيلم تازه مجيد مجيدي زمان دقيق آغاز اكران مشخص مي‌شود. اين سؤالي است كه  دوستان حاضر در شوراي صنفي نمايش و به خصوص رئيس آن جناب ابوالحسن داوودي بايد به آن پاسخ دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار