کد خبر: 729758
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
فرش های تولیدی خراسان جنوبی به کشورهای آلمان، عمارات، ایتالیا و سایر کشورهای جهان صادر شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 هزار متر مربع فرش دستباف از استان صادر شده که این تولیدات 2.5 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

کامیابی مسک با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 35 هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید شده افزود: ارزش این تولیدات 120 میلیارد ریال است.وی ادامه داد: از مجموع 35 هزار مترمربع تولیدات فرش استان در سال جاری، 20 هزار متر مربع به ارزش 80 میلیارد ریال از استان صادر شده و 2.5 میلیون دلار ارز آوری داشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته ، افزود: تحریم های چند ساله اخیر در کاهش صادرات فرش استان تاثیر چشمگیری داشته است.کامیابی مسک افزود: از سال 1389 آمریکا واردات فرش دستباف استان را تحریم کرده و واردات فرش را از دیگر کشورها جایگزین کرده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 150 هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید شده که از این میزان 100 هزار متر مربع با ارز آوری14میلیون دلار به کشورهای اروپایی صادر شده است.رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی گفت : فرش های تولیدی خراسان جنوبی به کشورهای آلمان، عمارات، ایتالیا و سایر کشورهای جهان صادر می شود.

کامیابی مسک همچنین افزود : درحال حاضر 50 هزار بافند در استان در زمینه فرش دستباف فعالیت دارند که از این تعداد پنج هزار و 400 نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار