کد خبر: 730006
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
پس از توافق صورت مي‌گيرد
واشگتن در صدد است با ارسال اين پيام به مقامات ايران، آنها را به اين امر متقاعد كند كه اگر همكاري هاي خود را افزايش دهند، مي توانند همانند كوبا از فهرست سياه خارج شوند.
دور جديد فشارهاي حقوق بشري امريكا عليه ايرانجوان آنلاين: با نهايي شدن «برجام» بسياري از تحليل ها به اين سمت پيش رفت كه روابط ايران و غرب، بويژه امريكا رو به بهبودي خواهد رفت و حتي صحبت از پروازهاي مستقيم بين ايران و امريكا به ميان آمد. همزمان در فضاي مجازي و در ابتدا به شكل مزاح آميز مبحث جايگزيني مك دونالد به جاي فلافل شد كه اين شوخي ها به عرصه رسانه اي نيز راه پيدا كرد.

در همين حال برخي ديگر از مقامات و تحليل گران كه نگاه مشخصي به امريكا و غرب دارند بر اين مسئله تاكيد كرده اند كه امريكا و غرب قابل اعتماد نيستند و هر گاه فرصت پيدا كنند ضربه خود را وارد خواهند كرد. سخن آنها همواره اين بوده است كه حتي اگر در زمينه هسته اي توافق صورت بگيرد، امريكا از فشارهاي هميشگي خود نخواهد كاست وپس از آن همه توانش را در زمينه هاي ديگر بويژه مسائل حقوق بشري به اجرا خواهد گذاشت.

در همين زمينه برخي از رسانه هاي غربي اعلام كردند كه وزرات خارجه امريكا ايران را در «فهرست سياه» قاچاق انسان، كار اجباري و ... قرار داده است. وزرات خارجه امريكا تاكيد دارد كه جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با اين دست از مسائل مقابله جدي انجام نمي دهد.

امريكا در كنار ايران كشورهاي روسيه، كره شمالي،‌ ليبي، سوريه،‌ ونزوئلا، يمن، تايلند و زيمباوه را قرار داده است. نگاهي به اسامي اين كشورها نشان مي دهد مشكل حقوق بشري آنها به اين دليل است كه بيش از همه سياست هايي را دنبال مي كنند كه خوش‌آيند امريكا نيست.

با توجه به اينكه كوبا در سال جديد روابط خود را امريكا از سر گرفته و چندي پيش پرچم دو كشور در خاك يكديگر بالا رفت،‌ امريكا نام كوبا را از فهرست سياه برداشته است. واشگتن در صدد است با ارسال اين پيام به مقامات ايران، آنها را به اين امر متقاعد كند كه اگر همكاري هاي خود را افزايش دهند، مي توانند همانند كوبا از فهرست سياه خارج شوند.

دويچه وله در اين باره نوشت: « این گزارش مفصل، کشورهای جهان را در زمینه مقابله با قاچاق انسان، کار اجباری و برد‌ه‌داری جنسی به چهار دسته تقسیم کرده است؛ دسته نخست کشورهای گروه اول هستند که با قوانین حقوقی روشن تلاش می‌کنند با قاچاق انسان و برد‌ه‌داری مدرن مقابله کنند. کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در این دسته قرار دارند... کشورهای گروه دوم، کشورهایی هستند که عزم خود را برای مقابله بیشتر با قاچاق انسان نشان داده‌اند...در این دسته کشورهایی هم که تلاش می‌کنند تا رتبه خود را به گروه دوم برسانند قرار داده شده‌اند؛ از جمله عراق و افغانستان در دسته کشورهایی قرار دارند که تلاش می‌کنند به گروه دوم رسند... این کشورها متهم هستند که استاندارهای بین‌المللی موجود برای مقابله با قاچاق انسان را نیز رعایت نمی‌کنند.... این کشورها متهم هستند که استاندارهای بین‌المللی موجود برای مقابله با قاچاق انسان را نیز رعایت نمی‌کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار