کد خبر: 729848
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
وزیر بهداشت در قبال سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران واکنش نشان داد و توضیحاتی درباره پیگیری پرونده قدیمی بیماران هموفیلی عنوان کرد.
تسنیم: سید حسن هاشمی در حاشیه تقدیر از مجریان برتر ارتقاء سلامت مادر و نوزاد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران و پیگیری پرونده غرامت برای فرآورده‌های آلوده خونی فرانسه به ایران تاکید کرد: در این مورد بنده نه دیپلمات هستم و نه از سیاست سر در می‌آورم. فقط می‌توانم عنوان کنم در پی مذاکرات ایران یک دستاوردی برای کشور بوجود آمده است و رهبر معظم انقلاب نیز در دو نوبت این مسئله را عنوان کرده‌اند و حتی بنده خود نیز هم در سایت شخصی‌ام و هم به آقای صالحی و ظریف گفتم که بسیار خوشحال هستم که همکارانی مانند شما دارم که رهبر معظم انقلاب اینگونه 4 صفت خوب را به تیم هسته‌ای نسبت دادند در حالیکه این توصیف را برای کس دیگری به کار نبردند.
 
او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نماز روز عید فطر نیز عنوان کردند که نباید بر اثر نتایج مذاکرات مردم دو دسته شوند. فابیوس نیز هم‌اکنون یک شخصیت بین‌المللی است و برآمده از رای مردم کشورش حساب می‌شود البته ما یک دعوای حقوقی با فرانسه داریم که به بیش از 2 دهه گذشته بر می‌گردد و در مجامع بین‌المللی نیز شکایاتی صورت گرفته است.
 
هاشمی تاکید کرد: اگر ما در گذشته در این مورد ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم غرامت بگیریم حرفی جداست و امروز نباید با آمدن این وزیران این پرونده سیاسی شود زیرا اگر این روند ادامه یابد از فردا هر کس بخواهد از آلمان به ایران بیاید و یا از انگلیس به ایران سفر کند مجبور هستیم به دلیل دخالت‌های آنان در دفاع مقدس و یا جدا کردن افغانستان از ایران از آمدن چنین شخصیت‌هایی واکنش نشان دهیم.
 
وزیر بهداشت گفت: بنده به عنوان یک ایرانی معتقدم با آمدن فابیوس نباید دستگاه دیپلماسی را به چالش بکشیم و در مسیر آنچه که مصلحت کشور، منویات رهبر معظم انقلاب، سه قوا و شورای عالی امنیت ملی است پیش رویم.
 
او در توضیحاتی بیشتر درباره سرنوشت گرفتن غرامت ایران از فرانسه درباره فرآورده‌های خونی آلوده بیان داشت: آن بخشی که مربوط به دستگاه قضایی حاکم است ما سعی کردیم غرامت بیماران را پرداخت کنیم و هم اکنون نیز پرداخت می‌کنیم ولی اگر بخواهیم این موضوع را مانند سقوط هواپیمای ایران تشبیه کنیم شاید در گذشته دستگاه قضایی و وزارت بهداشت برای گرفتن غرامت خوب عمل نکردند ولی امروز دیگر نباید این پرونده را سیاسی کنیم. زیرا شاید هم آن شرکت وارد کننده فرآورده‌های خونی زرنگی کرده است.
 
هاشمی گفت: آنچه را که وظیفه ما در قبال آسیب‌دیدگان این پرونده بود بر اساس احکام قوه قضائیه عمل کردیم و حتی امروزه نیز خون‌های ایرانیان به خارج از کشور ارسال و فرآورده‌های آن به ایران باز می‌گردد یعنی فرآورده‌های خونی ایرانیان از خون خودشان است و دیگر مربوط به خون اتباع دیگر مانند آفریقا یا آمریکا نیست زیرا به هر حال اقلیم کشورهای متفاوت است. در نهایت این پرونده یک موضوع قدیمی است و نباید سیاسی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
1
وزیر بهداشت"تا تمام احنرامی که برای شما قائل هستم"نباید در مورد دشمنی کشورها با خودمان "براحتی عبور کنیم.
ملت از رفتار های محتاطانه مسئولین
سر خورده می شوند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
1
شما واکنش نشون نده مردم که حق دارند واکنش نشون بدن مخصوصا خانواده های قربانیان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار