کد خبر: 730175
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
پان ایرانیسم در فضای سایبری-2
مدتی است که در فضای سایبری شاهد برخی مطالب شبهه برانگیز هدفمند علیه دین مبین اسلام هستیم که متاسفانه این دین آسمانی را خشن و عاری از معنویت ترسیم می‌کنند که بایسته و شایسته است که با اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی صحیح جلوی این حرکات و توطئه‌ها گرفته شود.
سید مرتضی میرسراجی

به گزارش نکته آنلاین ، شبهه ای امروزه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که به تاریخ تمدن ایران و رفتارهای اعراب در مقابل آن پرداخته و دین اسلام را دینی خون ریز معرفی نموده که در مقابل فرهنگ غنی ایرانیان باستان که قبل از ظهور اسلام نیز یکتا پرست بوده اند تاخته است.

 توجه دادن مخاطب به سخنان کوروش و یا پادشاه ساسانی در خصوص اعراب و یا بیان موضوعی به نام جنگ قادسیه و اسارت بیش از 300 هزار زن ایرانی توسط اعراب در این جنگ و به طبع آن برانگیختن روح غیرت و حق طلبی مخاطب در مقابل اسناد نادرست و بعضا تحریف شده تاریخی از ویژگی‌های این متن می‌باشد. بر آن هستیم تا در این مقاله که به صورت چند بخشی تقدیم خوانندگان عزیز میشود به بررسی عقلی، سندی و تاریخی این شبهات بپردازیم.

در بخش دوم به سابقه تولید این دست از پیام‌ها و اهداف اصلی تولید کنندگان آن‌ها می‌پردازیم.
در مملکت جالبی زندگی می‌کنیم خیلی دَم از فرهنگ می‌زنیم چه فرهنگ ایرانی و چه فرهنگ اسلامی اما در ما هیچکدام از این دو فرهنگ به خوبی شکل نگرفته است. متاسفانه باید اعتراف کنیم که علاوه بر محاصره فرهنگی، دچار انحطاط فرهنگی نیز هستیم و یکی از نشانه‌های بارز آن این است که اصلا قبول نداریم دچار انحطاط فرهنگی شده ایم.

 آیا تا به حال دقت کرده اید خیلی از ما که ادعای فرهنگ ایرانی و اسلامی داریم در خانه‌های خود یا اقوام دور و نزدیکمان اثری از فرهنگ ایرانی لااقل شعر یا خطی خوش بر  در و دیوار خانه هایمان وجود ندارد؟ یا چند کتاب در حوزه فرهنگ ایرانی در خانه هایمان هست ، حتی اگر نخوانیم؟ مثلا حتی برای دکور و زیبایی باشد. یعنی آن قدر که به فکر فلان مبل و فلان لوستر و فلان تلویزیون و فلان تابلوی غربی هستیم اهمیتی به فرهنگ کشور خودمان نمی‌دهیم. فرق معرق با منبت را  نمی دانیم و تفاوت خط نستعلیق با ثلث را نمی‌دانیم و ...

 یا از بُعد مذهبی چند نفر هستند در دوست و آشنا که واقعا به احکام و فرائض دینی پایبند و عاشق باشند نه  از روی اجبار، ترس از جهنم، شرایط اجتماعی و... به آن متسمک  شده باشند؟ بنابراین خیلی از ادعاهای ما فقط لقلقه زبان است و در محدوده کام، جاری و ساری است..

 بگذریم !
در این چند سال اخیر به خصوص قبل از آمدن موبایل‌های هوشمند در بین خیلی از عوام باب شده بود  هر چه جملات خوب و جالب که به نظر می‌رسید  در پیامک‌ها به دکتر شریعتی و کوروش کبیر نسبت می‌دادند و ارسال این حرف‌ها به نوعی با کلاس بازی برای کاربران اعم از آقایان و خانم‌ها به حساب می‌آمد.

در حالی که اغلب آنها دروغ و ساخته و پرداخته عده ای بی کار بود. هیچ وقت فکر کرده ایم که چه پیامی می‌فرستیم؟ اتفاقا هدف اصلی خیلی از این پیام‌ها در نهایت کوبیدن اسلام عزیز بود و هست.

گاهی دشمن با نام شریعتی و گاهی با نام کوروش و داریوش مطالبی نادرست یا شبهه انگیز را در قالب حرف هایی قشنگ به خورد افراد بی اطلاع می‌دهد تا به مرور در روح و روان  آنها تاثیر بگذارد تا در وقت مناسب، استفاده‌های لازم را ببرد.

 اخیرا هم با رشد نرم افزارهای موبایل مانند: وایبر و واتس آپ و نظایر آنها  فضا و مجال بهتری برای جولان برخی حرف‌های نادرست و بی اساس و در اصل ضد دین  مهیا شده است که کم هزینه‌تر هم هست و برخی از آنها خلاصه ای از برخی سایت‌ها و وبلاگ‌های مخالف و معاند اسلام عزیز  است که نویسندگان آن همین بچه مسلمان‌های دانشگاه رفته بی سواد و بی معلومات هستند.

 از ماست که بر ماست . اگر فلان مشکل از فلان مقام و مسئول است دلیلی ندارد که ما اصل دین و مذهب خود را زیر سئوال ببریم و بزرگان وارسته و تکرار نشدنی دین و مذهب خود راآگاهانه و  نا آگاهانه تخطئه کنیم.

 چه بسیار افراد از جان گذشته ای که زیر ددمنشانه‌ترین و حیوانی‌ترین شکنجه‌ها دست از اسلام و تشیع بر نداشتند اما ما با یک پیامک یا یک مقاله ساده و بی بنیان همه بنیان دینی و مذهبیمان را از دست می‌دهیم.

دشمن مطلع با طرح‌های هدفمند در فضای مجازی با ارسال و ایجاد مطالبی کم بنیه و بدون آغاز و فرجام، اصل اسلام و همین طور اسلام ایرانیان و تشیع آنها را کم جلوه نشان می‌دهد که اگر عمیق‌تر و صحیح‌تر بیاندیشیم مشکل اصلی دشمنان ، مکتب حقه تشیع اثنی عشری در ایران است که اصل اسلام ناب محمدی (ص) است و گرنه اسلام سیاسی و حاکم در عربستان ، اردن ، ترکیه و دیگران  از نظر آنها بهترین نوع اسلام است.

عده ای با خواندن مطالب بی اساس و ضد دینی که در سایت‌ها یا واتس آپ و وایبر و نظایر این‌ها وجود دارد ، برانگیخته  می شوند . عده ای که در طول سال حتی یک کتاب هم نمی‌خوانند  یا  قرآن کتاب خدای خود را در طول عمر شصت هفتاد ساله یک بار هم کامل نخوانده اند ولی  در این اوقات رگ غیرت ملی آنها یک دفعه باد می‌کند و احساس می‌کنند با ورود آیین انسان ساز و حیات بخش اسلام و قبول اسلام توسط نیاکانشان چه کلاه بزرگی بر سرشان رفته است؟

 در این حالت مثلا ملی گرا و وطن دوست می‌شوند و پیوسته فقط در مقام حرف و فقط در محدوده فضای دهان، دم از ایران و فرهنگ ایرانی می زنند ولی نه از آن اطلاع دارند و نه در حفظ آن می‌کوشند و اگر روزی بحث دفاع فرهنگی مطرح شود ، سواد و همت لازم را ندارند و اگر بحث دفاع  از همین مرزهای سیاسی ایران  هم پیش بیاید فقط کافی است که شما با زدن یک ترقه  آنها را امتحان کنید و خواهید دید در وقت عمل و میدان کارزار دنبال هزار سوراخ موش می‌گردند و در آن موقع سوراخ موش قیمتش از خانه‌های جردن و الهیه هم گران‌تر می‌شود.

 دشمن از هر حربه ای برای ضربه زدن به اسلام عزیز استفاده می‌کند مثلا اگر شما فقط به قصد تفریح و سیاحت به کشور ترکیه بروید آنها احساس می‌کنند که بهترین فرصت است تا شما را به دین منسوخ مسیح (ع) دعوت کنند یا وقتی خوانندگان لس آنجلسی به ارمنستان می‌آیند پس از پایان کنسرت عده ای از این به اصطلاح ایمان داران مسیحی ( همین بچه مسلمان‌های بی هویت و کم دانش سابق) چه دختر و چه پسر به شما انجیل مُحَرَّف( تحریف شده) هدیه می‌دهند زیرا فضای ذهنی و مسخ شده برخی طرفداران آن  خوانندگان و آن کنسرت‌های آنچنانی می‌تواند تا حد زیادی بستری مساعد برای ضربه زدن به اصل اسلام و حقیقت تشیع باشد. ادامه دارد...
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار