کد خبر: 729602
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
اصفهان هم‌اکنون پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و قرار است در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی برگزیده شود.


استاندار اصفهان با بیان این مطلب در دیدار با زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان ، افزود: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، مناره‌های بلند و پل‌های تاریخی است که سابقه تاریخی آن به 5 هزار سال می‌رسد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان تاکنون چهار بار پایتخت ایران بوده است، افزود: اصفهان هم‌اکنون پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و قرار است در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی برگزیده شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین پیشنهاد شده که اصفهان پایتخت جهانی صنایع دستی از سوی یونسکو شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در صنعت رتبه نخست را داشته و بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور در این استان قرار گرفته‌ است، افزود: این استان همچنین در گردشگری رتبه نخست و در زمینه دانشگاهی رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بالا در استان اصفهان اضافه کرد: از نظر کشاورزی و دامداری نیز استان اصفهان در سطح کشور دارای رتبه‌های بالاست.

وی با بیان اینکه صنایع مهم فولاد، پتروشیمی، نیروگاهی، هواپیماسازی و انرژی هسته‌ای در استان اصفهان تجمیع یافته‌اند، گفت: استان اصفهان نیاز به تکنولوژی و صنعت پاک دارد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه استان اصفهان با مشکلات زیست محیطی روبه‌رو‌ست، بیان کرد: آلودگی آب و آلودگی هوا از جمله این مشکلات است که در این زمینه خواستار استفاده از تکنولوژی‌ و تجربه آلمان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار