کد خبر: 729898
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
توافق هسته‌اي، رستاخيز و امير تتلو در جلسه هفتگي سخنگوي ارشاد
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز اميدواري كرد، رفع تحريم‌هاي كشورمان اثر خود را در حوزه فرهنگ نيز بگذارد.
محمدصادق عابديني
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز اميدواري كرد، رفع تحريم‌هاي كشورمان اثر خود را در حوزه فرهنگ نيز بگذارد.
به گزارش«جوان»، حسين نوش‌آبادي روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و جلسه مطبوعاتي خود را كه به طور هفتگي برگزار مي‌شود، اجرا كرد. در اين جلسه نوش‌آبادي به مسائل مختلفي از جمله توقيف فيلم «رستاخيز»، «توافق هسته‌اي» و «اكران فيلم محمد(ص)» اشاره كرد.

  خوش‌بيني نسبت به شرايط مجلس

خبر احضار مجدد وزير ارشاد به صحن علني مجلس و اينكه خطر سه‌كارته شدن جنتي مي‌تواند وي را در آستانه استيضاح قرار دهد، يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي سخنان سخنگوي وزارتخانه را به خود اختصاص داد. در حالي كه پيش از اين موسوي‌لارگاني در مصاحبه با رسانه‌ها سؤال خود را از وزير درباره «مميزي كتاب» عنوان كرده بود، سخنگوي وزارت ارشاد اين سؤال را مربوط به «عفاف و حجاب» عنوان كرد، گفت: اين حق قانوني مجلس است اما وزير با نماينده جلسه داشته احتمالاً از دستور خارج خواهد شد اما ممكن است در مجلس حضور پيدا كند. اين سخنان نوش‌آبادي با واكنش نماينده مردم فلاورجان روبه‌رو شد. موسوي‌لارگاني ضمن تأكيد مجدد بر اينكه سؤالش از جنتي درباره مميزي كتاب خواهد بود، برگزاري جلساتي با وزير ارشاد را تأييد كرد، اما گفت: من پاسخ قانع‌كننده‌اي در اين جلسات نشنيده‌ام اما با عنايت به اينكه وزير ارشاد دو كارته است و دقت نظر در اين راستا هنوز قانع نشده‌ام. لارگاني تصريح كرد كه در جلسه امروز(سه‌شنبه) مجلس طرح سؤال از وزير ارشاد هنوز از دستور خارج نشده است.

   تذكر به وطن امروز

روز گذشته شايعه‌اي درباره توقيف روزنامه «وطن امروز» منتشر شده بود. اين شايعه آنقدر قوي بود كه سر از جلسه سخنگوي وزارتخانه نيز درآورد. نوش‌آبادي ضمن رد اين خبر گفت: هيئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه «وطن امروز» تذكر داده و قطعاً در اين خصوص اطلاعيه‌اي صادر خواهد شد. نوش‌آبادي در ادامه، حضور چهره‌هاي سياسي در رأس رسانه‌ها را آسيب‌زا عنوان كرد و افزود: ما اعتقاد داريم موضوع فرهنگ، موضوع مقدسي است و نيازمند ورود چهره‌هايي است كه علاقه‌مند به اين حوزه هستند و آنها بايد بيشتر از سياسي‌ها به اين حوزه ورود كنند. به هر حال، امروزه مطبوعات ما بيشتر از ساير بخش‌هاي فرهنگي از حضور سياسيون متأثر شده و بسياري از احزاب و گروه‌ها، تريبونشان، تريبون رسانه است.

   تأثير رفع تحريم‌ها بر عرصه فرهنگ

حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي از تأثير مثبت رفع تحريم‌هاي كشورمان بر اوضاع سينماي ايران گفته بود. سخنان ايوبي باعث شد تا خبرنگاران درباره تأثير و ميزان رفع تحريم‌ها بر عرصه فرهنگ از سخنگوي وزارت ارشاد سؤال كنند. نوش‌آبادي در اين باره گفت: رفع تحريم‌ها تأثير خود را در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه فرهنگ و هنر خواهد گذاشت. معتقديم ظرفيت فرهنگي ايران قابليت بين‌المللي شدن دارد و اقتدار ما در عرصه فرهنگ و هنر كم از حوزه‌هاي ديگري چون توسعه هسته‌اي ندارد. همانطور كه برخي كشورها نسبت به توسعه هسته‌اي ما نگراني دارند از توسعه فرهنگي و هنري ما نيز نگراني دارند. اظهارات سخنگوي وزارت ارشاد درحالي مطرح مي‌شود كه ملت ايران همواره در طول تاريخ خود صادركننده فرهنگ و تمدن به ساير نقاط جهان بوده است و اين سبقه عظيم فرهنگي هيچ‌گاه وابسته به مسائلي مانند آزادسازي پول‌هاي بلوكه‌شده يا رفع تحريم‌ها نبوده است. در ادامه جلسه، سخنگوي وزارت ارشاد به ابلاغيه‌اي شوراي امنيت ملي به مطبوعات پيرامون نحوه بازتاب مسائل مربوط به توافق هسته‌اي اشاره كرد. انتشار متن ابلاغيه شوراي امنيت ملي در فضاي مجازي و مشخص شدن مفاد آن سؤال‌هاي مختلفي را در اين زمينه ايجاد كرده بود، نوش‌آبادي در توضيح متن ابلاغيه گفت: بعضي از موضوعات براي كشور از اهميت فراواني برخوردار است و مسائل حياتي به شمار مي‌رود و جزو موضوعات اساسي كشور تلقي مي‌شود، لازم است در خصوص برخي مسائل، چارچوب‌هايي تعيين شود. اما اگر قرار باشد هر كسي پيرامون موضوعي كه با امنيت ملي ما گره خورده، اظهارنظرهاي مخالف منافع ملي بكند، قطعاً بايد وحدت رويه‌اي براي جلوگيري از آن صورت بگيرد. وي اضافه كرد: توافق هسته‌اي، توافق يك جريان سياسي با يك كشور خارجي نيست بلكه موضوع مهمي است كه زير نظر رهبر معظم انقلاب و با تدابير قواي سه‌گانه صورت گرفته است و نمي‌تواند به راحتي مورد نقدهاي ناروا قرار گيرد. در اين جلسه وي همچنين درباره فعاليت خواننده زيرزميني كه اخيراً با انتشار موزيك ويدئويي در فضاي مجازي جنجال به پا كرده است نيز توضيحاتي ارائه و به طور تلويحي اين فعاليت‌ها را تأييد كرد. لازم به ذكر است، در اين جلسه سخنگوي وزارت ارشاد زمان اكران فيلم فاخر «محمد(ص)» را نيمه شهريور اعلام كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار