کد خبر: 729560
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم ارتقاء آگاهی جوانان نسبت به عوارض مخدرهای شیمیایی جهت پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد: مسیر گرایش به مواد مخدر در کشور کور شود.

عبد الوحید فیاضی در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: مقابله با اعتیاد یک حرکت دسته جمعی به شمار می‌رود و پیشگیری از آن یک نیاز است. اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد تاثیرگذاري است که در صورت همکاری همه دستگاه‌ها و مردم شاهد مبارزه هرچه بهتر با اعتیاد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر لازم است که مناسب‌تر و به روزرسانی شود، افزود: این مساله سرمایه‌گذاری کیفی و کمی می‌طلبد. البته باید توجه داشت؛ هزینه در پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار دارد. در حال حاضر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ناکافی است و باید اعتبارات بودجه‌ای در این رابطه افزایش یابد.

این نماینده مجلس در رابطه با تشدید مجازات‌ها گفت: در مورد قاچاقچیان و سرشبکه باندها تشدید مجازات ضرورت دارد ولی دستگاه‌های مربوطه چه میزان در اجرای قوانین اهتمام دارند؟ نمی‌توان به دلیل افزایش اعتیاد یک دستگاه را متهم کرد. بلکه برای مبارزه با مواد مخدر وفاق همگانی لازم است.

فیاضی تاکید کرد: میان پیشگیری و تشدید مجازات‌ها، پیشگیری اولویت دارد و بیشترین بودجه نیز باید در این زمینه اختصاص داده شود. هرچه برای پیشگیری هزینه کنیم در مبارزه با این بلیه شوم موفق‌تر بوده و نتایج موثری را هم خواهیم داشت؛ صرف نظر از اینکه از هزینه‌های درمان و مبارزه نیز کاسته شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با اینکه آیا در مورد مبارزه اجتماعی با مواد مخدر ضعف قانونی وجود داد؟ افزود: مجلس همیشه نقش قانون‌گذاری داشته و هرجا احساس شود خلاء قانونی وجود دارد در قالب طرح اقدام می‌کند. دولت نیز لوایح مورد نیاز را نیز تقدیم مجلس کرده تا مساله یا موضوع مورد نظر مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب در مجلس برنامه‌های لازم انجام می‌شود. این انتظار درستی است و مجلس آمادگی 100 درصدی دارد که جهت رفع خلاءها و مشکلات مربوط به مواد مخدر و اعتیاد برنامه‌ مورد نیاز را انجام دهد.

وی تاکید کرد: باید مسیر گرایش به مواد مخدر در کشور کور شود؛ این مساله سرمایه‌گذاری لازم دارد و باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد. بودجه انسداد مرز در این راستا بسیار حائز اهمیت بوده و هرچه بتوانیم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم از آینده سازان مملکت و جوانان حفاظت کرده‌ایم.

این نماینده مجلس در مورد ارتباط کمبود شادی با اعتیاد افزود: اینکه بگوییم تنها کمبود شادی سبب گرایش به مواد مخدر و سیگار شده است یک تئوری جاهلانه سنتی است. حتی مصرف کننده ها هم این مساله را تائید نمی‌کنند. شادی را باید از راه‌های درست جستجو کرد تا نشاط ایجاد شود. دنبال این نیستیم شادی را از فحشاء و فساد گسترش دهیم. این مساله با جامعه اسلامی منافات دارد. با این مسائل نباید چهره جامعه را مکدر ساخت.

فیاضی افزود: موافق وجود شادی هستیم ولی باید تعریف شادی را در قاب و چارچوب آئین خومان تعریف کنیم. موسیقی هم چارچوب و حدود دارد. آنچه موجب فرح عمومی شود و حاکمیت هم تائید می کند، صحیح است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ارزش اسلامی با شادی منافات ندارد و آموزه‌های اسلامی این فضا را برای جامعه به عنوان حق تلقی می کند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت جامعه پذیر شدن معتادان بهبود یافته جهت پیشگیری از بازگشت مجدد آنها به چرخه اعتیاد، خاطر نشان کرد: مبارزه با اعتیاد از پیشگیری تا درمان است. جامعه پذیر شدن این افراد بخشی از زنجیره مبارزه است لذا فرآیندها باید با متد علمی برنامه ریزی شود و در اختیار دستگاه‌ها قرا گیرد و همه دستگاه‌ها و نهادها باید این متدهای علمی را مورد توجه قرار داده و جهت اجرای دقیق و مناسب آن اهتمام داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار