کد خبر: 729744
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
ظریف در دیدار با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر از آمادگی ایران برای گسترش مناسبات با کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: امنیت و ثبات در منطقه تنها از طریق همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای همسایه به وجود می‌آید.
فارس: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با امیر قطر و همچنین وزیر امورخارجه این کشور از گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.

ظریف در دیدار با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر از آمادگی کشورمان برای گسترش مناسبات با کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: امنیت و ثبات در منطقه تنها از طریق همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای همسایه به وجود می‌آید.

وزیرخارجه کشورمان همچنین با تاکید بر همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله مؤثر با تروریسم و گروهک‌های افراطی- تکفیری افزود: هر گونه مقابله با تروریسم و افراطی‌گری باید در چارچوب حفظ و احترام حاکمیت ملی دولت‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر قطر نیز در این دیدار با تبریک به مقامات کشورمان درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد ثبات و امنیت در کشورهای همسایه موضوعی با اهمیت است که همه کشورها باید به آن پایبند باشند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» همچنین با اشاره به مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با تهران خواستار افزایش این مناسبات شد.

وزیرخارجه کشورمان همچنین در دیدار با «شیخ خالد العطیه» وزیرخارجه قطر هم بر گسترش مناسبات دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار از علائق خود برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه در مبارزه با تروریسم و گروهک‌های افراطی خبر دادند.

وزیر امورخارجه کشورمان بامداد دوشنبه وارد نجف اشرف و بلافاصله از نجف به منظور زیارت عتبات عالیات عازم کربلای معلی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار