کد خبر: 729902
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
جزئيات اين توافق امروز قرار است اعلام شود
ظاهراً دعواي كهنه ميان فدراسيون فوتبال و صداوسيما براي امسال و فصل جديد ليگ برتر فوتبال هم به خير گذشت...
الناز خمامي‌زاده
ظاهراً دعواي كهنه ميان فدراسيون فوتبال و صداوسيما براي امسال و فصل جديد ليگ برتر فوتبال هم به خير گذشت؛ چراكه از مقابل درهاي جام جم، خبرهايي مي‌رسد مبني بر توافق نسبي ميان رئيس فدراسيون فوتبال و قائم‌مقام صداوسيما.
«فدراسيون فوتبال و صداوسيما به توافق رسيدند»؛ اين جمله خبري را خبرگزاري‌ها در روز گذشته منتشر كردند اما مشكل ديرينه صداوسيما و فدراسيون فوتبال و تكرار هر ساله آن در آغاز به كار فصل جديد ليگ برتر باعث شده است كه كمتر كسي نسبت به انتشار چنين اخباري خوشبين باشد. با اين حال رسانه‌ها روز گذشته نوشتند كه صداوسيما و فدراسيون فوتبال ايران براي رقابت‌هاي ليگ برتر به تفاهم رسيده‌اند؛ علي كفاشيان براي بار دوم بعد از جلسه‌اي كه چندي پيش بدون نتايج مثبت به پايان رسيد با مهدي تاج به صداوسيما رفته و ظاهراً باز هم در اين جلسه خبري از حضور رئيس سازمان صداوسيما نبوده است. رئيس فدراسيون فوتبال و رئيس سازمان ليگ در اين جلسه با مهدي اخوان، قائم‌مقام اين سازمان ديدار كرده و با او پيرامون مسئله حق پخش و ارائه مسابقات فوتبال ايران مذاكره كرده‌اند تا شايد صداوسيما با پرداخت حق پخش تلويزيوني مسابقات ليگ برتر به فدراسيون فوتبال كنار بيايد و در مقابل دوربين‌هاي اين سازمان نيز براي ورود به چمن سبز با منعي مواجه نشوند.
بعد از پايان اين جلسه علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال در گفت‌و‌گويي تأكيد كرده است كه در اين جلسه با صداوسيما بر سر حق پخش تفاهم‌هايي انجام شده است؛ اما او درباره جزئيات اين تفاهم صحبتي نكرده است. جزئيات اين تفاهم اما شايد از خبر حصول آن مهم‌تر باشد؛ به ويژه براي اهالي رسانه كه هر سال در چنين ايامي با تيره شدن آسمان روابط ميان صداوسيما و فوتبالي‌ها مواجه مي‌شوند و در اين حوزه قلم مي‌زنند.  از گوشه و كنار شنيده مي‌شود كه جزئيات اين توافق قرار است امروز منتشر شود؛ فدراسيون فوتبال احياناً بر سر دريافت مبلغ مشخصي از صداوسيما توافق كرده است كه بسياري منتظر شنيدن رقم از زبان كفاشيان يا محمد سرافراز رئيس سازمان صداوسيما و قائم‌مقام او هستند. پيش از اين صحبت از رقمي نزديك به 5/22 ميليارد تومان پول بود؛ حقي كه صداوسيما بابت پخش بازي‌هاي فوتبال ليگ برتر و درآمدي كه از محل پخش تبليغات تلويزيوني مرتبط با زمان پخش اين بازي‌ها كسب مي‌كند بايد به فدراسيون كشور ادا كند. اما اينكه چه مقدار از اين مبلغ قرار است به فوتبالي‌ها تعلق بگيرد، جزئياتي است كه بايد امروز و فردا بالاخره اعلام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار