کد خبر: 729655
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کمپانی کانادایی بلک بری دیگر فروغ گذشته را ندارد و تمام تلاش‌های این کمپانی نیز برای بازگشت به دوران اوج بی ثمر ست، به طوریکه حتی رسیدن به سوددهی نیز به یک چالش بزرگ برای بلک بری تبدیل شده است؛ حال مدیر عامل کمپانی از احتمال خروج این کمپانی از بازار گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد.

بلک بری نیز از جمله‌ی کمپانی‌‌های است که نتوانست در برابر موج عظیم گوشی‌های هوشمند دوام بیاورد و در سال‌های گذشته با مشکلات فزاینده‌ای روبرو شده است. حتی اتخاذ سیاست‌هایی نظیر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید نیز نتوانسته این کمپانی را از وضعیت بحرانی نجات دهد. از دست دادن منابع مالی که نتیجه‌ی ضرردهی کمپانی در فصل‌های اخیر است، شاید منجر به خروج بلک بری از بازار گوشی‌های هوشمند شود. هرچند بلک‌بری برای بازگشت به دوران اوج در سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود، اما جان چن، مدیرعامل کمپانی به این موضوع اشاره کرده که شاید بلک‌بری از فعالیت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند کنار بکشد.

جان چن در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
در صورتی که وضعیت به همین صورت ادامه یابد، در یک بازه‌ی زمانی شرایط اقتصادی تعیین کننده بوده و تصمیمات برمبنای فاکتورهای اقتصادی اتخاذ خواهد شد.
براساس گزارش بلومبرگ در صورتی که شرایط به همین منوال ادامه پیدا کرده و المان‌های اقتصادی را بیش از پیش تغییر دهد، دیگر فعالیت در این عرصه به صرفه نخواهد بود.
زمانی که چن سمت مدیر عاملی را در بلک بری بر عهده گرفت، سهم این کمپانی از بازار گوشی‌های هوشمند به زیر یک درصد سقوط کرد. تلاش‌های چن به منظور بهبود وضیت شرکت که با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی نظیر پاسپورت و کلاسیک همراه بود، نتوانسته چندان کمکی به حال بلک بری باشد.
بلک‌بری دو گوشی هوشمند جدید را با نام‌های Venice و Prague روانه‌ی بازار خواهد کرد که اولی یک پرچمدار و دیگری یک گوشی پایین رده است.
حال باید دید که آیا این کمپانی قادر است با محصولات جدید وضعیت را بهبود دهد یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟
منبع: Zoomit.ir
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار