کد خبر: 729790
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
ابراهیم ایدنی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی در بندرشهید رجایی خبر داد

ابراهیم ایدنی در رابطه با این خبر افزود: کشتی کانتینری ANDROMEDA با طول ۳۶۳ متر و ۱۵.۵ متر آبخور، گنجایش ۱۱.۵ هزار TEU کانتینر را دارد. این خط کشتیرانی به کشور فرانسه تعلق دارد و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمانبندی قرار است کشتی مذکور که به سرویس CIMEX تعلق دارد، در پایانه شماره دو کانتینری بندر شهید رجایی پهلو بگیرد و ۹۰۰ TEU کانتینر را تخلیه و بارگیری کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: کشتی بزرگ کانتینری خط CMA CGM که از مبدأ خاور دور عازم آب های نیلگونخلیج فارس شده، ۱۰ بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده که بندر شهید رجایی به علت داشتن استاندارهای بین المللی یکی از این گزینه ها محسوب می شود. بندر شهید رجایی در فهرست بنادر مهم بین المللی دنیا قرار دارد که امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را دارا هستند.مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار