کد خبر: 729599
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
مدیر گروه بهداشت استان زنجان از بهره‌برداری مجهزترین آزمایشگاه‌ آب شمال‌ غرب ‌کشور در نیمه نخست امسال خبر داد.

جمال ناصحی‌فر گفت: به منظور کنترل بهداشت آب شرب در مناطق شهری و روستایی آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی انجام مي‌شود تا سلامت آب کنترل شود.

وی با اشاره به احداث آزمایشگاه آب در استان زنجان افزود: با بهره‌برداری این مرکز همه آزمایشات میکروبی و شیمیایی و میزان فلزات سنگین موجود در آب برای کنترل سلامت آن انجام می‌شود.

مدیر گروه شبکه بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر آزمایشگاه سنجش میزان فلزات سنگین در آب در زنجان وجود ندارد، ادامه داد: این آزمایش‌ها در استان همدان انجام می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌شود آزمایشگاه آب استان زنجان نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد و این مرکز پس از خریداری آخرین تجهیزات آزمایشگاهی از طرف وزارت بهداشت به عنوان مرجع به استان‌های شمالغرب کشور خدمات ارائه می‌دهد.

ناصحی‌فر با اشاره به نظارت بر سلامت آب آشامیدنی افزود: برای این منظور در سه ماهه نخست سال 282 مورد نمونه‌برداری شیمیایی و 686 مورد آزمایش میکروبی از آب شرب انجام شده است و از بابت فلزات سنگین نیز مشکلی در آب وجود ندارد.

وی با اشاره به توزیع کلر مادر در روستاهایی که به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی کلر مادر تهیه و توسط بهورزان در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار