کد خبر: 729785
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود در شورای روابط خارجی آمریکا گفت که اگر به توافق هسته ای پشت کنیم یک پیام بزرگ برای افراطی‌ها خواهیم فرستاد و معلوم نیست در انتخابات بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد.
 فارس: جان کری وزیر خارجه آمریکا که این روزها سرگرم دفاع از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در نهادها و مجامع مختلف آمریکاست روز جمعه در شورای روابط خارجی آمریکا در بخشی از سخنانش گفت: ما نمی‌دانیم که در آینده چه اتفاقاتی در کشورها خواهد افتاد.

وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی با اشاره به «برجام» گفت: «موضوع آن نیست که پس از 15 سال چه اتفاقی خواهد افتاد موضوع این است که اگر ما این توافق را نپذیریم فردا چه اتفاقی می‌افتد». من نمیتوانم شرط ببندم  اما طی 15 سال معلوم نیست چه اتفاقاتی در کشورها رخ می‌دهد. به ایران امروز نگاه کنید، می‌بینید که کشوری دارای مردمی با تحصیلات است که قبلا با بیشتر کشورهای منطقه از جمله اسرائیل روابطی دوستانه داشت. می‌دانید که پارسها، تاریخی طولانی دارند و واقعیت این است که این جوانان که 25‌ درصد آنان بیکار هستند، به فکر آینده هستند. اگر به تهران بروید، من نرفتم ولی دوستانم که رفته‌اند به من گفته‌اند که جوانان به دنبال گوشی‌های هوشمند هستند و می‌خواهند بخشی از دنیا باشند.

کری افزود: آنچه می دانم این است؛ دوستان، اگر به این توافق پشت کنیم، یک پیام بزرگ به افراطی‌ها می‌فرستیم و آنها احساس خوبی پیدا می‌کنند و ما شاهد آنها خواهیم بود. چه کسی می‌داند که در انتخابات چه می‌شود؟ اما روحانی و ظریف که خود را در مذاکره با غرب به خطر انداختند و توانستند با غرب مذاکره کنند و به یک نتیجه برسند، به نظرم به  دردسر جدی می‌افتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
براي آقايان... متاسفم اگر جواب اين سخنان وزير امور اخارجه شيطان بزرگ را ندهند . مگر قرار است اگر توافق صورت ، چه چيزي اتفاق بيفتد كه اينگونه امريكايي ها نگران هستند ؟ بياييد از خواب خرگوشي بيدار شويد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار